Erfaringer med i gangsættelse - zoneterapi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.481 visninger
14 svar
4 synes godt om
15. november 2016

nielsen80

Ville høre om nogle af jer har nogle erfaringer med igangsættelselse af fødsel ved brug af zoneterapi?

Er i dag 39+1 og tror simpelthen ikke min krop selv kan finde ud af at gå i fødsel. Har ingen tegn - er anden gangs gravid, min første fødsel endte i akut kejsersnit under fuld narkose. Jeg blev der sat i gang 41+3. Kan mærke at nervøsitet og angst for, hvordan det hele kommer til at gå, virkelig fylder nu. Er så bange for lillepigens sundhed i maven, og kan slet ikke overskue at skulle gå HELT til 41+0, før der er nogle som bare kigger på ctg m.m.

Prøvede at snakke med JM om det i dag ved konsultation, men vi kan simpelthen ikke kommunikere, og kom ikke igennem med noget. Fordi min frygt for at alt er ok ikke kan aflæses i blodtryk, urin, manglende foster bevægelse, fysiske gener m.m., tager hun det simpelthen ikke alvorligt. Tænker derfor, at jeg måske kunne prøve at gøre noget selv? Og har tidligere haft glæde af zoneterapi, og ville høre om andre har erfaringer med det, de har lyst til at dele.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
nielsen80 skriver:

Ville høre om nogle af jer har nogle erfaringer med igangsættelselse af fødsel ved brug af zoneterapi?

Er i dag 39+1 og tror simpelthen ikke min krop selv kan finde ud af at gå i fødsel. Har ingen tegn - er anden gangs gravid, min første fødsel endte i akut kejsersnit under fuld narkose. Jeg blev der sat i gang 41+3. Kan mærke at nervøsitet og angst for, hvordan det hele kommer til at gå, virkelig fylder nu. Er så bange for lillepigens sundhed i maven, og kan slet ikke overskue at skulle gå HELT til 41+0, før der er nogle som bare kigger på ctg m.m.

Prøvede at snakke med JM om det i dag ved konsultation, men vi kan simpelthen ikke kommunikere, og kom ikke igennem med noget. Fordi min frygt for at alt er ok ikke kan aflæses i blodtryk, urin, manglende foster bevægelse, fysiske gener m.m., tager hun det simpelthen ikke alvorligt. Tænker derfor, at jeg måske kunne prøve at gøre noget selv? Og har tidligere haft glæde af zoneterapi, og ville høre om andre har erfaringer med det, de har lyst til at dele.

Jeg fik igangsættende zoneterapi onsdag eftermiddag, og jeg fik veer fredag morgen. Fødte lørdag kl 6.01

Anmeld Citér

15. november 2016

nielsen80

EBK skriver:

Jeg fik igangsættende zoneterapi onsdag eftermiddag, og jeg fik veer fredag morgen. Fødte lørdag kl 6.01

Ok,tak for svar!  Hvor langt var du der? Og har du fornemmelsen af, at det var det som hjalp, eller tror du fødslen var nært forestående alligevel?

Anmeld Citér

15. november 2016

Maise86

Jeg fik igangsættende zoneterapi da jeg var 39+0 og 39+3. Blev sat igang med en enkelt stikpille 39+5 og fødte 18 timer senere. 

Det var også 2. Gangs fødsels. 

Held og lykke :-)

Anmeld Citér

15. november 2016

nielsen80

Maise86 skriver:

Jeg fik igangsættende zoneterapi da jeg var 39+0 og 39+3. Blev sat igang med en enkelt stikpille 39+5 og fødte 18 timer senere. 

Det var også 2. Gangs fødsels. 

Held og lykke :-)

Tak for svar, af ren nysgerrighed hvad gjorde du "fik lov" til at blive sat i gang allerede inden termin?

Det har klart været min fornemmelse, det ikke er en mulighed.....kan desværre heller ikke få stikpille, som ellers virkede super sidst, pga ks arret fra sidst. Skal jeg sættes i gang på sygehusm bliver det først ballonkateter og som jeg kan forstå, først 41+5

Anmeld Citér

15. november 2016

Maise86

nielsen80 skriver:

Tak for svar, af ren nysgerrighed hvad gjorde du "fik lov" til at blive sat i gang allerede inden termin?

Det har klart været min fornemmelse, det ikke er en mulighed.....kan desværre heller ikke få stikpille, som ellers virkede super sidst, pga ks arret fra sidst. Skal jeg sættes i gang på sygehusm bliver det først ballonkateter og som jeg kan forstå, først 41+5

Kan godt se det har lange udsigter hos dig 

Jeg fik også at vide det nærmest var umuligt at få lov at blive sat igang før tid. Jeg blev sat igang før tid da man vurderede at det ville være det mest forsvarlige pga min psyke efter en hård psykisk graviditet. Jeg kunne simpelthen ikke mere. Der var intet fysisk belæg for at sætte mig igang. 

Anmeld Citér

15. november 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
nielsen80 skriver:

Ok,tak for svar!  Hvor langt var du der? Og har du fornemmelsen af, at det var det som hjalp, eller tror du fødslen var nært forestående alligevel?

Jeg var vist 39+3, da jeg fødte.

Uh, det er svært at svare på, synes jeg. Man er jo så besværet til sidst, og hele ens krop er max belastet. Jeg havde ingen tegn op til zoneterapien på at jeg ville føde, og jeg fødte jo også før terminsdatoen.

Personligt vil jeg langt hellere prøve alternative metoder som zoneterapi og akupunktur, end medicinsk behandling.

Anmeld Citér

16. november 2016

nielsen80

EBK skriver:

Jeg var vist 39+3, da jeg fødte.

Uh, det er svært at svare på, synes jeg. Man er jo så besværet til sidst, og hele ens krop er max belastet. Jeg havde ingen tegn op til zoneterapien på at jeg ville føde, og jeg fødte jo også før terminsdatoen.

Personligt vil jeg langt hellere prøve alternative metoder som zoneterapi og akupunktur, end medicinsk behandling.

Ville også ønske at zoneterapi eller lign ville virke her, så prøver det helt sikkert. Tænker det ikke kan skade i hvert fald.

Jeg er bare i tvivl om, hvornår, det er smartest. Om tiden skal være næste uge, hvor jeg er over termin, eller om det skal være i denne. Men prøver at ringe til en behandler i dag og forhøre mig - det må de kunne vejlede omkring. 

Ville så gerne gå i gang af mig selv, min pige var påvirket og havde tabt sig i maven(højst sandsynligt) af at gå over tid sidst, så forstår slet ikke, at man vælger at lade mig gå så lang tid uden tjek denne gang IGEN. 

Igen tak for svar, kryds lige for at det alternative valg kan hjælpe.

Anmeld Citér

16. november 2016

Celine89

Jeg har ikke erfaring med zoneterapi, men vil lige nævne, at hvis du bliver meget nervøs kan det måske betale sig at få en privat scanning og evt. jordemoderkonsultation.

Det koster selvfølgelig, men så kan du få målt flow osv., og det er måske bedre end at gå og være bekymret for om alt er ok.

Anmeld Citér

16. november 2016

nielsen80

Celine89 skriver:

Jeg har ikke erfaring med zoneterapi, men vil lige nævne, at hvis du bliver meget nervøs kan det måske betale sig at få en privat scanning og evt. jordemoderkonsultation.

Det koster selvfølgelig, men så kan du få målt flow osv., og det er måske bedre end at gå og være bekymret for om alt er ok.

Jeg betaler gerne! Det er ikke det, som skal gøre udfaldet.

Og ja, god ide faktisk - måske jeg skulle prøve at Google lidt om private JM konsultationer. Ved du, hvordan det fungerer, hvis de finder noget i det private? Laver de så en henvisning? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.