Et lille bidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
8 svar
5 synes godt om
28. november 2016

Anonymor

Hej allesammen!

https://www.caremaker.dk/nc/fr/i/en_kugledyne_til_alberte/

Normalt deler jeg ikke den slags, men lige i det her tilfælde synes jeg, at det er så fortjent, at jeg gør det alligevel. Selv en lille 10'er eller 20'er, hvis man kan afse det, vil hjælpe.

Den her fantastiske familie har brug for støtte til at kunne købe en kugledyne, til deres datter. De har haft lånt en af 2 gange og kan ikke forlænge lånet længere. Kugledynen er det eneste, der har kunne give hende ro om aftenen og få hende til at sove. De har fået afslag på bevilling - desværre er det blevet besluttet (og det er en generel ting), at "al behandling skal være afprøvet, før der bevilges kugledyne". Det vil sige også medicinsk behandling, altså melatonin.

Det er en familie, der kæmper økonomisk. De har, ud over datteren her med vanskeligheder, 2 drenge med kroniske sygdomme, herunder immundefekter og meget andet. Til trods herfor, og til trods for at drengene er meget ofte syge, ofte har sygehusbesøg osv., har de fået afslag på tabt arbejdsfortjeneste. Mor går arbejdsløs.

Sagt på en anden måde: Der er virkelig begrænsede midler, og det er i det hele taget en hel grotesk sag.

Så kan i afse en lille håndøre, så de kan købe en kugledyne og få deres aftener tilbage, så de kan overleve som familie, så ville det være fantastisk!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ville helt sikkert klage over den afgørelse.

Har selv en dreng der har fået bevilliget kugledyne. Vores kommune ser heldigvis ikke, at børn skal have afprøvet sovemedicin før, at de bevilliger kugledyne.

Ville gerne give et bidrag, men ønsker ikke, at bidrage til via Caremarker.

Anmeld Citér

28. november 2016

Kattha

MoarHvidovre skriver:

Har selv en dreng der har fået bevilliget kugledyne. Vores kommune ser heldigvis ikke, at børn skal have afprøvet sovemedicin før, at de bevilliger kugledyne.

Vil lige høre, hvad er der med Caremaker? Kender det slet ikke selv. Men er det noget man skal holde sig væk fra?

Anmeld Citér

28. november 2016

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Kattha skriver:

Vil lige høre, hvad er der med Caremaker? Kender det slet ikke selv. Men er det noget man skal holde sig væk fra?

De tager 8,75% af det indsamlede beløb. Jeg vil gerne støtte og gør det gerne, men kun hvis det er en godkendt indsamling med mobilpay. Så er jeg 100% sikker på, at alle mine penge går til personen

Anmeld Citér

28. november 2016

Anonymor

MoarHvidovre skriver:

De er vist nået så vidt, at de vil gå til medierne. Jeg tror ikke, at de får meget ud af at klage. Ankestyrelsen har jo besluttet, at kommunerne har ret til at kræve medicin før dyne, fordi at behandling skal være afprøvet først, og dynen er et hjælpemiddel og ikke en behandling

Jeg har ikke selv oprettet indsamlingen. Forstår dig godt med det med de procenter, men jeg har nu alligevel bidraget den vej :-)

Anmeld Citér

28. november 2016

Kattha

MoarHvidovre skriver:

De tager 8,75% af det indsamlede beløb. Jeg vil gerne støtte og gør det gerne, men kun hvis det er en godkendt indsamling med mobilpay. Så er jeg 100% sikker på, at alle mine penge går til personen

Aah, okay tak, så ved jeg det Det er da alligevel også en sjat de tager.

Anmeld Citér

28. november 2016

lilledittemor

Hvorfor vil de ikke prøve melatonin, hvis det er et krav?

Anmeld Citér

28. november 2016

Anonymor

lilledittemor skriver:

Der er meget blandede meninger om melatonin, selvom det er et naturligt stof. Jeg er ikke selv ekspert på området, men jeg ved at overlægen på det afsnit, hvor jeg er, er meget påpasselig med at ordinere det og vil helst ikke. Som hun siger: I princippet ved vi ikke hvilke langsigtede konsekvenser det kan have at indtage det. Men så er hun bundet på hænder og fødder: Hun er ikke tryg ved at udskrive det, især fordi det ikke følger SST anbefalinger, men hvis hun ikke gør, har familierne ikke mulighed for senere at søge kugledyne.
Så det er jo i de retninger den her familie tænker. Og jeg kan godt forstå dem: Jeg ville 100x hellere give mit barn en dyne på, som faktisk virker ufattelig godt, end jeg vil medicinere det. Uanset hvilken type medicin der så er tale om

Men jeg ønsker ikke at sidde og køre en længere debat på familiens vejne. Jeg kan blot skrive under på, at det er nogle søde mennesker, som har været virkelig uheldig på livets vej og derfor godt kunne bruge en hjælpende hånd. Om man vil bidrage eller ej er jo helt op til én selv :-)

Anmeld Citér

28. november 2016

Hck

Profilbillede for Hck
lilledittemor skriver:

Jeg tror at der er mange blandede meninger om brug af melatonin. Min datter for det, og overlægen på den afdeling hun går er helt tryg ved det. vi har ikke oplevet nogle bivirkninger ved det og er glade for det.  Jeg forstår egentlig ikke at familien ikke vil prøve.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.