Godaften..
Skriver for at få lidt luft? For at høre hvad normalen snart er..
I min graviditet ( fødte november 2015) oplevede jeg angsten for edderkopper og ligndene blev lidt værre, en fik hele tiden at vide det var normalt. F.eks at køre galt osv, angsten for det også var normalt det kom til at fylde lidt en hvad det måske nogensinde har gjort.
Efter graviditeten, blev det lidt værre, men ikke sådan nogle alarm klokker ringede. Da min søn var tre måneder, ( har været skrevet om det her inde ) blev min søns far dømt for vold i mod ham, så det gik hurtigt der fra, der skete en masse nyt, observartioner, flytning, retssag, afhøinger ( alt ude at kontrol og ude af mine hænder ). Da min søn var 5 måneder, fik vi vores nye lejlighed, og jeg kom endelig ud af den bobbel, jeg nu havde levet i, vi fik lov at være os selv, dog tilknyttet en familierådgiver ( hun er skide sød

. Så blev jeg lidt ramt af en nedtur, der fik jeg mine kærestesorger, chokket over hvad der var sket ramte, skulle vende mig til at være alene med min søn.
Kom ret hurtigt oven på igen, og har hele forløbet igennem bare være 100% mor.
Men mine katastrofe tanker, bliver værre og værre, angsten for insekter er blevet ekstrem. Har f.eks. taget julepynt kasserne op i lejligheden, men har endnu ikke ture åbne den, i angsten for om der er edderkopper i.
Mine katastrofetanker, er over i den dur, hvor det begynder påvirke mine valg i hverdagene og holder mig vågen om natten. Når jeg står og venter på toget, kan jeg få det mega dårligt, fordi forstillingen om, enten min søn eller jeg falder ud på skinnerne, eller nogen skubber. Mit valg af addannelse er påvirket, valget mellem nyborg og odense, valgte nyborg, i frygt for evt. bombe trusler, terror eller ligendene på odense banegård. Jeg vil helst ikke køre med nogle i familien, hvis de skal på motorvejen, og hver gang vi nærmer os en lastbil, sidder mit hjerte oppe i halsen. Hvis nogen overhæler, er jeg panisk, i frygt for det går galt. Frygten for jeg falder død om hjemme, og ingen opdager det, og min søn bare står alene her og græder.
Jeg bliver skide sur og fysisk dårlig, hvis dem jeg køre med, køre for stærkt, og det er helt ude i det smållige og latterlige, jeg bliver dårlig over. Har konstant en eller anden tanke om, noget helt sindssygt der kan gå galt.Og jeg synes det har udviklet sig det det 'latterlige' og det begynder at styre mine valg og mit liv. Det her er kun et meget lille udpluk af, hvad der foregår ind ei mit hovede.
Jeg har også katastrofe tanker om folk der står mig nær. Om der sker dem noget, om folk jeg måske slet ikke kender. Katastrofetanker om fremtide kærester, som man hverken er i kontakt med eller leder efter endnu. Men tankerne om fremtidige mænd, er mere ovre i, om de gør os fortræd, er psykopater eller lignedene..
Er min grænse ikke noget langt over det normale?? Men bekymringer osv.. Jeg har ingen ide om hvad jeg skal gøre ved det, og føler kun jeg kan forvente det bliver værre?
Mine nærmeste snakker strakt om depressioner osv.. Men det ikke sådan jeg render og er ked af det eller andet normalt? Jeg er bare ramt af de her katastrofe tanker, og aner ikke hvad de kommer af, eller hvad jeg skal gøre.. udover vel snart at søge noget hjælp, så det ikke ender ude i hampen? Men hvordan tager man det første skridt..