Skouboe skriver:
Jeg er simpelthen nødt til at spørge... Er det normalt at man slet ikke snakker løn til en jobsamtale i den slags job? Jeg er selv offentligt ansat og dermed i en ret rigid lønstruktur, men alligevel havde jeg indflydelse på hvor på lønstigen jeg blev indplaceret. Selvom grundlønnen og stedtillægget var givet på forhånd, havde jeg mulighed for at forhandle om kvalifikationstillægget.
Jeg er pædagog, og har altid skulle forhandle løn. Man skal self. have nogle kvalifikationer, der gør at man kan få lidt ekstra, men det er meget normalt at forhandle løn. Til den ene samtale, blev jeg spurgt om lønforventninger umiddelbar efter samtalen. Hvor lederen og områdelederen tog mig ind i et andet rum for at tale lokalaftaler og ja, lønforhandling. De andre gange har det været når jeg har skulle underskrive kontrakten.
Til TS: Det kommer også an på lokalaftaler, hvor lang tid du har været uddannet, og om du har ekstra kvalifikationer indenfor området.
Jeg har arbejdet med voksne udviklingshæmmede, også døgn, i mange år. Der havde jeg 3 ekstra tillæg. Men efter jeg skiftede til en vuggestue, kunne jeg ikke få dem alle med, da mine kvalifikationer lå indenfor specielområdet, og ikke daginstitutionen.
Og så er der også lokalaftaler ift aftentillæg, weekendtillæg osv. Men du kan gå ind på SL's lønberegner og indtaste dine oplysninger. Så giver den et nogenlunde billede af det.
Anmeld
Citér