Hun vil ikke spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2016

hejmeddig10

Karina84 skriver:

Har i prøvet med noget hj.lavet grød til natten i stedet for flasken? Havregrød fx.? Eller hvad gør i for at vænne hende af med den?

Hvad med mere faste ting, som hun kan sidde og gnave i og selv putte i munden? Gnave-grønt, frikadeller, brød, pastaskruer osv.? 

Jeg tænker at hun har en alder snart, hvor der ikke rigtig er grænser for hvad i kan tilbyde hende, det er bare med at finde det der virker og så gøre spisningen til en hygge-stund. 

Måske hun skal prøve med i køkkenet når du laver mad?

Vi har prøvet med alt. Men et barn på 2 år kan ikke leve af pasta og yougurt.. hun er bedøvende ligeglad med at komme med ud og lave mad.. det keder hende.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2016

Karina84

hejmeddig10 skriver:

Vi har prøvet med alt. Men et barn på 2 år kan ikke leve af pasta og yougurt.. hun er bedøvende ligeglad med at komme med ud og lave mad.. det keder hende.. 

Hvad KAN hun li'? Og hvor længe har det stået på?

Jeg ville tilbyde hende vand i en kop om natten i stedet, igen for at vænne hende af med flasken.

Nogen børn er bare kræsne... Herhjemme har vi også en kræsen humør spiser, som ikke rigtig gider grønt. Her prøver vi at være vedholdende, man SKAL smage på maden, og så eller forsøge at kamuflere grønt i vores aftensmad. 

Og så er jeg meget på det her med ikke at gøre mad-situationen til en negativ ting. Jeg er selv en kræsen humør-spiser, så jeg ved hvordan min datter kan have det. Og jeg ved at det ikke hjælper at presse på, tværtimod! Og så ville jeg ønske at mine forældre var bedre til at eksperimentere med smagene og konsistenserne, for det var ALTID det samme, og der er SÅ meget grønt og andet jeg aldrig har smagt eller er blevet præsenteret for. 

Anmeld Citér

6. november 2016

lineog4

hejmeddig10 skriver:

Som skrevet får hun kun mme om natten.. og det er ikke pulever grød men pose grød. det der er lavet til turen.. og hun får skam også lov til selv at spise! sidder da ikke og fodre hende. hun får selv lov.

ville sørme ikke fornærme dig. 

Jeg kender ikke forskel på posegrød og pulvergrd for mig er det same same. 

Du skriver et andet sted hun spiser pasta og yoghurt og et andet sted at leverpostej har været et hit. Så tænker egentlig det ikke er så slemt, hun får dækket stort set hvad hun skal og så er det jo bare at eksperimentere, forskellige råvarer og se hvad der hitter. Og når I er på tur er det frem brødhapser. 

Mælk om natten burde hun slet ikke have behov for. Min egen datter spiste sig mæt hver nat (ammet) og først da vi stoppede med mad om natten blev appetitten god om dagen. Vil dig sige for alle mine har appetitten aldrig været god til aftensmad, så det var i løbet af dagen det gode skulle fyldes på og så om aftenen var det mere bare for syns skyld og lidt gnaske hygge.

Anmeld Citér

6. november 2016

Rtjm05

hejmeddig10 skriver:

Vores datter vil ikke spise. og det er uanset hvad vi tilbyder hende. jou mme og semper grød på pose vil hun spise, men det er jo langt fra ordentligt mad. vi har en krig med at få noget ordentligt mad i hende om aftenen inden senge tid. hun bliver 2 til februar. i og med hun ikke spiser om dagen og aftenen står hun op om natten og er så frisk at vi er vågen i flere timer.. vi er så desperate og ved virkelig ikke hvad vi skal gøre længere.. håber nogle har nogle guldkorn! hilsen den frustrerede trætte mor 

Min datter på nu 3 år har meget Store problemer med at spise, og vi har været alt igennem med Læge, spisepædagog og indlæggelse til spise træning....

De råd vi har fået er aldrig at presse barnet til at spise, måltiderne skal være hyggelige og en god oplevelse . 

Ikke give barnet for meget opmærksomhed under måltidet, altså ikke kommentere hvad og hvor meget barnet spiser ,  mens hun høre det, Hun kan hurtigt finde ud af at få opmærksomhed på den måde, samt det ikke er rart at føle nogen stirre på hver bid der kommer i munden

Lav flere forskellige skåle med forskelligt mad og lad barnet selv øse op på tallerkenen 

Sørg for at der altid er noget på barnets tallerken, Hun kan li' og noget nyt eller noget det ikke lige er favorit 

Sørg for selv at være afslappet og positiv under måltidet 

Jeg håber du kan bruge nogen af de råd jeg har fået igennem Min og min datters kamp for at få hende til spise....

Jeg vil også råde dig til at søge læge hvis du føler dig utryg ved at dit barn ikke spiser nok, og til sidst et stort kram , Det er voldsomt frustrerende når ens barn ikke vil spise 

Anmeld Citér

6. november 2016

Xolia

hejmeddig10 skriver:

Vores datter vil ikke spise. og det er uanset hvad vi tilbyder hende. jou mme og semper grød på pose vil hun spise, men det er jo langt fra ordentligt mad. vi har en krig med at få noget ordentligt mad i hende om aftenen inden senge tid. hun bliver 2 til februar. i og med hun ikke spiser om dagen og aftenen står hun op om natten og er så frisk at vi er vågen i flere timer.. vi er så desperate og ved virkelig ikke hvad vi skal gøre længere.. håber nogle har nogle guldkorn! hilsen den frustrerede trætte mor 

Min datter ville ikke spise det første år. Vi kom til check på hospitalet og fik besked på at have en meget stædig datter. Vi skulle ikke tænke på om hun fik noget at spise da ingen børn har sultet sig selv ihjel. Og knips, så spiste hun. 

Jeg tænker tal med læge og find ud af hvad I skal have i hjemmet - nok ikke semper grød... Men spørg lægen / sundhedsplejersken.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.