tøj til fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
12 svar
4 synes godt om
19. november 2016

Alarnna

Sikkert et lidt overfladisk spørgsmål.. men var egentlig lidt nysgerrig for hvad folk har på til deres fødsel.

Hjemme såvel som på hospital eller andet.

mine to fødsler har begget foregået på hospitalet og jeg tænkte egentlig ikke rigtig over hvad jeg havde på.. fik hospitalstøjet på og lukkede "trøjen" foran så jeg var nøgen til at baby kom op på brystet... 

Når vi engang gerne vil have vores 3. og sidste baby... så vil jeg egentlig gerne have det filmet. og selvom jeg tænker jeg nok under selve fødslen er ret ligeglad hvordan jeg ser ud.. fik det mig bare til at tænke...

så...:

Hvad havde i på ved jeres fødsler ? 

Lagde i makeup inden ?

Bikini ved vandfødsel?

Ville det gøre nogen forskel for jer om det blev filmet eller ej -hvad i havde på ? 

håber jeg kan få nogle gode kommentare.. og ikke kun hvor fjollet det er at tænke over god dag

vh Tas

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg havde sådan en kæmpe hvid hospitalsskjorte på under hele fødslen, og så de famøse nettrusser med et kæmpe bind i, som blev taget af, da jeg skulle presse. 

Jeg fødte på hospitalet, og det blev ikke filmet.

Jeg havde heller ikke makeup på eller ordnet hår. Var SÅ ligeglad med hvordan jeg så ud, for de veer gjorde bare nuller naller!

Anmeld Citér

19. november 2016

Dorthe1986

Jeg havde veer i 40 timer inden fødslen var rigtig i gang og nej jeg var ligeglad. Heller ingen makeup. 

Anmeld Citér

19. november 2016

baby_drømme

Jeg fødte på hospital og havde en af deres hvide skjorter på. Det synes jeg fungerede rigtig fint, netop fordi den blev åbnet når baby kom op på brystet. 

Hvis min fødsel skulle filmes, ville jeg have hospitalskjorte på igen  Angående makeup, så havde jeg mascara på, men kun fordi jeg ikke fik det fjernet inden fødsel. Vil ikke have noget på næste gang, for var helt sort om øjnene efter fødselen 

Anmeld Citér

19. november 2016

Berta

Alarnna skriver:

Sikkert et lidt overfladisk spørgsmål.. men var egentlig lidt nysgerrig for hvad folk har på til deres fødsel.

mine to fødsler har begget foregået på hospitalet og jeg tænkte egentlig ikke rigtig over hvad jeg havde på.. fik hospitalstøjet på og lukkede "trøjen" foran så jeg var nøgen til at baby kom op på brystet... 

Når vi engang gerne vil have vores 3. og sidste baby... så vil jeg egentlig gerne have det filmet. og selvom jeg tænker jeg nok under selve fødslen er ret ligeglad hvordan jeg ser ud.. fik det mig bare til at tænke...

så...:

Lagde i makeup inden ?

Bikini ved vandfødsel?

Ville det gøre nogen forskel for jer om det blev filmet eller ej -hvad i havde på ? 

håber jeg kan få nogle gode kommentare.. og ikke kun hvor fjollet det er at tænke over god dag

vh Tas

Jeg havde noget hospitals tøj på - en stor skjorte og underbukser. Jeg havde tænkt at jeg bare ville være nøgen til sidst når jeg skulle føde - men nåede simpelthen ikke at få tøjet af da det gik stærkt til sidst begge gange. Ved sidste fødsel nåede jeg knap at få underbukserne af inden han var ude. 

Jeg tror det er meget normalt at tænke over inden - især hvis man er en lidt blufærdig type. Men jeg tror også det er de færreste der har noget overskud til at overveje det mens der står på. 

Makeup vil jeg næppe anbefale - veer - sved og evt vandfødsel får nok næppe selv den bedste makeup til at se pæn ud. Så hellere natural med sved og uglet hår. 

Pøj med det. 

Berta 

Anmeld Citér

19. november 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg var nøgen mens jeg var i vand, og fik en hospitalsskjorte på da jeg kom op. Den stod åben under hele forløbet og jeg havde ikke andet på. - Fik den egentlig også kun på fordi jdm og min mor insisterede på at det var bedst. Jeg var drøn hamrende ligeglad

Det var først da vi skulle op på barselsgangen igen at jeg lukkede skjorten og fik lidt mere tøj på. Der blev jeg kørt i kørestol mens far holdt baby, fordi jeg var svimmel efter blodtab. 

Anmeld Citér

19. november 2016

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Alarnna skriver:

så...:

Lagde i makeup inden ?

Bikini ved vandfødsel?

vh Tas

Jeg havde et par joggingbukser og en sort stroptop på. Bukserne røg, da jeg kom på fødestuen. Da vi kom tættere på fødslen skiftede jeg til hospitalsskjorte.. havde mascara på. Ville have haft vandfast på, men det gik så stærkt, da veerne startede, at jeg bare havde min almindelige på fra om morgenen - så der var self mascara ned på kinderne  Jeg kunne ikke forestille mig at blive filmet.. Hvis jeg skulle, ville mit udseende sikkert betyde noget, og jeg ville overveje lidt mere, hvad jeg havde på..

Anmeld Citér

19. november 2016

Soonmom

Jeg havde de der top sexede netunderbukser på med mega bind i og en stor sygehusskjorte.
- Jeg havde lagt make up inden (jeg ligger bare masara så ikke den store krismaske) og have løs ret hår.

Denne gang gider jeg absulut ikke have løst hår, mit hår ligner en fuglerede også på de efterfølgende billeder hvor jeg er indlagt, så det bliver sat op 

Anmeld Citér

19. november 2016

lineog4

Jeg var nøgen i vandet, og havde vist ellers bare en af de flotte hvide hospitaltsskjorter på. Må indrømme jeg ikke skænkede mit udseende en tankenoherhovedet under nogle af de 4 fødsler og heller ikke bagefter. 

Den eneste gang i nogle af fødslerne jeg tænkte over æstetik var da jeg havde fået klyx mindre end 10 minutter før presseveer og der derfor også kom noget på gulvet som jeg, i de få sekunders pause der var mellem vestormen, forsøgte at tørre op 

Jeg tror ikke en fødsel er smuk i den klassiske forstand, dvs. Hverken sminken elle håret sidder som det skal, der er diverse kropsvæsker bbåde fra den ene vej og den anden hvis man er heldig. Og vil man have taget video er det for det smukke som ikke handler om moren men handler om det liv der starter lige der, det kæmpe mirakel og den store kærlighed. Jeg ville aldrig bælge at blive filmet hvis det gjorde jeg fik fokus på mig selv og mit udseende frem for at være lige der i nuet.

Anmeld Citér

19. november 2016

Bebe89

Jeg var nøgen. Jeg fødte hjemme og tænkte slet ikke over det!  Jeg lagde heller ikke make up. Men det havde vist også været ligemeget, jeg svedte så meget alligevel og var i vand halvdelen af tiden! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.