Barn nr 3

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.084 visninger
10 svar
11 synes godt om
22. oktober 2016

Bell'star

Til jer med 3 børn, hvor længe er der mellem jeres børn? - både 1 og 2, og 2 og 3? 

Og vil I fortælle lidt om fordelene/ulemperne ved den aldersforskel? 

Jeg har 2 børn med 26mdr imellem. Det var mega hårdt i starten, men allerede nu, hvor de er 1 år og 3år, kan jeg se hvor meget glæde de har og vil få af hinanden i fremtiden. 

Vi ved at vi vil have 3børn, men jeg sagde efter nr 2, at jeg vil have mindst 3år mellem nr 2 og 3, mens min mand helst vil have nr 3 hurtigt efter nr 2. - Og nu - hvor jeg kan se hvor meget glæde vores børn har af hinanden - er jeg kommet helt i tvivl om vi nu også skal vente til der bliver minimum 3år imellem dem..

- men samtidig kan jeg også bare se alle de negative ting for mig, hvor hårdt det endnu engang bliver at have 2børn  der er små (og en lidt større selvfølgelig) og kræver meget, og som ikke så godt kan tilsidesætte sine behov mens den anden får hjælp.

At der ikke er plads i bilen til alle 3autostole og sådanne ting.

Så fortæl endelig jeres erfaringer med forskellige aldersforskelle 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2016

CC79

Vores nr. 1 og 2 er der 9 år imellem. Og vores 2 og 3 har vi 15 mdr. imellem. Begge ting har af forskellige årsager været perfekt for os. Vores første er født med autisme/retardering og var en enormt opgave og der havde ikke været plads til en søskendes behov der. At få de to næste så tæt har været vidunderligt og super nemt syns jeg og de er så glade for hinanden og oveni har de stor glæde af deres ældre storebror, som jo fungerer godt nu pga det rette skoletilbud og han er en helt fantastisk storebror der elsker at passe på og hjælpe sine små søskende med alting. Vores yngste er på vej mod 4 år i december og vi venter nu barn nr. 4 og vi er helt overbevist om det også bliver en dejlig aldersforskel fordi de andre nu kan så meget selv også og ja tror man skal få børn som man føler for det og alt det pratiske løser sig i takt med man tilpasser sig. Så følg jeres hjerte og det I føler I kan overskue og så betyder aldersforskelle egentlig ikke det store.

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Bell'star

CC79 skriver:

Vores nr. 1 og 2 er der 9 år imellem. Og vores 2 og 3 har vi 15 mdr. imellem. Begge ting har af forskellige årsager været perfekt for os. Vores første er født med autisme/retardering og var en enormt opgave og der havde ikke været plads til en søskendes behov der. At få de to næste så tæt har været vidunderligt og super nemt syns jeg og de er så glade for hinanden og oveni har de stor glæde af deres ældre storebror, som jo fungerer godt nu pga det rette skoletilbud og han er en helt fantastisk storebror der elsker at passe på og hjælpe sine små søskende med alting. Vores yngste er på vej mod 4 år i december og vi venter nu barn nr. 4 og vi er helt overbevist om det også bliver en dejlig aldersforskel fordi de andre nu kan så meget selv også og ja tror man skal få børn som man føler for det og alt det pratiske løser sig i takt med man tilpasser sig. Så følg jeres hjerte og det I føler I kan overskue og så betyder aldersforskelle egentlig ikke det store.

Ja, du har nok ret i det med at det praktiske løser sig på den ene eller anden måde. 

Vi er jo bare lidt uenige om hvornår projekt "nr 3" skal igangsættes  Men vi må nok tage det som det kommer, og mærke efter hvornår det er rigtigt for os begge.

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Abracadabra

Min sundhedsplejerske sagde en gang, at man skal overveje, om en 4 årig er stor nok til at have 2 små søskende, hvis behov skal tilgodeses først. 

Vi overvejede 3 tætte børn, og har (af mange årsager) fravalgt det.

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Muffinmus

Tja, her er det gået sådan.

Barn 1, dreng og barn 2, pige, kom 20 mdr efter. Synes det var nemt med et barn, nogenlunde ok med to, selm om vi selvfølgeligt havde rigeligt at se til

Nr tre, en pige, km 3år efter...shit vi blev overrasket over hvor pressede vi blev i alt, tid mest af alt til både arbejde, børn, og så ikke tid eller overskud til fritid faktisk.

Nu er den mindste 4 og vi er stadig ramt....

Jeg ville da aldrig undvære et af mine børn, men jeg er en af dem der blev overrasket over hvor hårdt alting pludselig blev. Om det har noget med alderen at gøre aner jeg ikke men da vi jo har fået tre børn indenfor fem år, er det da muligt

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har tre børn, som er tætte.

Der er 15 mdr mellem 1 og 2 og 25 mdr mellem 2 og 3, jeg har fået tre børn på 3,5 år.

Jeg har aldrig synes det var hårdt med tre børn. Jeg synes det har været praksis, at få overstået tingene på en gang, og så har de utrolig stor glæde af hinanden.

I dag er de 11, 10 og 8 , måske jeg fortryder når de alle tre bliver teenager, men jeg tro det nu ikke.

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Mortilsnart4

Bell'star skriver:

Til jer med 3 børn, hvor længe er der mellem jeres børn? - både 1 og 2, og 2 og 3? 

Jeg har 2 børn med 26mdr imellem. Det var mega hårdt i starten, men allerede nu, hvor de er 1 år og 3år, kan jeg se hvor meget glæde de har og vil få af hinanden i fremtiden. 

Vi ved at vi vil have 3børn, men jeg sagde efter nr 2, at jeg vil have mindst 3år mellem nr 2 og 3, mens min mand helst vil have nr 3 hurtigt efter nr 2. - Og nu - hvor jeg kan se hvor meget glæde vores børn har af hinanden - er jeg kommet helt i tvivl om vi nu også skal vente til der bliver minimum 3år imellem dem..

- men samtidig kan jeg også bare se alle de negative ting for mig, hvor hårdt det endnu engang bliver at have 2børn  der er små (og en lidt større selvfølgelig) og kræver meget, og som ikke så godt kan tilsidesætte sine behov mens den anden får hjælp.

Jeg har 4 børn 

der er 3 år og 1 uge mellem 1 &2 

2 år& 9 mdr mellem 2 & 3 

3 år & 2 mdr 3 & 4 

den ældste er 9 den mindste 8 mdr 

jeg sys det har været hårdt at gå fra 3-4 børn men det sys jeg os da jeg gik fra 2-3 det første år

men nu begynder det at være skønt de to store leger så godt sammen og de mellemste leger fantastiske sammen og nr 3 & 4 har allerede et specielt bånd til hinanden 

nr 1 elsker at pussenusse om baby 

nr 2 drengen imellem alle pigerne elsker alt den opmærksomhed han får fra alle hans søstre 

nr 3 ser så meget op til sin storesøster og storebror hun vil alt det som storesøster/bror vil og elsker når hun får noget af hendes /hans gammel legetøj 

nr3 er mester i at få nr 4 til at grine 

elsker at se hvor meget glæde de alle 4 har i hinanden på kryds og tværs

men ligeså meget kærlighed og harmoni der er imellem dem ligeså meget skænderi og magtkampe er der også 

ha ha 

men det høre til 

elsker min store børneflok 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Mum33

Vi venter nr 3 om et par mdr. De andre er 8 og 4. De har begge haft tid til at være den lille, før der kom en ny, og ble, middagssøvn, bh-start, sut, osv har været væk, så vi har også overskuddet nu

Anmeld Citér

23. oktober 2016

k&k&k&k

Bell'star skriver:

Vi har fået børn rimelig hurtigt, den første kom d . 27.04.2012, den næste d. 29.05.2013 og den sidste 05.06.2015. Så vores den ældste er 4 år mens den yngste er 16 mdr. Og det har da til tider været hårdt, men vi er velsignede med utrolig nemme børn (alle har sovet igennem blot 5-6 uger gamle) de er utrolig selvstændige, og så elsker de hinanden og leger med hinanden på stift af køn og alder (har en pige og 2 drenge) 

jeg kan kun se fordele ved tætte søskende, der er også kun 18 mdr mellem min lillebror og jeg. 

Men man skal selvfølgelig selv mærke efter, vurdere og regne med at det bliver mere udfordrende, tiden bliver mere presset, og "voksentid" bliver halveret, hvis ikke lidt mere end det! 

Jeg ville IKKE have valgt anderledes, for jeg kan se og føle hvor meget de har glæde af hinanden, og hvor meget glæde vi får af og se dem sammen 

Anmeld Citér

23. oktober 2016

Lunae

Jeg har endnu ikke tre børn endnu, men vi venter os nr. 3. Mellem 1 og 2 er der 2 år og 9,5 mdr. Det var helt perfekt for os og den ældste var klar til at blive storesøster. Mellem nr 2 og 3 kommer der til at være 3 år og 10 mdr. Vi følte ikke, at vores søn var helt klar, på samme tid som sin søster, og samtidig ville naturen, at det ikke skulle gå så nemt denne gang.

Vi tror, at det bliver en fin aldersforskel og de to store kan være med i hele processen. Det synes vi er fedt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.