Vinterstøvler vs termostøvler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2016

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Mine unger har både vinterstøvler og thermostøvler, til når det er virkelig vådt og sjappet. Hos os overlever et par vinterstøvler ikke en hel sæson, hvis ikke de får hjælp af thermostøvlerne.

Vinterstøvlerne sidder bedre, men thermostøvlerne kan have ekstra sokker i, og samtidigt holde til at hoppe i vandpytter en hel dag.

forklar lige jyden om Thermostøvler også er nødvendige til skolebarn aka Lutten? 

Jeg har aldrig fanget det der thermostøvle halløj, hun plejer at ha naturgummistøvler med uldfor, alm gummistøvler får hun våde fødder af. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2016

Skouboe

Klumpe-dumpe skriver:

forklar lige jyden om Thermostøvler også er nødvendige til skolebarn aka Lutten? 

Jeg har aldrig fanget det der thermostøvle halløj, hun plejer at ha naturgummistøvler med uldfor, alm gummistøvler får hun våde fødder af. 

Thermostøvler er bare gummistøvler med foer, fx uldfoer.

Tag fx Freja, der nu er 7. Hun bruger str. violinkasser efter sin far, så i år har hun vinterstøvler fra Sorel str. 37 og så har hun fået et par gummistøvler med uldfoer fra enten bundgaard eller bisgaard, det kan jeg ikke huske. Nu er kunsten så at få hende til at tage de rigtige på i skolen. Støvlerne fra Sorel når det er frost og sne og gummistøvlerne når det er vådt og pjasket. Årsagen til at de har begge dele, og ikke kun gummistøvler med foer, er at de andre sidder bedre på fødderne og er rarere at gå i - og de er så hårde ved deres fodtøj at vinterstøvler alene har svært ved at holde en hel sæson, på trods af rigelige mængder spray. Det er svært at være sådan rigtigt vandtæt, når der er huller i stoffet.

og vidste du i øvrigt at våde fødder ofte skyldes sokkerne?

https://netsko.wordpress.com/2014/11/26/vade-fodder-i-vandtaette-membran-stovler-hvorfor/

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Skouboe

Klumpe-dumpe skriver:

Nu kan jeg så læse at der tilsyneladende ER forskel på thermostøvler og foerede gummistøvler. Jeg vil tro at lutten godt kan klare sig med foerede gummistøvler, fordi skolebørn som regel ikke er lige så længe ude ad gangen som børnehavebørn, og fordi hun er stor nok til at tage et par thermosokker på, hvis det er koldt.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

GrønStjerne

Vi har brug for både termostøvler og vinterstøvler til vores midterbarn, som står i vandpytter så snart hun kan komme i nærheden af det. Den store på nu 8 år har aldrig haft brug for det, for hun er ikke en med krudt bagi på samme måde...

Hvis barnet er en der elsker at hoppe rundt i vandpytter og altid er sølet til når man henter, så ville jeg købe termostøvler (ikke gummistøvler med foer) så I har dem til når det er vådt..

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

min datter havde kun vinterstøvler sidste år. Det samme regner jeg også med i år

Anmeld Citér

24. oktober 2016

LouiseEm

Vi har begge dele til vores drenge på hhv. 2 og 5. Den lille især vigtigt med gode stabile vinterstøvler, da han først lige er fyldt 2 og ikke lærte at gå før maj - termogummistøvler er fine men støtter ikke særlig meget. Den store kunne nok godt nøjes bare med termogummistøvlerne, men synes det er rart med begge dele :-)

Vi kører Aigle og Angulus herhjemme og kan kun anbefale begge 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

I vores søns børnehave går de med vinterstøvler om vinteren og hvis det er koldt og vådt så skal de have foret gummistøvler på. De foret gummistøvler bruges hele året til når det regner 

Så han har både vinterstøvler og gummistøvler med foer. 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

EnGodMor

tarkoflen skriver:

Termostøvler holder varmen inden selvom det bliver under frysepunktet, og det gør det jo tit ved jorden, men gummistøvler med foer er fine i overgangsperioden, men holder ikke varmen når det bliver rigtig koldt

vildt lækkert, så må vi være heldige herhjemme, med gummistøvler med for i  for her bruger børne ikke andet hele vinteren, og de koger i dem 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Maalene

Hør i institutionen - jeg havde været ude og købe dyre, lækre vinterstøvler til min datter, og børnehaven ville efterfølgende gerne have et par termostøvler, og hun endte med kun at bruge dem hele vinteren faktisk 

Anmeld Citér

24. oktober 2016

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Nu kan jeg så læse at der tilsyneladende ER forskel på thermostøvler og foerede gummistøvler. Jeg vil tro at lutten godt kan klare sig med foerede gummistøvler, fordi skolebørn som regel ikke er lige så længe ude ad gangen som børnehavebørn, og fordi hun er stor nok til at tage et par thermosokker på, hvis det er koldt.

Jeg vidste godt det med strømperne. Men hvis hun har gummisko eller gummistøvler på, får hun våde strømper. Med fx naturgummistøvler med uldfor eller hendes Angulus med uld, så får hun aldrig våde strømper. Tænker hendes fødder kan ånde der i? 

Tak, så tror jeg bare jeg fortsætter med bis eller Bundgaard (nu bliver jeg også i tvivl) 

så bruger hun større sko end jeg :0

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.