Hvor store er jeres 2-årige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.540 visninger
19 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hvad vejer jeres 2-årige og hvad måler de?

Har lige i dag været til 2-årsundersøgelse med min datter der åbenbart er alt alt for lille. Hun vejer 10 kg og er 80 cm. Hun spiser gode store portioner mad. Hendes ældre søskende er normalvægtige hvilket både jeg og min mand også er. 

Det kom egentlig bag på mig at lægen synes hun er så meget for lille da hun jo spiser godt og hun ser heller ikke tynd ud.

Hvad vejer jeres 2-årige? Så kan jeg nemlig have noget at sammenligne med.

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2016

A-1995

Min på 2 1/2 vejer 13.5 og måler omkring 90 cm

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym

Vores 2-årige har også lige været afsted. 12,5 kg og 82 cm. Vi er henvist til pædiater, da han knækker en del på sin længdekurve.... 

hvor store var de andre ved den alder? Proportionsmæssigt passer hun jo fint, men hun er nok nærmere på str. Med en gennemsnitlig 1-årig. Følger hun sine kurver ellers? 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Bissen

Min datter havde den strørrelse ved 1-års alderen. Her som to-årig vejer hun 14,1 kg og 90 cm. 

Men det vigtigste er vel om hun følger sin egen kurve - hvordan så det ud? 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Anonym

Omkring 95 cm og 15 kg 

han er høj og tung. Er nu over en meter og er ikke fyldt tre endnu.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

FruStolpe

Anonym skriver:

Har lige i dag været til 2-årsundersøgelse med min datter der åbenbart er alt alt for lille. Hun vejer 10 kg og er 80 cm. Hun spiser gode store portioner mad. Hendes ældre søskende er normalvægtige hvilket både jeg og min mand også er. 

Det kom egentlig bag på mig at lægen synes hun er så meget for lille da hun jo spiser godt og hun ser heller ikke tynd ud.

På forhånd tak

Caroline er 2 år og 5 mdr

Hun var 80cm  og vejede 11kg til 2 års undersøgelsen.

Født 38+2 og vejede 3270g 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Trine89

Haha. Min "lille" søn på 6 mdr vejer 10 kg og 71 cm.  Men han er så også lidt (læs meget) større end gennemsnittet. 

Men som de andre siger så passe vægt og længe meget godt sammen, men kunnej da lyde som om det er lidt til den lille side i forhold til alder. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

På forhånd tak

Min datter er 2 år og næsten 4 mdr. Hun vejer 13,5 kg og måler ca 90 cm. Bruger str 98 i tøj. 

)

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Chantie

90 cm og 14 kg. 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

vitapigen

96 cm høj og 16 kg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.