hejmeddig10 skriver:
Vores datter vil ikke spise. og det er uanset hvad vi tilbyder hende. jou mme og semper grød på pose vil hun spise, men det er jo langt fra ordentligt mad. vi har en krig med at få noget ordentligt mad i hende om aftenen inden senge tid. hun bliver 2 til februar. i og med hun ikke spiser om dagen og aftenen står hun op om natten og er så frisk at vi er vågen i flere timer.. vi er så desperate og ved virkelig ikke hvad vi skal gøre længere.. håber nogle har nogle guldkorn! hilsen den frustrerede trætte mor
Hun skal spises rigtig godt af til nat.
Hvis det betyder, at hun skal spise rugbrød til aften i 1 måned, så må det blive sådan. Start med noget, hun er vant til at spise godt af.
Vores ellers meget strukturerede dag gik lidt galt i dag, og vores yngste begyndte at vælte lidt for mig omkring kl 17, han var ikke klar over, at han var blevet overtræt og meget sulten, så der var gråd for alle pengene.
Jeg (næsten) tvangsfodrede ham med leverpostejmad (kunne ikke nå at få aftensmaden færdig), han fik ikke lov at slippe, han græd og gned øjne, men omkring halvvejs gik det op for ham, at det var en rar følelse, og resten af måltidet gik fint med en træt, men glad dreng. Nogle gange skal de hjælpes, nogle gange er det ikke rart at tvinge vores børn, men nogle gange er det nødvendigt, når de små ikke selv kan finde ud af, hvad der er galt, jeg holdt fast, selvom det var nemmere at lade være og putte ham i stedet, men jeg kan godt lide at sove om natten, så jeg tog kampen ved aftensmadstid i stedet for.
Lad være med at tage flasken med det samme, men skift over til vand, der bliver ballade, men det er vigtigt at holde ud, mange af jeres problemer bunder sikkert i, at du/I giver efter for gråd, det må du bide i dig og forsøge at trøste bedst muligt, men hold fast i beslutningen.
Skift pap-grøden ud med yoghurt med havregryn i, skift mme ud med vand.