Hun vil ikke spise.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.129 visninger
14 svar
9 synes godt om
5. november 2016

hejmeddig10

Vores datter vil ikke spise. og det er uanset hvad vi tilbyder hende. jou mme og semper grød på pose vil hun spise, men det er jo langt fra ordentligt mad. vi har en krig med at få noget ordentligt mad i hende om aftenen inden senge tid. hun bliver 2 til februar. i og med hun ikke spiser om dagen og aftenen står hun op om natten og er så frisk at vi er vågen i flere timer.. vi er så desperate og ved virkelig ikke hvad vi skal gøre længere.. håber nogle har nogle guldkorn! hilsen den frustrerede trætte mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2016

Babilooo

hejmeddig10 skriver:

Vores datter vil ikke spise. og det er uanset hvad vi tilbyder hende. jou mme og semper grød på pose vil hun spise, men det er jo langt fra ordentligt mad. vi har en krig med at få noget ordentligt mad i hende om aftenen inden senge tid. hun bliver 2 til februar. i og med hun ikke spiser om dagen og aftenen står hun op om natten og er så frisk at vi er vågen i flere timer.. vi er så desperate og ved virkelig ikke hvad vi skal gøre længere.. håber nogle har nogle guldkorn! hilsen den frustrerede trætte mor 

Jeg ville smide alt der hedder mme og stempler grød ud af huset med det samme.

Der er ingen børn som sulter,  hvis de får tilbudt mad. Jeg ville insisterer på at hun spiser det der bliver serveret og eller ikke give hende andet. Jeg kan godt forstå at du bliver desperat.. men hun går ikke i stykker af at mærke sult. Og hvis du giver hende sød grød fra stempler eller sød mme foretrækker hun det dem for mad. Hun strækker så længe hun ved at hun ender med grøden. 

Jeg ville forsøge at tage kampen og insistere på at hun spiser den mad I får. Med mindre der er noget fysisk galt - hvilket det ikke lyder til.

Anmeld Citér

5. november 2016

Babilooo

Smølfine123 skriver:

Jeg ville smide alt der hedder mme og stempler grød ud af huset med det samme.

Der er ingen børn som sulter,  hvis de får tilbudt mad. Jeg ville insisterer på at hun spiser det der bliver serveret og eller ikke give hende andet. Jeg kan godt forstå at du bliver desperat.. men hun går ikke i stykker af at mærke sult. Og hvis du giver hende sød grød fra stempler eller sød mme foretrækker hun det dem for mad. Hun strækker så længe hun ved at hun ender med grøden. 

Jeg ville forsøge at tage kampen og insistere på at hun spiser den mad I får. Med mindre der er noget fysisk galt - hvilket det ikke lyder til.

Hvad med henne i vuggestuen - hvordan spiser jun der..?

Anmeld Citér

5. november 2016

Raaj

Det kunne være i skulle få hende undersøgt/udredt ved læge/psykolog. Det kunne jo være tegn på særlig følsom i munden. Det kan man have hvis man har autisme. 

Anmeld Citér

5. november 2016

Rockertand

hejmeddig10 skriver:

Hun skal spises rigtig godt af til nat.

Hvis det betyder, at hun skal spise rugbrød til aften i 1 måned, så må det blive sådan. Start med noget, hun er vant til at spise godt af.

Vores ellers meget strukturerede dag gik lidt galt i dag, og vores yngste begyndte at vælte lidt for mig omkring kl 17, han var ikke klar over, at han var blevet overtræt og meget sulten, så der var gråd for alle pengene.

Jeg (næsten) tvangsfodrede ham med leverpostejmad (kunne ikke nå at få aftensmaden færdig), han fik ikke lov at slippe, han græd og gned øjne, men omkring halvvejs gik det op for ham, at det var en rar følelse, og resten af måltidet gik fint med en træt, men glad dreng. Nogle gange skal de hjælpes, nogle gange er det ikke rart at tvinge vores børn, men nogle gange er det nødvendigt, når de små ikke selv kan finde ud af, hvad der er galt, jeg holdt fast, selvom det var nemmere at lade være og putte ham i stedet, men jeg kan godt lide at sove om natten, så jeg tog kampen ved aftensmadstid i stedet for.

Lad være med at tage flasken med det samme, men skift over til vand, der bliver ballade, men det er vigtigt at holde ud, mange af jeres problemer bunder sikkert i, at du/I giver efter for gråd, det må du bide i dig og forsøge at trøste bedst muligt, men hold fast i beslutningen.

Skift pap-grøden ud med yoghurt med havregryn i, skift mme ud med vand.

Anmeld Citér

6. november 2016

hejmeddig10

Hun får altså kun mme om natten! ikke andre tider på døgnet, da vi er igang med at vende hende a med det. hun er typen der bare spytter alt mad ud igen når hun får det ind i munden.. selv hendes elskede leverpostej. nede i vuggestuen har hun også svært ved at spise, men det er fordi der er for meget uro omkring hende. her hjemme sidder vi med hende ved spise bordet, hverken telefoner, fjernsyn eller andet er tændt. intet hjælper 

Anmeld Citér

6. november 2016

Rockertand

hejmeddig10 skriver:

Hun får altså kun mme om natten! ikke andre tider på døgnet, da vi er igang med at vende hende a med det. hun er typen der bare spytter alt mad ud igen når hun får det ind i munden.. selv hendes elskede leverpostej. nede i vuggestuen har hun også svært ved at spise, men det er fordi der er for meget uro omkring hende. her hjemme sidder vi med hende ved spise bordet, hverken telefoner, fjernsyn eller andet er tændt. intet hjælper 

Hvad gør du så, når hun spytter maden ud?

Anmeld Citér

6. november 2016

lineog4

Jeg ville overveje seriøst at tale med en sundhedsplejerske og måske skal I videre til lægen, for selvfølgelig må der være uro omkring en spisesituation forstået som snak uden det gør man ikke kan spise. 

Mader I hende? Jeg ville som andre skriver smide alt hvad der hedder mme og pulvergrød ud af huset og så ville jeg se i en meget kort periode om hun spiste hvis hun fik serveret det samme som os og vi havde en god stund ved bordet til måltidet sammen. Jeg ville lade hende selv spise og putte i munden og lege lidt med maden. 

Jeg ville også prøve at ændre lidt på rutinerne, måske flere mindre måltider, aftensmaden tidligere osv. Jeg ville overveje hvilken forandring der var da hun pludselig ikke ville sine leverpostejmadder, hvor lang tid har det varet (hvis kun en uge kan det være en kindtand).

jeg ville max give det en uge med forandring og så ville jeg hvis det slet ikke hjalp kontakte sundhedsplejerske. Det ville jeg om alle omstændigheder hvis hun er så påvirket af uro som du beskriver 

Anmeld Citér

6. november 2016

Karina84

hejmeddig10 skriver:

Har i prøvet med noget hj.lavet grød til natten i stedet for flasken? Havregrød fx.? Eller hvad gør i for at vænne hende af med den?

Hvad med mere faste ting, som hun kan sidde og gnave i og selv putte i munden? Gnave-grønt, frikadeller, brød, pastaskruer osv.? 

Jeg tænker at hun har en alder snart, hvor der ikke rigtig er grænser for hvad i kan tilbyde hende, det er bare med at finde det der virker og så gøre spisningen til en hygge-stund. 

Måske hun skal prøve med i køkkenet når du laver mad?

Anmeld Citér

6. november 2016

hejmeddig10

lineog4 skriver:

Jeg ville overveje seriøst at tale med en sundhedsplejerske og måske skal I videre til lægen, for selvfølgelig må der være uro omkring en spisesituation forstået som snak uden det gør man ikke kan spise. 

Mader I hende? Jeg ville som andre skriver smide alt hvad der hedder mme og pulvergrød ud af huset og så ville jeg se i en meget kort periode om hun spiste hvis hun fik serveret det samme som os og vi havde en god stund ved bordet til måltidet sammen. Jeg ville lade hende selv spise og putte i munden og lege lidt med maden. 

Jeg ville også prøve at ændre lidt på rutinerne, måske flere mindre måltider, aftensmaden tidligere osv. Jeg ville overveje hvilken forandring der var da hun pludselig ikke ville sine leverpostejmadder, hvor lang tid har det varet (hvis kun en uge kan det være en kindtand).

jeg ville max give det en uge med forandring og så ville jeg hvis det slet ikke hjalp kontakte sundhedsplejerske. Det ville jeg om alle omstændigheder hvis hun er så påvirket af uro som du beskriver 

Som skrevet får hun kun mme om natten.. og det er ikke pulever grød men pose grød. det der er lavet til turen.. og hun får skam også lov til selv at spise! sidder da ikke og fodre hende. hun får selv lov.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.