Hvor hurtigt tabte i jer efter fødslen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.635 visninger
20 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. oktober 2016

Anonym trådstarter

Jeg er lidt nysgerrig på at hører hvor meget og hvor hurtigt i har tabt jer efter fødslen? Jeg vejede 15 kg for meget inden graviditeten og her i graviditeten har jeg så taget 5 kg på, så indtil videre 20 kg i alt som jeg gerne vil smide efter graviditeten. Her kommer mit spørgsmål så - kan jeg regne med at smide de 5 kg jeg har taget på efter fødslen? Eller kan jeg være så heldig og smide nogen af de gamle kilo fra før graviditeten? Håber i har lyst til at svare og dele jeres erfaringer 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2016

(august)

Det er jo nok lidt afhængig af hvem man er og hvordan ens system er bygget. 

Jeg tog 15kg på ved hver af mine tre graviditeter og efter hver smed jeg 10kg, så efter 3 børn sad der 15kg for meget på side benene. 

Har smidt de først 5kg og mangler stadig de sidste 10kg. Ved ikke om jeg nogensinde kommer ned på min "ung pige" vægt igen, synes det for mig er hårdt slid. 

Fra andre vil du høre det er så nemt som ingenting og man skal bare amme. Mine er ammet alle tre og der røg ikke noget ekstra af på den konto Å

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Tascha26

Anonym skriver:

Jeg er lidt nysgerrig på at hører hvor meget og hvor hurtigt i har tabt jer efter fødslen? Jeg vejede 15 kg for meget inden graviditeten og her i graviditeten har jeg så taget 5 kg på, så indtil videre 20 kg i alt som jeg gerne vil smide efter graviditeten. Her kommer mit spørgsmål så - kan jeg regne med at smide de 5 kg jeg har taget på efter fødslen? Eller kan jeg være så heldig og smide nogen af de gamle kilo fra før graviditeten? Håber i har lyst til at svare og dele jeres erfaringer 

Ved min første graviditet tog jeg 19kg på, var normalvægtig inden og tabte 21kg de første 3 'DR efter fødslen. 

Nu er jeg gravid for anden gang i uge 35, har taget 19kg på indtil videre og håber da jeg smider dem alle lige så hurtigt igen  

Anmeld Citér

20. oktober 2016

modesty

Det kommer vel an på en milliard forskellige faktorer. 

Personligt havde jeg min "startvægt" igen nærmest dagen efter fødslen (var normalvægtig inden). Jeg tog vel cirka 11 kilo på under graviditeten. Jeg tabte mig herefter grundet amning, hvorefter min SP satte mig på "fedekur" og jeg begyndte at spise en masse kager. Det fortsatte jeg så med efter ammestop - og det skulle jeg ikke have gjort.  Tog vel omkring 7 kilo på alt i alt, indtil jeg gik på en kur af helt andre årsager end vægt. Her tabte jeg alle kiloene igen på en uge og har endnu ikke taget dem på igen (cirka halvandet år siden).

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Anonym

Jeg tog ca 26kg på under graviditeten. De første 6 røg ved fødslen. Men det er først nu, mere end 2 år efter at jeg har tabt resten, eller næsten, mangler 3-4kg endnu. Men det er bestemt ikke sket af sig selv. Motion gjorde en lille smule. Men først da jeg ændrede kost her i sommers, så røg der en masse. Men ja, det er jo meget forskelligt. Nogle skal arbejde på det, for andre sker det vist nogenlunde af sig selv. Mine fødder er også først nu gået tilbage til samme størrelse som før graviditeten 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Miti's mama

Jeg er normal vægtig og tog 17 kilo på første gang og havde tabt det hele efter 6 mdr igen, uden at gøre noget. Jeg kunne ikke amme, så det var ikke derfra.

Denne gang har jeg taget 10 kilo på allerede ved 20 uger, så kommer nok til at gå lidt højere op. Har hørt det ofte er sværere at tabe det anden gang, så har planer om at slæbe min mås ned i fitness centret når jeg først er ovenpå igen 

Vil nok ikke regne med at tabe noget "ekstra", efter en fødsel... tværtimod. Men husk nu at det er normalt at veje en 5 kg når man er fyldt 30 år end da man var 20 år, kroppen ændrer sig jo. 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

JeanMckinley

Vejede 55kg, da jeg blev gravid. Er 170 høj, så var rimelig tynd. Har altid haft meget svært ved at holde min vægt oppe.

Tog skønne 17 kilo på under graviditeten, og har aldrig følt mig så dejlig og smuk før, og mit selvværd fejler ellers intet, nød bare sådan at være gravid! Glæder mig til næste gang

Tabte det hele ufatteligt hurtigt efter fødsel. Der gik vel kun en måneds tid, så var det væk. Og så i løbet af de næste 5 måneder tabte jeg yderligere 5 kilo.

Så vejede 50 kilo, og kæmpede for ikke at tabe mig mere, men det var umuligt... Da jeg stoppede med at amme gik det den rigtige vej igen, og nu vejer jeg 52kg, så mangler at tage 3 kg  på endnu. 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Anonym

I alle mine graviditeter har jeg taget maks. 10 kg på. Der gik vel lidt over et halvt år inden de kg var smidt igen ved alle graviditeter. Nu er jeg gravid i 34. uge og har indtil videre taget 7 kg på

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Anonym

Første gang tabte jeg mig til knap 52 kg på en måned

.. Mindre end inden graviditeten..

2 gang, tabte jeg mig Max 5 kg, og har stadig 2 år efter en ekstra vægt på godt 25 kg.... Hele min krop har ændre sig, sammen med det at tabe sig, for det sker ikke.... 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

Mamman

Profilbillede for Mamman

Jeg tog 15 kg på da jeg var gravid med min datter og da vi blev udskrevet fra sygehuset 5 dage efter at have født havde jeg tabt 17 kg

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.