Hvor hurtigt tabte i jer efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2016

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.

Jeg er lidt nysgerrig på at hører hvor meget og hvor hurtigt i har tabt jer efter fødslen? Jeg vejede 15 kg for meget inden graviditeten og her i graviditeten har jeg så taget 5 kg på, så indtil videre 20 kg i alt som jeg gerne vil smide efter graviditeten. Her kommer mit spørgsmål så - kan jeg regne med at smide de 5 kg jeg har taget på efter fødslen? Eller kan jeg være så heldig og smide nogen af de gamle kilo fra før graviditeten? Håber i har lyst til at svare og dele jeres erfaringer 

Jeg har en del år nu haft ef ret detaljeret billede af min vægt, fandt lige mine noter frem fra før graviditeten, under og efter.

Min søn vejede 4.500g var 56 cm lang og jeg havde en ret stor moderkage og for meget fostervand, som de fulgte op på mange gange under graviditeten. 

Min søn blev fuld ammet til han blev 6 måneder gammel.

Før min graviditet: 67,2 kg

17 uger henne 70,5 kg

30 uger henne 82,1 kg

42 uger henne 91 kg

4 dage efter fødslen 83,3 kg

1 måned efter fødslen 75,9 kg

2 måneder efter fødslen 74,0 kg

3 måneder efter fødslen 71,1

4 måneder efter fødslen 69 kg

5 måneder efter fødslen 66 kg (så det tog 5 måneder for mig at komme under graviditets vægten)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2016

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
modesty skriver:

Det kommer vel an på en milliard forskellige faktorer. 

Personligt havde jeg min "startvægt" igen nærmest dagen efter fødslen (var normalvægtig inden). Jeg tog vel cirka 11 kilo på under graviditeten. Jeg tabte mig herefter grundet amning, hvorefter min SP satte mig på "fedekur" og jeg begyndte at spise en masse kager. Det fortsatte jeg så med efter ammestop - og det skulle jeg ikke have gjort.  Tog vel omkring 7 kilo på alt i alt, indtil jeg gik på en kur af helt andre årsager end vægt. Her tabte jeg alle kiloene igen på en uge og har endnu ikke taget dem på igen (cirka halvandet år siden).

Hvordan kunne du tabe så meget på en uge

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Soonmom

Jeg var/er normal vægtig. 

Tog 17 kg på i min første graviditet (de 9 af dem de sidste 14 dage)  så det var baby,  moderkage og væske osv.  Og var væk med det samme (var for sjov på vægten 10 dage efter,  hvor jeg vejede præcis et samme som før graviditet Og havde intet gjort for det)  -  tabte mig yderligere et par kg efterfølgende pga  amning

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Christabelle

Tog ca 13 kg på mens jeg var gravid. De var først tabt efter ca 5/6 mdr. 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Zelinasmor

Tog 21 kg på da jeg ventede min ældste. Havde tabt 6kg da jeg kom hjem fra sygehuset 7 dage efter og så tabte jeg ca 3 kg efterfølgende på et Par måneder. De 10-12kg har jeg tabt ved kostomlægning og træning. 

Anmeld Citér

21. oktober 2016

AnoMom

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig på at hører hvor meget og hvor hurtigt i har tabt jer efter fødslen? Jeg vejede 15 kg for meget inden graviditeten og her i graviditeten har jeg så taget 5 kg på, så indtil videre 20 kg i alt som jeg gerne vil smide efter graviditeten. Her kommer mit spørgsmål så - kan jeg regne med at smide de 5 kg jeg har taget på efter fødslen? Eller kan jeg være så heldig og smide nogen af de gamle kilo fra før graviditeten? Håber i har lyst til at svare og dele jeres erfaringer 

jeg tog 16 kg på og tabte de 12 indenfor 2 mdr efter fødslen. De sidste 4 beholder jeg :-)

Anmeld Citér

21. oktober 2016

Fine_007

Jeg tog mellem 12 og 15 kg på under min graviditet - da jeg gik to uger over tid, droppede jeg vejningen til sidst, og brugte det meste af min tid på selvmedlidenhed 

Jeg kunne desværre kun amme i en kort periode, så det gjorde ikke det vilde for vægttabet. De 10 af kiloene tabte jeg indenfor de første 6 mdr, og de resterende kilo, ja, de blev boende. 

Anmeld Citér

21. oktober 2016

CC79

Efter vores tredie barn var født vejede jeg 19 kg for meget efter fødslen. Jeg var meget stålsat på at tabe de kilo så i de første 8 uger efter fødslen stod den på en masse powerwalking med barnevognen. Efter de 8 uger var gået startede jeg på løb og købte en løbevogn og påbegyndte kostomlægning og det resulterede i et vægttab på 21 kilo på 6 mdr. Men det krævede selvfølgelig også en stor indsats, men var vældig tilfreds med hvor hurtigt det gik.

Men igen det er så forskelligt fra person til person hvor hurtigt man kan slippe af med kiloene men det er i hvert fald en god ide at ligge en hårdfør plan og være besluttet. Og være realistisk og tålmodig.

Anmeld Citér

21. oktober 2016

mija

Tog ca 13 kg på, dagen efter havde jeg tabt 5 kg. Nu 25 dage efter fødsel mangler jeg ca 2 kg fra før graviditets-vægt, og vægten falder stadig.. Tror amning gør meget af arbejdet, for spiser virkelig usundt!!

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Bell'star

Anonym skriver:

Jeg tog 10kilo på med nr 1, og beholdt de 6kg af dem efter graviditeten

Med nr 2 tog jeg igen 10kg på og beholdt igen de 6af dem efterfølgende  - så jeg endte med at 12kgs overvægt efter 2graviditeter. 

Tilgengæld har jeg nu sat mig for at blive "tynd" inden vi går igang med nr 3, så jeg ikke fortsætter den dumme rytme. 

Og med hård træning og kostomlægning - på ingen måde ved at de ekstra kilo bare blev "ammet af" - er jeg nu oppe på et vægttab på 17kg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.