Jeg skriver lige ano, for folk ikke kan genkende mig herinde.
Sagen er den, at min datter som bliver 2 her til december ikke snakker så meget.
Hun er ørebarn, og har fået dræn i 2 gange, og det var ret længe om at give hende de her dræn.
Men hendes dagplejer er begyndt at kommentere på det, og har givet også nogle gode råd. Disse ting gør vi. Fx. har vi billeder af familie, dyr osv., hvor vi så snakker med hende om det.
Vi er også meget opmærksomme på ikke at sige "den", men ordet på selve genstanden.
Det er ikke fordi, at vi går helt amok med at få hende til at snakke og øver helt vildt, men vi gør det, når hun viser tegn på, at hun gerne vil.
Hun siger ord som "hej" "mama" (det siger hun så om alle
), "Su" (sut) "ned" osv. Men hendes ordforråd er ret småt i forhold til hendes jævnalderende.
Hun har sagt sit eget navn 2 gange, men har ikke sagt det yderligere. derudover er der ret mange ord, som hun kun siger 2-3 gange, og så er det væk igen. Hun brugte ordet "kom" rigtig mange gange, når hun ville noget, men det er bare helt væk nu.
Jeg ved ikke, om jeg skal være bekymret over det? Jeg ved, at det nok skal komme engang, men når hendes dagplejer kommenterer på det og er bekymret.
Vi har fået tjekket hendes hørelse, fordi der har været mange situationer, hvor det faktisk virkede til hun ikke kunne høre. Men hendes hørelse er perfekt. Hun har åbenbart meget selektiv hørelse
Det går mig rigtig meget på, og jeg bliver ked af det, når folk kommenterer på det, og siger "skal hun ikke snart snakke" osv.