Morgenmad til baby på 7 mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.173 visninger
13 svar
3 synes godt om
20. november 2016

Jupiter

Vores nemme nummer to bebs spiser alt hvad hun får - BORTSET fra mos og grød i alle afskygninger 

Jeg vil rigtig gerne give hende morgenmad sammen med os andre, som ikke er mme (hun er nemlig ved at være træt af flasken). Men når nu hverken havregrød eller øllebrød o.l. går an, hvad søren skal jeg så give hende?

Er yoghurt okay? Og hvad mætter hende ellers?

Hun spiser i forvejen rugbrød i løbet af dagen, og vores aftensmad osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Min datter på samme alder er præcis sådan! Efter mange forsøg på grød og mos, giver vi hende nu i stedet bare helt almindelig mad.

Morgenmad kan være alt muligt - fx kogte grøntsager fra dagen før, blød frugt (banen, pære, melon, bolle med smør eller avocado, eller sågar en frikadelle, linser eller bønner/kikærter.

Fandens til selvstændige unge - hun har spist almindelig mad fra første bid og det begrænser desværre mulighederne for variation lidt, her i starten

Anmeld Citér

20. november 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ved egentlig ikke med yoghurt - der kan jo være ret meget sukker i frugtyoghurt, men om noget neutralt kunne fungere - fx med banenstykker skåret i - det ved jer faktisk ikke??

Anmeld Citér

20. november 2016

ninibadini

Det anbefales at man venter med surmælksprodukter til 9 måneder. Så det må nok vente lidt endnu. Når vi giver yoghurt/ tykmælk (faktisk rigtig svært at finde en variant der duer. Det skal være af sødmælkstypen iflg sundhedssyrelsen, må ikke have for højt proteinindhold og vi vil gerne have en uden frugt og gerne økologisk. Faktisk er det kun en enkelt tykmælk vi har fundet, der opfylder de krav ) så blander vi havregryn i til det bliver en slags grød, som han selv kan sidde og spise med fingrene. Og han elsker det, selv om han er en ret småtspisende dreng ellers.

Ellers hvad med en bolle med smør eller smørreost? Noget frugt i stykker?

Anmeld Citér

20. november 2016

Dinna88

klatkager af grød og mos ��

Anmeld Citér

20. november 2016

L-Mortil3

Vores bestemte dame på 8 mdr spiser bananpandekager til morgenmad (banan/æg/havregryn) og så får hun revet æble med appelsinsaft ved siden af. Et stykke ristet brød med smør.

hun får ind i mellem risalamande hvis der er rester af kogt ris fra dagen før :-)

Anmeld Citér

20. november 2016

MiniMe2005

Hvad med at hente inspiration på diverse BLW sider, når nu mos og grød ikke er sagen? Så burde du også være sikker på, at hun får mættende mad, som også passer aldersmæssigt.

Og yoghurt og andre surmælkprodukter er først fra ni måneder...

Anmeld Citér

20. november 2016

Mullesmith

Jupiter skriver:

Vores nemme nummer to bebs spiser alt hvad hun får - BORTSET fra mos og grød i alle afskygninger 

Jeg vil rigtig gerne give hende morgenmad sammen med os andre, som ikke er mme (hun er nemlig ved at være træt af flasken). Men når nu hverken havregrød eller øllebrød o.l. går an, hvad søren skal jeg så give hende?

Er yoghurt okay? Og hvad mætter hende ellers?

Hun spiser i forvejen rugbrød i løbet af dagen, og vores aftensmad osv.

Min søn på 9mdr har længe været vild med havregrød med yougurt ovenpå. Ellers spiser han en bolle i små bidder med list smøreost. Og så vindruer, clementiner og rosiner, eller figen stang i små bidder. 

Anmeld Citér

20. november 2016

Aristocats

Avocado, banan, appelsin. Ellers laver jeg også Aurion grød kogt sammen med bananer, bær og lidt honning. Ved godt at du sagde at hun ikke gider spise grød, men det er måske værd at prøve at "pifte" det lidt op? 

Anmeld Citér

20. november 2016

anna111

Profilbillede for anna111
L-Mortil3 skriver:

Vores bestemte dame på 8 mdr spiser bananpandekager til morgenmad (banan/æg/havregryn) og så får hun revet æble med appelsinsaft ved siden af. Et stykke ristet brød med smør.

hun får ind i mellem risalamande hvis der er rester af kogt ris fra dagen før :-)

Kunne jeg være så heldig at få opskriften på banan pandekagerne ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.