Juletraditioner - Farmor vil bestemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2016

Abracadabra

God-mor skriver:

Jeg syntes faktisk at du er alt for meget Jeg har sagt det før og jeg siger det igen: Der kommer en dag hvor DU er farmoren. Husk på det, når du kigger på din svigermor. Jeg ville godt nok være ked af, når jeg forhåbentlig en dag bliver farmor, at have en svigerdatter som foragter mig og ikke kan rumme en farmor. Hun gør det jo i den BEDSTE mening og vil jo bare så gerne engagerere sig i jer og jeres lille søn. Det er for søren da en gave! Tag imod om ikke andet for din søns skyld. 

Hvis du ikke ønsker at det skal være hjemme hos jer så spørg om det ikke kan være hos svigermor, fordi du er træt og har et lille overskud. Det er jo en reel sag, men sig det pænt og med overskud. Jeg har så ondt af de farmødre som aldrig nogensinde får en reel chance for at være noget for deres børnebørn. Det er da klart din søn ikke vil hende, han kan mærke på dig at du er anspændt når i er sammen. Slap af

Godt, jeg aldrig bliver farmor!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2016

loop

Abracadabra skriver:

Hvorfor?

Anmeld Citér

30. november 2016

Abracadabra

loop skriver:

Hvorfor?

Fordi jeg så tit læser historier om svigerdøtres urimeligheder overfor deres svigermødre. Det er da meget sjovere at være mormor og få en sød svigersøn.

Anmeld Citér

30. november 2016

Muffinmus

Jeg kan sagtens følge dig. nogle dage er man fyldt op, har fået nok, og det er lige før man giver sig til at tude over at den plan man havde om at slappe af og blive aflastet,  ryger. Her er set dig ikke pga graviditet, men generelt stress over studiet, tre børn der alle vil og skal diverse, have venner med hjem, til det ene og andet.  ophobning af vasketøj,  dødkedelig madlavning mm... jeg kan mærke folk ikke skal presse mig for meget på min frihedskonto.

Så, jeg synes du har flere muligheder

....weekenden passer desværre dårligt

...du har planer om at skulle ud den dag

....du vil rigtigt gerne have samvær,  men ikke hos jer

...du bager med svigermor mens manden tager din søn

....du tager til frisør eller noget andet, og lader mand og svigermor bage

.....smid dig i soveværelset med hørebøffer og Netflix og lader manden tage din søn

Anmeld Citér

30. november 2016

God-mor

Abracadabra skriver:

Når man læser sådan en tråd så forstår jeg dig godt. Det er desværre ret udbredt at farmødre ikke dur. 

Anmeld Citér

30. november 2016

God-mor

Anonym skriver:

Nu kender du hverken mig eller min svigermor,  har læst dine svar til nogle andre tråde og for mig,  lyder det som om du mener at svigermødre altid er fejlfri og det altid er de onde svigerdøtre  der er to sider af en sag og min svigermor er en lidt speciel person,  men jeg vil da aldrig forhindre hende i at få et godt forhold til sine børnebørn

Nej? Men jeg forholder mig til det du skriver. Ingen herinde kender dig og din svigermor. Men når du opretter sådan en tråd, så kan du ikke udelukkende forvente at få skulder klap.. 

At jeg skulle mene at alle svigermødre er fejlfrie. Næppe. Nu har jeg selv en svigermor, og hun er ikke fejlfri, men det er JEG heller ikke. Men vi har et varmt og dejligt forhold fordi vi rummer hinanden og sætter pris på hinanden og hinandens forskelligheder Jeg rummer mange ting efter at have sat børnebørn i verden. 

Hvis alle rummede lidt mere så ville verden være et bedre sted

Anmeld Citér

30. november 2016

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Fordi jeg så tit læser historier om svigerdøtres urimeligheder overfor deres svigermødre. Det er da meget sjovere at være mormor og få en sød svigersøn.

Men svigermødre må åbentbart opføre sig lige som det passer dem? 

Anmeld Citér

30. november 2016

loop

Abracadabra skriver:

Ja, jeg enig i at vi kan læse om mange emsige svigerdøtre.

Jeg har to sønner, så jeg håber ikke jeg støder ind i en af dem

Der skal være plads til bedsteforældrene, og bedsteforældrene skal give forældrene plads.

Jeg tror man klarer sig langt ved at åbne munden, som flere også skriver her i tråden.

Anmeld Citér

30. november 2016

loop

God-mor skriver:

Når man læser sådan en tråd så forstår jeg dig godt. Det er desværre ret udbredt at farmødre ikke dur. 

Ja, og det giver jo ingen mening, for man har jo valgt manden, og han er jo et produkt af bla hans mor. 

Anmeld Citér

30. november 2016

ErDetSnartNU

Tror du ikke din svigermor foreslog at det skulle være ved jer, fordi hun troede, at det var nemmere for dig, end hvis du skulle til at pakke baby+tilbehør sammen for at komme hjem til hende?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.