Med eller uden ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Hvad siger han selv ? Han er jo en stor dreng så jeg ville spørge ham?

min datter smed bleen i vuggestuen men ville nogle gange gerne have ble på efter lur men det var vist mest fordi de lige fik lyserøde bleer i den periode. 

men jeg ville prøve uden hvis han har mod på det. Det er også noget nemmere for ham og pædagogerne inden flyverdrsgterne kommer på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2016

"Anarkisten"

MoarMoar skriver:

I børnehave uden uden ble også ekstra tøj med. 

I mine børns børnehave skal de små tisse bestemte tidspunkter fx inden de går på legepladsen, før madpakker, inden middagslur, midt på eftermiddag. Så de er sikre på at du får tisset og der ikke sker så mange uheld. 

Det tænker jeg også er det samme her og der lyder jo meget godt 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

"Anarkisten"

Mariehøne123 skriver:

Hvad siger han selv ? Han er jo en stor dreng så jeg ville spørge ham?

min datter smed bleen i vuggestuen men ville nogle gange gerne have ble på efter lur men det var vist mest fordi de lige fik lyserøde bleer i den periode. 

men jeg ville prøve uden hvis han har mod på det. Det er også noget nemmere for ham og pædagogerne inden flyverdrsgterne kommer på

Ja, han er ved at være en stor dreng  Storebror var over 4 før han var uden ble, så det kommer ikke så meget bag på mig, at det først er nu der sker noget  Jeg spurgte ham tidligere idag og der sagde han, at han kun skulle have underbukser på, så tænker han er med på den  

Da han vågnede fra lur idag spurgte jeg om han lige skulle ud og tisse og så sagde han "har jeg ble på?", så jeg tror vejen frem er, at han simpelthen komme afsted uden ble og får at vide at underbukserne tisser man ikke i, det før man på toilettet 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
"Anarkisten" skriver:

Ja, han er ved at være en stor dreng  Storebror var over 4 før han var uden ble, så det kommer ikke så meget bag på mig, at det først er nu der sker noget  Jeg spurgte ham tidligere idag og der sagde han, at han kun skulle have underbukser på, så tænker han er med på den  

Da han vågnede fra lur idag spurgte jeg om han lige skulle ud og tisse og så sagde han "har jeg ble på?", så jeg tror vejen frem er, at han simpelthen komme afsted uden ble og får at vide at underbukserne tisser man ikke i, det før man på toilettet 

Det var altså ikke ment som en hentydning til at han smed bleen sent. Undskyld hvis det kunne læses sådan.  Men bare en opfordring til at snakke med ham. Jeg glemmer selv nogle gange hvor stor min 3 årige pige er blevet. 

Anmeld Citér

10. oktober 2016

Clisolka

Jeg ville da helt sikkert sende ham afsted uden ble og så lidt ekstra skiftetøj med Jeg har en knægt der lige er fyldt 3 i september, og han viser slet ingen interesse i at smide bleen - endnu, det kan jo komme hver dag nu

Anmeld Citér

11. oktober 2016

msj90

Nu kan jeg se, at tråden er et par dage gammel, men jeg kommer alligevel lige med mit input �� 

Jeg syntes bestemt du skal sende ham afsted uden ble, og med en ekstra bunke tøj. Snak med pædagogerne på hans stue om, at han gerne må huskes på at gå ud og tisse. 

I den børnehave jeg tidligere arbejdede i, brugte vi gerne en lille bog og klistermærker hver gang barnet havde lavet stort/småt på toilettet. Det var med til at motivere barnet, og så var det jo 'sjovt' at vise mor og far når de kom for at hente  bare et lille input her fra pædagogen  

Anmeld Citér

11. oktober 2016

"Anarkisten"

Mariehøne123 skriver:

Det var altså ikke ment som en hentydning til at han smed bleen sent. Undskyld hvis det kunne læses sådan.  Men bare en opfordring til at snakke med ham. Jeg glemmer selv nogle gange hvor stor min 3 årige pige er blevet. 

Det er helt ok, tog det ikke ilde op 

Anmeld Citér

11. oktober 2016

"Anarkisten"

msj90 skriver:

Nu kan jeg se, at tråden er et par dage gammel, men jeg kommer alligevel lige med mit input �� 

Jeg syntes bestemt du skal sende ham afsted uden ble, og med en ekstra bunke tøj. Snak med pædagogerne på hans stue om, at han gerne må huskes på at gå ud og tisse. 

I den børnehave jeg tidligere arbejdede i, brugte vi gerne en lille bog og klistermærker hver gang barnet havde lavet stort/småt på toilettet. Det var med til at motivere barnet, og så var det jo 'sjovt' at vise mor og far når de kom for at hente  bare et lille input her fra pædagogen  

Vi valgte at send ham afsted unden ble og gav godt med skftetøj med i tasken 

Det gik faktisk ganske godt. Han havde 2  par underbukser med hjem. Det ene par var fordi han ikke havde nået at komme på toilettet da han skulle lave bummelum og det andet par ved jeg faktisk ikke, men han havde de samme bukser på hjem, som han havde på derover, så det har ikke været ret meget tis 

Idag har han ikke haft uheld og det er jo super flot. Han havde "desværre" fået lov at beholde sove-bleen på ud og lege, hvor han så havde lavet stort, men det skal han selvfølgelig ikke hver dag.

Sagde til én af stuepædagogerne idag, at han bare skal have bleen af efter lur, selvom han siger nej. Han er en meget bestemt herre, men lige det der, det skal han ikke bestemme   Nu har vi "taget springet" så nu er det sådan det er.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.