Hej jeg står og skal til at købe en autostol til min søn. Han er 6 mdr gammel og vejer 10.5 kg. Pt sidder han i en autostol til nyfødte med vægt fra 0-13 kg. Vi har kigget på denne http://www.pixizoo.dk/cybex-pallas-m-fix-autostol-happy-black-til-isofix-og-eller-sele-montering. Jeg er i tvivl om det er en god en.
Når han stadig er så lille og ikke kan være i hans 0-13 kg, så ville jeg klart anbefale du kæber en bagudvendt 9-18 kg, Mener den nye lov om at børn skal være bagudvendt til 15 måneder er trådt i kraft.
Min datter er næsten 15 måneder og sidder stadig bagudvendt, og det har jeg ikke tænkt mig at ændre på pt, for det er altså bare mest sikkert
Jeg har købt en Maxi Cosi Mobi XP, den er super og uden iso-fix, som gør at der er plads til fødderne når barnet bliver ældre. den hedder 9-25 kg/9 måneder -4 år
Min personlige holdning er at jeg slet ikke fatter at man som forælder ikke sørge for barnet er bagudvendt så længe som muligt, det er alt taget i betragtning barnets sikkerhed som vi snakker om 
Anmeld
Citér