Give lillebror skoldkopper?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville i prøve at få lillebror smittet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.193 visninger
13 svar
15 synes godt om
22. oktober 2016

Troldemommi

Johanne på 5 år har fået skoldkopper, det er sådan set fint nok, så er det da overstået, spørgsmålet er om lillebror Daniel på 3 år, ville i f.eks lade dem drikke af det samme glas så han måske også kan få sine skoldkopper snart, eller ville i lade være? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2016

SofiaMik

Jeg tror ikke det er helt nok at drikke af samme glas. Men har hørt, at en glimrende smittekilde er badekarret. Hvor bor i, for jeg har da også et barn, der gerne må blive smittet nu ��

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Mor Christa

Jeg ville lade naturen gå sin gang, leve som vi plejede, og hvis han fik skoldkopper så var det sådan dét var, hvis ikke så kommer det nok senere. 

Jeg ville ikke gøre noget aktivt for at smitte. 

Begge mine har haft, det startede med storebror, og efter en uge fik lillsøster et par enkelte. Det blev til omkring 14-20 dage hjemme.. lang omgang

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Lenchick

Troldemommi skriver:

Johanne på 5 år har fået skoldkopper, det er sådan set fint nok, så er det da overstået, spørgsmålet er om lillebror Daniel på 3 år, ville i f.eks lade dem drikke af det samme glas så han måske også kan få sine skoldkopper snart, eller ville i lade være? 

Tror virkeligt det bliver svært at undgå, at lillebror får dem. Du kan jo ikke holde søskende isoleret! Bare storesøster klør en smule og rører ved et stykke legetøj, dørhåndtag, vandhanen osv, bliver smitten overført når lillebror rører ved samme ting. 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Troldemommi

SofiaMik skriver:

Jeg tror ikke det er helt nok at drikke af samme glas. Men har hørt, at en glimrende smittekilde er badekarret. Hvor bor i, for jeg har da også et barn, der gerne må blive smittet nu ��

Jeg har givet dem juice nu fra den samme kop, jeg vil gerne have de begge to får det overstået  vi har desværre ingen badekar mere  

Har lige fået at vide at Johanne's to bedste veninder også er smittede med Skoldkopper, så mon ikke der er mange her udenfor Silkeborg som har det 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Troldemommi

Mor Christa skriver:

Jeg ville lade naturen gå sin gang, leve som vi plejede, og hvis han fik skoldkopper så var det sådan dét var, hvis ikke så kommer det nok senere. 

Jeg ville ikke gøre noget aktivt for at smitte. 

Begge mine har haft, det startede med storebror, og efter en uge fik lillsøster et par enkelte. Det blev til omkring 14-20 dage hjemme.. lang omgang

Jeg har bestemt mig, det ville være godt for os hvis begge unger fik skoldkopper overstået nu, der er flere der har den lige nu, så nu må vi se 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Englehår

Profilbillede for Englehår

Du kan ikke gøre mere for at smitte lillebror nu, hvis der er udbrud af skoldkopper hos storesøster. Smitten sker langt forud for udbruddet.

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Troldemommi

Lenchick skriver:

Tror virkeligt det bliver svært at undgå, at lillebror får dem. Du kan jo ikke holde søskende isoleret! Bare storesøster klør en smule og rører ved et stykke legetøj, dørhåndtag, vandhanen osv, bliver smitten overført når lillebror rører ved samme ting. 

Hvis det virkelig smitter så nemt så har han nok allerede virusen i kroppen, de leger meget sammen, men nu må vi se  

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Troldemommi

Englehår skriver:

Du kan ikke gøre mere for at smitte lillebror nu, hvis der er udbrud af skoldkopper hos storesøster. Smitten sker langt forud for udbruddet.

Så må jeg jo bare vente og se om der dukker noget op 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Troldemommi

Englehår skriver:

Så må jeg jo bare vente og se om der dukker noget op 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.