Morgenmad til baby på 7 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Min datter har fx spist rugbrød med smør, avocado, kogte grøntsager. Synes man kan spise alt til morgenmad.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2016

L-Mortil3

Kunne jeg være så heldig at få opskriften på banan pandekagerne ��

Det kan du i hvertfald ☺️

Jeg laver en god stor portion så jeg kan fryse lidt ned, men man kan sagtens lave en lille portion med bare en enkelt af hver :-)

stor portion:

6 bananer

6 æg

6 dl havregryn

1 tsk bagepulver

1 tsk vanillekorn (eller vanille sukker)

Det hele puttes i en stor skål og så bruger du bare håndmixeren indtil du har en dejlig ensartet masse.

steges på panden ved medium varme, jeg laver ca 4/5 stk af gangen på en pande så de er på str med en børnehånd.

De smager himmelsk, især kolde !

du kan erstatte et par bananer med f.eks revet æble, blåbær, pære - hvad man lige synes :-)

Anmeld Citér

20. november 2016

anna111

Profilbillede for anna111
L-Mortil3 skriver:

Det kan du i hvertfald ☺️

Jeg laver en god stor portion så jeg kan fryse lidt ned, men man kan sagtens lave en lille portion med bare en enkelt af hver :-)

stor portion:

6 bananer

6 æg

6 dl havregryn

1 tsk bagepulver

1 tsk vanillekorn (eller vanille sukker)

Det hele puttes i en stor skål og så bruger du bare håndmixeren indtil du har en dejlig ensartet masse.

steges på panden ved medium varme, jeg laver ca 4/5 stk af gangen på en pande så de er på str med en børnehånd.

De smager himmelsk, især kolde !

du kan erstatte et par bananer med f.eks revet æble, blåbær, pære - hvad man lige synes :-)

Tusind tak

Anmeld Citér

20. november 2016

Anonym8200

Jupiter skriver:

Vores nemme nummer to bebs spiser alt hvad hun får - BORTSET fra mos og grød i alle afskygninger 

Jeg vil rigtig gerne give hende morgenmad sammen med os andre, som ikke er mme (hun er nemlig ved at være træt af flasken). Men når nu hverken havregrød eller øllebrød o.l. går an, hvad søren skal jeg så give hende?

Er yoghurt okay? Og hvad mætter hende ellers?

Hun spiser i forvejen rugbrød i løbet af dagen, og vores aftensmad osv.

jeg gav min søn en frugtyougurt de der yoggi i små bæger.. Også fik han 1 ristet toastbrød med noget ost på, det dyppede jeg i mælk for at gøre brødet blødt (ved godt det lyder dumt men han er vild med ristet brød der er dyppet i mælk)������ ellers evt en gulerodsbolle med ost på �� Det skal lige siges at selvom de ikke har tænder så har de altså gode gummer til at spise bondebrød også med noget leverpostej på f.eks  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.