Erfaringer med i gangsættelse - zoneterapi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2016

NGV

Jeg fik zoneterapi 39+6, 40+1 og 40+2. Jeg fødte 40+3.

Jeg tror at det havde en effekt. Om ikke andet gør det kroppen klar til fødselsforløbet og forkorter det muligvis også lidt. Jeg selv havde først smerter fra da jeg var 7cm åben og ca 1,5 time frem - og det synes jeg selv er ret fantastisk. Med den første gjorde det så ondt fra start af og 8 timer frem, sådan at jeg besvimede mellem hver ve og jeg kan ikke huske meget. Der blev jeg dog også sat igang på sygehuset en uge før tid.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2016

nielsen80

Anemones mor skriver:

Jeg fik zoneterapi 39+6, 40+1 og 40+2. Jeg fødte 40+3.

Jeg tror at det havde en effekt. Om ikke andet gør det kroppen klar til fødselsforløbet og forkorter det muligvis også lidt. Jeg selv havde først smerter fra da jeg var 7cm åben og ca 1,5 time frem - og det synes jeg selv er ret fantastisk. Med den første gjorde det så ondt fra start af og 8 timer frem, sådan at jeg besvimede mellem hver ve og jeg kan ikke huske meget. Der blev jeg dog også sat igang på sygehuset en uge før tid.

Ok - har fundet en behandler, jeg prøver at tage kontakt til. Lyder som om, du havde en god anden fødsel!

Umiddelbart tænker jeg, at det værste der kan ske, er, at det ikke virker....og så står jeg jo alligevel, hvor jeg er nu. Så prøver det helt sikkert!

Tak for svar.

Anmeld Citér

16. november 2016

Celine89

Jeg betaler gerne! Det er ikke det, som skal gøre udfaldet.

Og ja, god ide faktisk - måske jeg skulle prøve at Google lidt om private JM konsultationer. Ved du, hvordan det fungerer, hvis de finder noget i det private? Laver de så en henvisning? 

Jeg var selv til privat vægtscanning og jordemoderkonsultation for en uge side (uge 34), og det synes jeg virkelig var penge givet godt ud.
Jordemoderen var yderst kompetent og det var rart at have fuld fokus på det jeg havde brug for at snakke om og ikke så meget med standardrutiner, som jeg synes tiden hurtigt går med i det offentlige.

Det var i øvrigt den samme jordemoder, som vi har købt kønsscanning hos i begge graviditeter, så jeg havde mødt hende før.

Jeg ved desværre ikke, hvad praksis er, hvis de finder noget akut. Her var baby (ikke uforventet) ret stor, så jeg fik et udprint af målene, som jeg skal tage med til min egen jordemoder næste gang. Det er rart at have et konkret bevis på, at der måske skal holdes lidt ekstra øje med størrelsen. Der har i forvejen været snak om, at jeg skulle have en vækstscanning i det offentlige, når jeg nærmer mig termin pga. stort barn sidst, men nu regner jeg da helt sikkert med, at det bliver til noget.

Anmeld Citér

16. november 2016

NGV

nielsen80 skriver:

Ok - har fundet en behandler, jeg prøver at tage kontakt til. Lyder som om, du havde en god anden fødsel!

Umiddelbart tænker jeg, at det værste der kan ske, er, at det ikke virker....og så står jeg jo alligevel, hvor jeg er nu. Så prøver det helt sikkert!

Tak for svar.

Ja det var en super god fødsel

Præcis

Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

16. november 2016

HPH

nielsen80 skriver:

Ville høre om nogle af jer har nogle erfaringer med igangsættelselse af fødsel ved brug af zoneterapi?

Er i dag 39+1 og tror simpelthen ikke min krop selv kan finde ud af at gå i fødsel. Har ingen tegn - er anden gangs gravid, min første fødsel endte i akut kejsersnit under fuld narkose. Jeg blev der sat i gang 41+3. Kan mærke at nervøsitet og angst for, hvordan det hele kommer til at gå, virkelig fylder nu. Er så bange for lillepigens sundhed i maven, og kan slet ikke overskue at skulle gå HELT til 41+0, før der er nogle som bare kigger på ctg m.m.

Prøvede at snakke med JM om det i dag ved konsultation, men vi kan simpelthen ikke kommunikere, og kom ikke igennem med noget. Fordi min frygt for at alt er ok ikke kan aflæses i blodtryk, urin, manglende foster bevægelse, fysiske gener m.m., tager hun det simpelthen ikke alvorligt. Tænker derfor, at jeg måske kunne prøve at gøre noget selv? Og har tidligere haft glæde af zoneterapi, og ville høre om andre har erfaringer med det, de har lyst til at dele.

Jeg fik zoneterapi i forbindelse med massageordning på mit job.

det var fredag 38+4, mest for sjov så hun gav den ikke fuld kraft.

fik mange pluk veer. 

Fødte min datter tirsdag 39+1.

ved ik om det havde sammenhæng.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.