Hvad synes I om navnet...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2016

Sprit25

Rockertand skriver:

De-an ligger i samme boldgade som Brian i min verden, sorry, men hvis I kan lide det, så er det vel ligegyldigt, hvad folk associerer det med.

Fuldstændig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2016

Karina84

På engelsk lyder det rigtig godt, hvis man altså bor i England eller USA. Jeg tænker straks Dean Martin, og sådan en lidt smart engelsk fyr i jakkesæt.

På dansk derimod og her i DK, vil jeg udtale det De-an, som minder meget om Brian, som en anden også skriver. Det er derimod slet ikke mig, og der får jeg lidt andre associationer...

Anmeld Citér

3. november 2016

Aristocats

For mig ligger det i Brian, Dennis, Kenneth-boldgaden og jeg må være ærlig og sige at jeg synes det er et decideret grimt navn. 

Anmeld Citér

3. november 2016

Sprit25

Aristocats skriver:

For mig ligger det i Brian, Dennis, Kenneth-boldgaden og jeg må være ærlig og sige at jeg synes det er et decideret grimt navn. 

Hvad er der galt med Kenneth? 

Anmeld Citér

3. november 2016

Abracadabra

Sprit25 skriver:

Angelsaksiske navne har lidt fået en social slagside: Kenneth, Brian, Dennis, Ryan, Dean, Ricky, Micky, Stanley mm. 

William er vist undtagelsen, der bekræfter reglen.

Jeg synes (som du nok har regnet ud) IKKE om Dean.

Anmeld Citér

3. november 2016

Aristocats

Sprit25 skriver:

Det hører bare til for mig (og ret mange andre er jeg også sikker på) i kategori med navne som for eksempel Abracadabra nævnte og jeg har bare altid synes at de er nogle helt ufatteligt ucharmerende navne. 

Anmeld Citér

3. november 2016

Sprit25

Aristocats skriver:

Det hører bare til for mig (og ret mange andre er jeg også sikker på) i kategori med navne som for eksempel Abracadabra nævnte og jeg har bare altid synes at de er nogle helt ufatteligt ucharmerende navne. 

Nu hedder min mand Kenneth så jeg synes det et et fantastisk navn��

Men kan da hører at med en Kenneth og Dean er vi i problemer 

Anmeld Citér

3. november 2016

Aristocats

Sprit25 skriver:

Nu hedder min mand Kenneth så jeg synes det et et fantastisk navn��

Men kan da hører at med en Kenneth og Dean er vi i problemer 

Hahahah, sikke en "bande" i så får samlet dér  Ej, værre er det nu heller ikke og det er trods alt bare navne - forskellighed er altid godt og alle drenge skal da heller ikke rende rundt og kun hedde Storm og Villads - Dean (og) Kenneth får nok sit comeback på et tidspunkt! 

Anmeld Citér

3. november 2016

Sprit25

Aristocats skriver:

Hahahah, sikke en "bande" i så får samlet dér  Ej, værre er det nu heller ikke og det er trods alt bare navne - forskellighed er altid godt og alle drenge skal da heller ikke rende rundt og kun hedde Storm og Villads - Dean (og) Kenneth får nok sit comeback på et tidspunkt! 

Vi har faktisk også en William i familien. 

Haha jeg har det lidt med Liam :/ synes simpelthen ikke om det navn. 

Og inderst inde er det jo total fjollet, fordi det er bare et navn

Anmeld Citér

3. november 2016

Aristocats

Sprit25 skriver:

Vi har faktisk også en William i familien. 

Haha jeg har det lidt med Liam :/ synes simpelthen ikke om det navn. 

Og inderst inde er det jo total fjollet, fordi det er bare et navn

Liam er også kommet  ind i den dér "bølle-navne"-kategori og det er egentligt sjovt for det har været ret populært for ikke særligt lang tid siden. Det er lidt sjovt hvordan tingene sådan folder sig ud. Og ja, det er en smule fjollet, og som sagt, så er diversitet jo kun godt og det er ikke så mærkeligt at vi alle sammen har forskellig smag  Der vil nok altid være nogle der kigger lidt skævt til ens valgte navne, oplever jeg også selv 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.