Hvor store er jeres 2-årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2016

MorTil3+

Det er hvad vores på 19 mdr vejer og måler. Og han er for tidlig født og ret lille i forhold til de jævnaldrende i vuggestuen. Vores de to andre var også større, de brugte str 92 da de var 2 år.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

Christabelle

Min datter (bliver 3 d 3/11) var 82 cm og vejede 12,5 kg da hun var til 2 års undersøgelse.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Hvad vejer jeres 2-årige og hvad måler de?

Har lige i dag været til 2-årsundersøgelse med min datter der åbenbart er alt alt for lille. Hun vejer 10 kg og er 80 cm. Hun spiser gode store portioner mad. Hendes ældre søskende er normalvægtige hvilket både jeg og min mand også er. 

Det kom egentlig bag på mig at lægen synes hun er så meget for lille da hun jo spiser godt og hun ser heller ikke tynd ud.

Hvad vejer jeres 2-årige? Så kan jeg nemlig have noget at sammenligne med.

På forhånd tak

Vores er godtnok snart 5 år, men til 2 års undersøgelsen var hun 86,5 cm og vejede 11,8kg hun har altid været under gennemsnit vægtmæssigt og lige lidt over højdemæssigt, men hun følger sin egen kurve. Til 4 års undersøgelsen lå hun lidt under vægtmæssigt og lige på gennemsnit højdemæssigt. 

Nu er hun snart 5 år og måler 108cm og vejer 16,8 kg  

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min var 88 cm og 11 kg så lang og tynd men han følger åbenbart sin egen kurve fint nok selvom jeg synes han er for tyng. han er nu tre år og 4 mdr og i sommers brugt han short str 74/80 da han er så smal om livet.. skal dog have 98 i lange bunser for at de ikke skal stumpe... nu har han så smidt bleen om dagen og kan så slet ikke holde bukserne oppe... han har også helt fra spæd haft svært ved at tage på men han har også mega meget krudt bagi så det energi han får fra det han spiser bliver brugt der og ikke på at vokse

prøv den her: http://www.nysport.dk/borns-bmi.aspx

den giver et ret godt prej om højde og vægte passer sammen synes jeg

Anmeld Citér

23. oktober 2016

LilleAsMor

Min 2-årige var 2.1 år ved 2 års undersøgelsen og vejede 14,1 kg. Hun var ca 94 cm høj, men nok lidt højere, da hun ikke ville stå stille

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym

Datteren blev målt til 16,6kg og 97cm da hun var to år i maj, men lægen mente hun er lidt for høj, så vi skal faktisk til kontrol igen i morgen.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Linkaa

Anonym skriver:

Har lige i dag været til 2-årsundersøgelse med min datter der åbenbart er alt alt for lille. Hun vejer 10 kg og er 80 cm. Hun spiser gode store portioner mad. Hendes ældre søskende er normalvægtige hvilket både jeg og min mand også er. 

Det kom egentlig bag på mig at lægen synes hun er så meget for lille da hun jo spiser godt og hun ser heller ikke tynd ud.

På forhånd tak

Nu er min datter dog ikke 2, men lige fyldt 13 mdr. Hun vejer 11,1 kg og er ca 78 cm. 

Min niece derimod er lige fyldt 2 i august, hun vejer 10,5 kg og bruger str 80-86 i tøj. Så det er rimelig samme størrelse - hun mangler heller ikke noget eller ser sådan ud

Anmeld Citér

23. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Han er lige fyldt 2 år, og er 102 cm og vejer 16 kg.

Anmeld Citér

24. oktober 2016

MKBP

Profilbillede for MKBP

Min dreng var til 2 års undersøgelsen 99 cm og vejer 14 kg - men han er også høj af sin alder 

//Mette

Anmeld Citér

24. oktober 2016

LLT.

Anonym skriver:

På forhånd tak

Her har vi så det modsatte, en pige hvor folk altid siger hun er kæmpe, jo hun er da mere robust end sine søskende men ja  

hun bliver to her den 6.november, er 94cm, bruger 98 i tøj, flyverdragt dog 104. Hun vejer 17 kg og ja hun har stadig gode baby deller

hendes storesøster på 6 år var som dit barn en lille nips og den dag i dag vejer hun kun 19kg

så længe de spiser og trives er jeg ikke bekymret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.