Hvilken autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
14 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hej jeg står og skal til at købe en autostol til min søn. Han er 6 mdr gammel og vejer 10.5 kg. Pt sidder han i en autostol til nyfødte med vægt fra 0-13 kg. Vi har kigget på denne  http://www.pixizoo.dk/cybex-pallas-m-fix-autostol-happy-black-til-isofix-og-eller-sele-montering.  Jeg er i tvivl om det er en god en.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2016

alenemor42

Anonym skriver:

Hej jeg står og skal til at købe en autostol til min søn. Han er 6 mdr gammel og vejer 10.5 kg. Pt sidder han i en autostol til nyfødte med vægt fra 0-13 kg. Vi har kigget på denne  http://www.pixizoo.dk/cybex-pallas-m-fix-autostol-happy-black-til-isofix-og-eller-sele-montering.  Jeg er i tvivl om det er en god en.

Vi købte den da min søn skulle op i en større autostolen.  Vi syntes den fungerer rigtigt fint

Anmeld Citér

20. oktober 2016

NaUlHa

Når han stadig er så lille og ikke kan være i hans 0-13 kg, så ville jeg klart anbefale du kæber en bagudvendt 9-18 kg, Mener den  nye lov om at børn skal være bagudvendt til 15 måneder er trådt i kraft.

Min datter er næsten 15 måneder og sidder  stadig bagudvendt, og det har jeg ikke tænkt mig at ændre på pt, for det er altså bare mest sikkert  

Jeg har købt en Maxi Cosi Mobi XP, den er super og uden iso-fix, som gør at der er plads til fødderne når barnet bliver ældre. den hedder 9-25 kg/9 måneder -4 år 

Min personlige holdning er at jeg slet ikke fatter at man som forælder ikke sørge for barnet er bagudvendt så længe som muligt, det er alt taget i betragtning barnets sikkerhed som vi snakker om 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

AnoMom

Når han stadig er så lille og ikke kan være i hans 0-13 kg, så ville jeg klart anbefale du kæber en bagudvendt 9-18 kg, Mener den  nye lov om at børn skal være bagudvendt til 15 måneder er trådt i kraft.

Min datter er næsten 15 måneder og sidder  stadig bagudvendt, og det har jeg ikke tænkt mig at ændre på pt, for det er altså bare mest sikkert  

Jeg har købt en Maxi Cosi Mobi XP, den er super og uden iso-fix, som gør at der er plads til fødderne når barnet bliver ældre. den hedder 9-25 kg/9 måneder -4 år 

Min personlige holdning er at jeg slet ikke fatter at man som forælder ikke sørge for barnet er bagudvendt så længe som muligt, det er alt taget i betragtning barnets sikkerhed som vi snakker om 

Den lov træder først i kraft til næste år. Og der gælder kun for nye autostole så vidt jeg er orienteret. Dvs de autostole der kan købes i butikkerne Idag der ikke er bagudvendt vil fortsat være lovlige. Men vil ikke produceres mere. 

Det er sådan jeg fik det forklaret :-)

Anmeld Citér

20. oktober 2016

NaUlHa

AnoMom skriver:

Den lov træder først i kraft til næste år. Og der gælder kun for nye autostole så vidt jeg er orienteret. Dvs de autostole der kan købes i butikkerne Idag der ikke er bagudvendt vil fortsat være lovlige. Men vil ikke produceres mere. 

Det er sådan jeg fik det forklaret :-)

Helt rigtigt, mig der husker forkert 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

NaUlHa

Anonym skriver:

Nu har jeg set videoen på selve Cybex's hjemme side og jeg må indrømme at jeg er godt nok skræmt over at et barn på 9 måneder må komme i sådan en stol.

Barnet er spændt fast med bilens alm 3-punkst sele og den mavepude der ellers også er til. Jeg kikkede fordi jeg ved der kommer en dag hvor min datter vokser ud af hendes også skal jeg have ny, men jeg ville aldrig turde sætte min datter i den stol ikke da hun var 9 måneder og heller ikke nu hvor hun er 15 måneder. 

Syntes du buede overvejer en stol der hedder 9-18 kg husk at 18 kg normalt er 3 år alderen.  Også ville jeg nok vælge en stol hvor der er indbygget 5-punkts sele.

Anmeld Citér

20. oktober 2016

alenemor42

NaUlHa skriver:

Nu har jeg set videoen på selve Cybex's hjemme side og jeg må indrømme at jeg er godt nok skræmt over at et barn på 9 måneder må komme i sådan en stol.

Barnet er spændt fast med bilens alm 3-punkst sele og den mavepude der ellers også er til. Jeg kikkede fordi jeg ved der kommer en dag hvor min datter vokser ud af hendes også skal jeg have ny, men jeg ville aldrig turde sætte min datter i den stol ikke da hun var 9 måneder og heller ikke nu hvor hun er 15 måneder. 

Syntes du buede overvejer en stol der hedder 9-18 kg husk at 18 kg normalt er 3 år alderen.  Også ville jeg nok vælge en stol hvor der er indbygget 5-punkts sele.

Hvorfor ville du ikke turde sætte dit barn i den ? Min dreng sidder fint i den og har gjort det siden han vejede 10 kg. Desuden sidder den i isofix 

Puden vil desuden tage et stød fremfor en sele der vil skære sig ind i store dele af kroppen ved et uheld. Den er ikke dårligere end andre autostole  der er også nogle børn der bliver køresyge ved at sidde bagudvendt når de bliver lidt ældre 

Anmeld Citér

20. oktober 2016

linkon

20. oktober 2016

Anonym

Vi har netop købt en maxi Pearl 2 ways dejlig stol. Der både kan vende fremad og bagud, nem at komme i og ud af, og super godt beskyttet....

Lidt dyr, men det hele værd, og så kan den sælges efter brug da den opfylder alle de nye lovkrav også dem der kommer i 2018 

Anmeld Citér

22. oktober 2016

Anonym

Anonym skriver:

Jeg vil råde dig til at tjekke fdm nye opslag, der er flere der snakker om at lige netop den stol du kikke på kan give barnet en kæmpe mavepuster på de bløde organer ved front kollision, og det er er i undren af fem netop ikke har testet den slags kollektion med lige netop den slags stol 

https://www.facebook.com/FDM.dk/videos/10153919776597800/

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.