så miiikro...her har du den...boeltesten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. april 2008

Loggidut

Kristina V skriver:

Blander mig lige lidt:$
I kan jo selv lave vælling.. Det er jo lavet på mme, og så får de jern, end hvis i køber vælling... opskriften er i den piece i har fået omkring mad af jeres SP...

ja det talte min sp om...men den folder har jeg nemlig aldrig fået...der var nemlig afløser på den første gang sp var her...er det meget svært, det med at lave vælling, for jeg blev da noget paf over at høre der ikke var så meget jern der i, og at man skulle sidestille det med grød, det anede jeg ikke!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. april 2008

Kaufie

Hmmm.... jeg er snart bange for jeg er helt gal i byen...... William får ikke ret meget mme - den blå allo - og sødmælk....ja, det er kun i mad han gider det. Så det eneste mælk han får er modermælk om natten (og nogen gange eftermiddag) Derudover får han sødmælksyoghurt i havregrøden og om eftermiddagen eller til dessert om aftenen. I dp får han en del smøreost på knækbrød/rugbrød.

Og så får han jo jerndråber fordi han ikke får de der 400 ml mme.

Hvordan lyder det?

Mette, der lige holder en feriedag og får besøg af mødregruppen - jubi

Anmeld

9. april 2008

Loggidut

jammen hvis du giver ham jern ved siden af...så er det jo iorden!

hvem er din sp i grunden?

Anmeld

9. april 2008

Kristina V

Som Loggidut siger hvis han får jern er det fint.. Hvis de får mindre en 400 ml mme om dagen så ska der jerndåber til.. Det er meget forskelligt herhjemme så hun far sådan lidt halv halv da hun får hjemmelavet vælling om aftenen..

Opskrift:

2 dl kold vand
2 tsk majs- eller rismel
mme pulver svarende til 2 dl vand

Pisk vand og mel sammen i en gryde. Bring blandingen i kog under omrøring. Sku ned til svag varme, og ´kog grøden under ømrøring i 1-2 min. Afkøl til spisetemperatur. Pisk mmepulver i. Skal vællingen gives af flaske, tilsættes 1 spsk vand.

Anmeld

9. april 2008

Loggidut

Kristina V skriver:

Som Loggidut siger hvis han får jern er det fint.. Hvis de får mindre en 400 ml mme om dagen så ska der jerndåber til.. Det er meget forskelligt herhjemme så hun far sådan lidt halv halv da hun får hjemmelavet vælling om aftenen..

Opskrift:

2 dl kold vand
2 tsk majs- eller rismel

Pisk vand og mel sammen i en gryde. Bring blandingen i kog under omrøring. Sku ned til svag varme, og ´kog grøden under ømrøring i 1-2 min. Afkøl til spisetemperatur. Pisk mmepulver i. Skal vællingen gives af flaske, tilsættes 1 spsk vand.

tak for det...det kunne da godt være man skulle kaste sig ud i hjemmebrænderiet?

Anmeld

9. april 2008

heaven

Loggidut skriver:

Kristina V skriver:

Opskrift:

2 dl kold vand
2 tsk majs- eller rismel

tak for det...det kunne da godt være man skulle kaste sig ud i hjemmebrænderiet?

Hey

Jeg giver majsvælling med pære og banan fra "beauvais", og det er Lasse helt vil med og det er jernberiget og ganske ok ifølge min sp.

Kram Jannie

Anmeld

9. april 2008

Loggidut

heaven skriver:

Loggidut skriver:

Kristina V skriver:

Opskrift:

2 dl kold vand
2 tsk majs- eller rismel

Hey

Jeg giver majsvælling med pære og banan fra "beauvais", og det er Lasse helt vil med og det er jernberiget og ganske ok ifølge min sp.

Kram Jannie

jammen?
det er jo nøjagtigt det samme som tif får...men i følge min sp skulle jeg sidestille det med grød....nu er jeg sgu fortabt!

Anmeld

9. april 2008

Kristina V

Tror man ska læse hva der står bagpå for derer MEGET forskel opå SP'er.. Min er feks. total tom oveni så jeg har fundt ud af de fleste ting ved at spørge frem og læse mig frem. Bruger nemlig os selv denmed pære og banan indimellem.. Men nu os fordi jeg ikk altid gider stå og brygge efter aftensmaden..

Anmeld

9. april 2008

Kaufie

Loggidut skriver:

Ok - så er jeg rolig igen.....

Hun hedder Bente

Anmeld

9. april 2008

Loggidut

Mette Kaufmann skriver:

Loggidut skriver:

Ok - så er jeg rolig igen.....

Hun hedder Bente

er hun sådan en ældre dame med lyst hår? og briller....tror sgu det var hende der var her første gang vi havde sp...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.