Det her bliver sikkert et langt indlæg. Skrevet mest for at lette mit hjerte, men også meget gerne for at høre fra andre der skulle have stået i samme situation, andre der har haft der børn indlagt på en psykiatrisk afdeling for børn og unge.
Min søn er 8 år, blev i 2012/2013 udredt i århus og fik diagnosen : Behandlings krævende ADHD.
Derudover lider han af angst.
Han går i 3.klasse i almindelig folkeskole, har både søskende og mor og far i hans liv.
Skolen har ikke fungeret længe. Vores søn får intet lært. Han vil end ikke tage tasken med ind i klassen. Der er uro (de er 28 elever). Han får ingen støttetimer. Og lærene kan ikke ramme ham ind. Han fungere ikke socilat. Har mange konflikter. Han reagerer meget voldsomt, med vredesudbrud, på fuldstændige ubetydelige ting.
Medicin kan han ikke tage. Det er afprøvet de seneste par år. En del kan hans hjerte ikke tåle, da han får uregelmæssig hjerterytme mv, og det han kan tåle, kan han ikke sluge, da han har angst og er bange for at blive kvalt og dø.
Vi blev i fredags tilbudt at få ham indlagt, så man kan finde de redskaber og pædagoiske tiltag der kan hjælpe ham. Det er en langvarrig indlæggelse der er tale om.
Han kan kun udsættes for meget små mængder stress, før det påvirker ham. Hvis han kunne vælge, ville han bare være herhjemme hele tiden med mig og hans ipad.
Vi har sagt ja til indlæggelsen - og den er nu ved at blive planlagt.
Jeg har søgt og søgt på nettet, men savner kontakt til andre der har haft deres barn indlagt. Hvordan var forløbet, hvordan tog barnet det, hvordan kom familien igennem det. Hvad med arbejdet? Hvad med søskende? Og ikke mindst hvad med bagefter?
Jeg har brug for bekræftigelse i, at det valg vi har truffet er det rigtige, at der kommer noget godt ud af det, at min søn kommer ud, som en styrket glad dreng, med gode redskaber til at komme videre.
En af de ting der i forløbet skal tages stilling til, er bla skoleskift. Han skal gå i skole på afsnittet og de skal vudere hvor meget bagud han er i hans faglige udvikling.
Kun min mand og jeg kender til vores beslutning, og ingen andre i vores kreds skal vide noget, før vi har talt med vores søn omkring det. Og han bliver først informeret når vi kender en præsis indlæggelses dato.
Derfor har især jeg stor behov for andre i samme situation. Jeg føler at jeg svigter min søn, giver ansvaret til andre. Men det river mit hjerte ud, at jeg er nødtil at tage det her valg.
Jeg får SÅ svært ved at undvære ham herhjemme. Han høre til her, og jeg er kun rigtig glad når alle vores børn er hjemme og samlet. Jeg vil uden tvivl blive meget mærket af hans indlæggelse, de første uger, og jeg har brug for at vende mine tanker med andre, der ved hvad jeg snakker om.
1000 tak fordi du læste så langt.