PANIK åh nej åh nej, har pletblødt!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.970 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. oktober 2009

Nymor

Tidligt i morges skete det, jeg har gået og frygtet - jeg har pletblødt! Det var meget, meget, meget lidt, og der er kommet meget, meget, meget lidt her senere i dag, men jeg har haft lidt ondt i mine æggestokke, og jeg har desuden haft maveonde med flere toiletbesøg til følge (ala at jeg har fået noget, jeg ikke kunne tåle). Da jeg sidste gang havde sex med min kæreste for et par dage siden, kan dette ikke være årsagen.....

Åh gud, jeg er så bange for, at jeg skal til at miste mit barn nu!!!!!!

Jeg har lige ringet til lægevagten, og han sagde, at det KAN være en begyndende spontan abort, men han var ikke sikker, eftersom at jeg hverken har blødt særlig meget (i alt 4 små, brunlige dråber måske), det ikke har været menstruationsagtigt og der ikke har været klumper.

Men ...panik!!!!! Jeg er virkelig på grådens rand, kan slet ikke overskue, at jeg skal fortælle min kæreste om det - han bliver lige så ulykkelig som mig....

Alt for bekymrede tanker fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2009

dorthemus

Åhr søde...skynder mig at sende mange til dig.
Det er også min evige frygt, men tror også at lægen har ret i, at det måske ikke betyder mere når det er så lidt.
Kan ikke huske hvor langt henne du er...det er vist meget almindeligt i starten, og det kan jo også bare være et lille bristet blodkar.
Men puha

Anmeld

3. oktober 2009

Nymor

Kære Dorthemus

Jeg er 6+6! Jeg håber også på det bedste, men lige nu har jeg altså ikke mange positive forhåbninger ...kan bare ikke fatte, at det måske ikke skal være alligevel - vi glæder os så meget og har så mange planer allerede....

Tak og knus

Anmeld

3. oktober 2009

Mullemus86

Først et stort
Det er aldrig sjovt at bløde i en graviditet, ligegyldig mængde..! Har selv blødt lidt mere og friskt, end hvad du beskriver, og min bebs har det helt fint..
Tror du skal prøve at lægge dig på sofaen og slappe lidt af (nemmere sagt end gjort, I know) Da jeg blødte, fik jeg at vide at det med største sandsynlighed, var et lille blodkar som var bristet, pga. øget blodmængde..
Se tiden an i løbet af dagen.. Bløder du mere eller får mere ondt, så ring til lægevagten igen..
Tror nu ikke, at der er noget at frygte.. Er sikker på, at din bebs har det dejligt

Knus Alice (26+0)

Anmeld

3. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Søde dig - slå koldt vand i blodet!!! Jeg har efterhånden pletblødt 3-4 gange på 10 uger og der er intet i vejen med mig eller grynet!

Jeg har tidligere aborteret og er rædselsslagen for at genopleve det så jeg forstår virkelig godt at du bliver bange, men med stor sandsynlighed er det ingenting og baby har det fint. hvor langt er du henne?

Anmeld

3. oktober 2009

Nymor

Kære alle

Hvor er I bare søde med alle jeres beroligelser ...det er lige hvad jeg har brug for ...jeg tror også bare, at det er de semi-menstruationsagtige småsmerter, der gør mig bekymret. Jeg er 6+6.

Taktaktak og knus

Anmeld

3. oktober 2009

dorthemus

Nymor skriver:

Kære Dorthemus

Jeg er 6+6! Jeg håber også på det bedste, men lige nu har jeg altså ikke mange positive forhåbninger ...kan bare ikke fatte, at det måske ikke skal være alligevel - vi glæder os så meget og har så mange planer allerede....

Tak og knus

Det er rigtigt, vi er jo lige langt  Nu ikke køre dig helt op i hjørnet af frygt - ved godt, at det er svært - men læg dig lidt ned og slap lidt af.
Det er rigtig ØV at have det sådan her
Jeg havde en mega dårlig oplevelse i børnehaven igår, hvor jeg tumlede med nogle store drenge og pludselig gav det et stik i siden af livmoderen. lidt senere fik jeg rigtig ondt og fik krampe så jeg mistede pusten...blev fuldstændig PANIK  Hver gang jeg var på toilettet tjekkede jeg papiret og kummen for blod. Da jeg kom fra arbejde gik jeg bare i seng...sov vel fra kl.20 til kl. 8 næste dag og nu har jeg ikke ondt, heldigvis.

Disse tidlige uger SKAL vi bare igennem og jeg håber for os begge at vores bebser klarer den

Stort kram
Dorthe

Anmeld

3. oktober 2009

Nymor

Kære Dorthemus

Kan godt forstå, at du også blev bekymret i går, puha! Dejligt, at det er overstået med de smerter.

Lige nu skal der bare INTET til at hyle mig helt ud af den, jeg er SÅ bange for at miste barnet, simpelthen. Jeg lover, at jeg nu går ind og lægger mig på sofaen og bare læser en bog og prøver at slappe af.

Jeg tror ikke, at jeg vil sige noget til kæresten - hvis der ikke sker noget yderligere, er der jo ikke grund til at bekymre ham, vel?

Knus

P.S. Har skrevet "pletblødning med ligamentsmerter" og "pletblødning i starten af graviditeten" i Google, og nøj, hvor er der mange erfaringer med netop dette. Det lader til at være den generelle ting, at hvis man bare bløder lidt og også selvom man måske har lidt smerter, så burde det være ok alligevel, bl.a. fordi det kan være at man skulle have haft sin menstruation nu, hvis man nu ikke havde været gravid, og kroppen så prøver at få en "back on track" igen. Det lader til, at mange har oplevet dette og at de har født sunde og raske børn alligevel. Jeg krydser fingre og sender min lille reje positive tanker!!!!

Anmeld

3. oktober 2009

dorthemus

God idé
Jeg er bestemt lige så nervøs..og ville nogle gange ønske jeg havde en kæreste at dele bekymringerne (OG glæderne, naturligvis) med. Måske vil det være rart og godt for dig at fortælle det til din kæreste...min erfaring siger mig, at lige så snart noget bliver sagt HØJT, så bliver frygten lidt mindre

Hyg dig på sofaneseren...jeg må se at komme i omdrejninger og få lidt luft..har snart ligget i sengen et døgn

Kram
Dorthe

Anmeld

3. oktober 2009

oo

god ide med at gå ind og læse en bog på sofaen, I skal vist begge to have ro men ville det nu ikke alligevel være rart at kunne dele bekymringerne med din kæreste? sådan har jeg det selv, så Søren ved ALT hvad der foregår i min krop.

noget andet er, at hvis du blder brunt, så er det som regel et rigtig fint tegn, for det betyder, at det er "gammelt" blod der kommer ud. det kan fx være lidt blod der har ligget derinde siden din sidste mens, som så kommer ud nu. så brunt blod skal man ikke sådan lade sig skræmme af det var det jeg fik at vide på fertilitetsklinikken!

og så krydser jeg fingre for, at det hele går som det skal - og det GØR det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.