så miiikro...her har du den...boeltesten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. april 2008

Loggidut

tif gik igennem med glans...vil jeg først lige sige...

men min sp startede med at holde en rød ping frem for tif...den køre hun frem og tilbage, og tif følger den meget nøje...og rækker ud efter den, og kigger sp i øjnene, d.v.s. hun ser tingen, er interesseret, og melder tilbage via øjnkontakt at hun ved det er noget sp giver hende og vil dele med hende.

så får hun den røde pind, og skifter den mellem hænderne...putter den i munden (alt sammen nogle reflekser de skal have/kunne bruge

mens hun sidder med den røde pind, tager sp to klokker i den ene hånd, og to klokker i den anden hånd...føre dem bag ryggen af tif, og ringer først med den ene (jeg kunne næsten ikke høre den, men tif reagerede med det samme på begge ører) ja så holder hun en sjov dims op foran tif, sådan en sølvting som kan køre rundt...og den følger tif så med øjnene...en test der skal fortælle om hun skeler...

men det gik alt sammen godt...vi har aftalt et møde mere...for at følge op på motorikken.,..selv om sp mener den snart kommer igang...men når hun er elleve mdr. kommer hun igen.

desuden vejer hun nu 8,4 kg. og er 70 lang...en lang flot pige...som sidder godt og stabilt.

og ja så var jeg endda så modig at jeg sladrede om at tif havde fået flødebolle.....og sp grinede altså bare...lol

nå men for at vende tilbage til det med mme...så skal hun nu have 500 ml. mælk om dagen, hvor af de 400 ml. skal være mme, og udgår den gule allo må de gerne få nan 1, for de får ikke mælken til at mætte dem med mere...men p.g.a. vitaminerne...

øhhhh var det alt?

ja det tror jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2008

Bamseboet :D

:D ja sådan fore det også her i dag :D
kan dog tilføje at SP lyste Mille i øjnene med en lomme lygte for at se om hun skeelede... (?)

Vægt 7500 gr
Længde: 72 cm
Hovede: 43,5 cm

Spiser godt og alsidigt. får mad som den øvrige familie og grød.
Sidder alene, støtter flot på begge fødder, kommer næsten i
kravle stilling. god kontakt, -samarbejder godt under Boel prøven,
som er normal. Reager på sit navn. Pludrer varieret og med to stavelser.
Fået to tænder i undermunden, der børstes. Gode sove perioder...

kramz fra Helle og Mille (24.07.07)

Anmeld

8. april 2008

Lise

Loggidut skriver:

nå men for at vende tilbage til det med mme...så skal hun nu have 500 ml. mælk om dagen, hvor af de 400 ml. skal være mme, og udgår den gule allo må de gerne få nan 1, for de får ikke mælken til at mætte dem med mere...men p.g.a. vitaminerne...

Hvad med nan2? - det får Simon... Er der noget i vejen med det? (?)

Anmeld

8. april 2008

Loggidut

nej nej nan 2 var også ok, mener jeg hun sagde...men alm. allo var også ok

Anmeld

8. april 2008

Lise

Hvad er almindelig allomin? Vi har den blå - den hedder tilskudsblanding og ikke modermælkserstatning. Jeg ved ikke hvad forskellen er... bruger den som backup hvis vi løber tør for Nan'nen... Lise - ikke særlig klog på mme

Anmeld

8. april 2008

BellaT

Tak Sloggi.:)
Og tillykke med det flotte resultat. Men det havde du vel også regnet med;).
Min sp kiggede bare i hans øjne for at tjekke tendens til skelen. Det havde han ikke. Og så tjekkede hun om han bevægede sig efter ting. Så det har intet at gøre med en boel-test det hun lavede. Hmm.

Knus fra Helle...

Anmeld

8. april 2008

ivfmarie

[citat][f][småt]Lise skriver:[/småt][/f] Hvad er almindelig allomin? Vi har den blå - den hedder tilskudsblanding og ikke modermælkserstatning. Jeg ved ikke hvad forskellen er... bruger den som backup hvis vi løber tør for Nan'nen... Lise - ikke særlig klog på mme[/citat] Der er almindelig mme (nan 1, allomin 1) så er der de specielle mme'er fx grøn og gul allomin eller nan HA(til sarte maver osv), og så er der tilskudsblandingerne nan 2 og allomin 2. Tilskudsblandingerne gives når mme ikke længgere er den primære nærningskilde (altså som nu)men man kan sagtens fortsætte med almindelig mme som tilskudsmælk. Hjalp det? Marie

Anmeld

8. april 2008

Loggidut

ja men så erfarede jeg også lige noget nyt i dag....Vælling...hold fast nu piger...det indgår ikke under MME, det skal sidestilles med grød, og ejer ikke skyggen af det jerntilskud som MME giver...dahm, og jeg som troede alt var godt når bare hun fik sin vælling...for jeg spurgte jo sp om jeg ikke bare kunne konvertere om til ælling når nu gul allo udgår...men niks...det kan jeg ikke!

Anmeld

9. april 2008

Kristina V

Blander mig lige lidt:$
I kan jo selv lave vælling.. Det er jo lavet på mme, og så får de jern, end hvis i køber vælling... opskriften er i den piece i har fået omkring mad af jeres SP...

Anmeld

9. april 2008

Kristina V

Blander mig lige lidt:$
I kan jo selv lave vælling.. Det er jo lavet på mme, og så får de jern, end hvis i køber vælling... opskriften er i den piece i har fået omkring mad af jeres SP...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.