Med eller uden ble?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.479 visninger
17 svar
11 synes godt om
9. oktober 2016

"Anarkisten"

Lillebror på 3,6, har i weekenden gået uden ble (har sovet med den) og vi har været meget opmærksomme på, at få ham på toilettet. Det er gået rigtig godt og han har ikke haft uheld. Det er kommet ret pludseligt, så nu bliver jeg jo helt i tvivl om, hvad vi gør mht. børnehaven 

Han har indtil nu kun tisset på toilettet inden middagslur derovre, så om det er for stort et spring bare at tage bleen af derovre også?

Jeg tror ikke på, at man bare kan beslutte, at nu skal mit barn være renlig og gå uden ble, så vi har ikke presser ham til noget, men vi skal jo også vise ham, at vi tror på han er klar 

Hvad siger i piger?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Jeg ville snakke med pædagogen imorgen også have en bunke ekstra tøj med til de næste dage. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
"Anarkisten" skriver:

Lillebror på 3,6, har i weekenden gået uden ble (har sovet med den) og vi har været meget opmærksomme på, at få ham på toilettet. Det er gået rigtig godt og han har ikke haft uheld. Det er kommet ret pludseligt, så nu bliver jeg jo helt i tvivl om, hvad vi gør mht. børnehaven 

Han har indtil nu kun tisset på toilettet inden middagslur derovre, så om det er for stort et spring bare at tage bleen af derovre også?

Jeg tror ikke på, at man bare kan beslutte, at nu skal mit barn være renlig og gå uden ble, så vi har ikke presser ham til noget, men vi skal jo også vise ham, at vi tror på han er klar 

Hvad siger i piger?

Hvad med at give ham en bukseble på og så bede børnehaven om at tage ham på toilettet oftere end normalt? 

Da min datter blev blefri fik hun bukseble på i vuggestuen og så tog vi bleen helt af når vi kom hjem. På den måde var det lidt ligesom underbukser, og hun fik alligevel lov til at slippe for bleen en del af dagen. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

"Anarkisten"

årgang84 skriver:

Jeg ville snakke med pædagogen imorgen også have en bunke ekstra tøj med til de næste dage. 

Vi snakker helt sikkert med pædagogerne i morgen og krydser fingre for der er én fra hans stue 

Jeg har selv tænkt som du skriver, at have en masse ekstra tøj, for nu er han jo med på den  Ham lavede faktisk også stort på mormors toilet igår aftes og mor var meget stolt 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

"Anarkisten"

MummiT skriver:

Hvad med at give ham en bukseble på og så bede børnehaven om at tage ham på toilettet oftere end normalt? 

Da min datter blev blefri fik hun bukseble på i vuggestuen og så tog vi bleen helt af når vi kom hjem. På den måde var det lidt ligesom underbukser, og hun fik alligevel lov til at slippe for bleen en del af dagen. 

Han har brugt bukseble rigtig længe (mest fordi jeg syntes pædagogerne var sløsede med at give han en alm.ble på) så tror bare han ville tisse i den 

Vi har efterårsferie efter denne uge, så jeg håber, at han kan komme tilbage efter ferien, uden ble 

Vi må lige snakke med pædagogerne i morgen, for han skal jo heller ikke have for mange nederlag 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

TNBC

"Anarkisten" skriver:

Hvad siger i piger?

Jeg ville goere uden ble, og spoerg paedagogerne om at faa ham oftere paa toilettet. Og ekstra toej...

Anmeld Citér

9. oktober 2016

esioul

"Anarkisten" skriver:

Hvad siger i piger?

Jeg ville sende afsted uden ble og med ekstra skiftetøj. 

Vi gør sådan, at vi lige minder børn der lige har smidt bleen om at de skal ud og tisse lidt oftere. 

Der kan dog nemt ske nogle smuttere i en travl hverdag, men det vil der nok være i starten

Anmeld Citér

9. oktober 2016

"Anarkisten"

esioul skriver:

Jeg ville sende afsted uden ble og med ekstra skiftetøj. 

Vi gør sådan, at vi lige minder børn der lige har smidt bleen om at de skal ud og tisse lidt oftere. 

Der kan dog nemt ske nogle smuttere i en travl hverdag, men det vil der nok være i starten

Ved der er en anden lille fyr, som lige har smidt bleen, så de er i forvejen obs på det, men selvfølge har de meget at se til 

Tror vi sender gutten afsted uden ble og masser af skiftetøj 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

MoarMoar

I børnehave uden uden ble også ekstra tøj med. 

I mine børns børnehave skal de små tisse bestemte tidspunkter fx inden de går på legepladsen, før madpakker, inden middagslur, midt på eftermiddag. Så de er sikre på at du får tisset og der ikke sker så mange uheld. 

Anmeld Citér

9. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Helt sikkert uden ble!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.