Som barn blev jeg seksuelt misbrugt af en 8 år ældre fætter og det har jeg været i behandling for. Jeg føler selv at jeg har accepteret den del af min fortid og synes selv, at jeg kan bruge de erfaringer det har givet mig, konstruktivt i mit arbejde som pædagog.
Men nu er jeg gravid med mit 3. barn, en lille pige efter at have fået to drenge, og så kan jeg bare mærke, at jeg er bange for at der sker hende noget, netop fordi jeg ved hvor store konsekvenser det kan have for ens liv.
Jeg ved godt at det har noget at gøre med, at hun er en pige, men den angst havde jeg ikke på samme måde da jeg ventede hendes storebrødre selvom det også kan overgå drengebørn at blive misbrugt.
Min frygt er jo legitim nok, men samtidig dybt irrationel, for hvad er lige risikoen for, at det samme skal overgå hende? Men det er jo lige præcis det som frygt spiller på. I mit tilfælde har jeg netop haft sådan nogle oplevelser inde på livet og derfor kan jeg ikke adskille min frygt fra min fornuft.
Jeg overvejer pt. om jeg skal kontakte min læge og få en henvisning til psykolog. For i tilfælde af, at det "ikke bare går over af sig selv", så bliver jeg nødt til at få noget hjælp, så det ikke påvirker mit barn eller vores familie at jeg har disse tanker og følelser.
Er der nogen her som har erfaring på det område? Som evt. har stået i en lignende situation.
Anmeld
Citér