Jeg betaler gerne! Det er ikke det, som skal gøre udfaldet.
Og ja, god ide faktisk - måske jeg skulle prøve at Google lidt om private JM konsultationer. Ved du, hvordan det fungerer, hvis de finder noget i det private? Laver de så en henvisning?
Jeg var selv til privat vægtscanning og jordemoderkonsultation for en uge side (uge 34), og det synes jeg virkelig var penge givet godt ud.
Jordemoderen var yderst kompetent og det var rart at have fuld fokus på det jeg havde brug for at snakke om og ikke så meget med standardrutiner, som jeg synes tiden hurtigt går med i det offentlige.
Det var i øvrigt den samme jordemoder, som vi har købt kønsscanning hos i begge graviditeter, så jeg havde mødt hende før.
Jeg ved desværre ikke, hvad praksis er, hvis de finder noget akut. Her var baby (ikke uforventet) ret stor, så jeg fik et udprint af målene, som jeg skal tage med til min egen jordemoder næste gang. Det er rart at have et konkret bevis på, at der måske skal holdes lidt ekstra øje med størrelsen. Der har i forvejen været snak om, at jeg skulle have en vækstscanning i det offentlige, når jeg nærmer mig termin pga. stort barn sidst, men nu regner jeg da helt sikkert med, at det bliver til noget.
Anmeld
Citér