Hun vil imellem os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2016

lilledittemor

Anonym skriver:

De fortalte min datter hun skulle være storesøster da kæresten kun var 10 uger henne.. hun ser kun sin far hver anden weekend men aldrig alene, kæresten er der altid.. 

så der er måske oven i et form for "tigerspring" 

Men måske det er "alt-i-én"? Så hun reagerer både på deres situation, din situation samtidig med "tigerspring".. 

Jeg ville nok tage ekstra god tid med hende hvor i kan snakke og fordybe jer i nogle ting som hun elsker at lave - bare dig og hende. Og så hjælp hende med at sætte ord på hvad hun føler omkring de forskellige ting. 

Når hun så endelig får et flip og bliver strid, så skal hun selvfølgelig vide at det ikke er okay, men lad hende køle lidt af og tag så en fornuftig snak med hende bagefter. Vis hende at du er der for hende og at det er okay at være sur eller ked af det. Fortæl hende eventuelt hvordan hun "bør" reagere i stedet for.. som f.eks. min datter der kan gå helt amok over en lille bitte ting som at jeg folder hendes tegning forkert - så fortæller jeg hende at jeg jo ikke ved hvordan hun vil have det, men om hun kan fortælle mig det eller vise mig det - så hun lærer at tackle tingene anderledes og vi undgår unødige dumme konflikter.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2016

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Ja det lyder som om du har ret men til tider så er hun også flabet eller grim over for ham, heldigvis ikke så tit.. men da han er en mand der ikke har erfaring med forhold med børn og han har dårligt selvværd så tager han det personligt og det ønsker jeg ikke.. men du har hjulpet mig med bedere at sætte ord på 

Din datter er 4 år, selvfølgelig er hun flabet. min er lige blevet 5.. Nu tænker jeg at det handler om at se i situationen om det er en almindelig "jeg er 4 år ting" eller om det er decideret fordi hun lige synes han er træls. Jeg synes det lyder som om hun grundlæggende godt kan lide ham.

At din kæreste har dårligt selvværd er på ingen måde din datters ansvar, det er noget han skal styre og ikke på nogen måde skal lade "gå ud over" din datter.

Hvis hun generelt opføre sig som om hun kan lide ham, så er det vel godt nok? som sagt før, hun skal jo altså ikke elske ham, som du gør.. hun skal bare lære at acceptere ham og det synes jeg det lyder til at hun gør... bare giv hende tid og respekter hendes grænser, så skal det nok gå. synes du skal vise din kæreste svarene herinde, så han måske også kan se at, ja det handler om at han er kommet ind i jeres familie, men det handler ikke om ham, som person.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.