hejmeddig10 skriver:
Vores datter vil ikke spise. og det er uanset hvad vi tilbyder hende. jou mme og semper grød på pose vil hun spise, men det er jo langt fra ordentligt mad. vi har en krig med at få noget ordentligt mad i hende om aftenen inden senge tid. hun bliver 2 til februar. i og med hun ikke spiser om dagen og aftenen står hun op om natten og er så frisk at vi er vågen i flere timer.. vi er så desperate og ved virkelig ikke hvad vi skal gøre længere.. håber nogle har nogle guldkorn! hilsen den frustrerede trætte mor
Min datter på nu 3 år har meget Store problemer med at spise, og vi har været alt igennem med Læge, spisepædagog og indlæggelse til spise træning....
De råd vi har fået er aldrig at presse barnet til at spise, måltiderne skal være hyggelige og en god oplevelse .
Ikke give barnet for meget opmærksomhed under måltidet, altså ikke kommentere hvad og hvor meget barnet spiser , mens hun høre det, Hun kan hurtigt finde ud af at få opmærksomhed på den måde, samt det ikke er rart at føle nogen stirre på hver bid der kommer i munden
Lav flere forskellige skåle med forskelligt mad og lad barnet selv øse op på tallerkenen
Sørg for at der altid er noget på barnets tallerken, Hun kan li' og noget nyt eller noget det ikke lige er favorit
Sørg for selv at være afslappet og positiv under måltidet
Jeg håber du kan bruge nogen af de råd jeg har fået igennem Min og min datters kamp for at få hende til spise....
Jeg vil også råde dig til at søge læge hvis du føler dig utryg ved at dit barn ikke spiser nok, og til sidst et stort kram , Det er voldsomt frustrerende når ens barn ikke vil spise 
Anmeld
Citér