Opstart af sertralin og mere nedtrykt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.021 visninger
13 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. oktober 2016

Anonym trådstarter

For 1 uge siden begyndt jeg at tage 50 mg sertralin grundet angst og depression. Synes blot at jeg føler mig endnu mere deprimeret og modløs nu,end jeg gjorde før opstart.

Er det ikke at have det sådan? Andre herinde der har prøvet sertralin og vil fortælle om deres oplevelser? 

Virker sertralin for jer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2016

"Anarkisten"

Anonym skriver:

For 1 uge siden begyndt jeg at tage 50 mg sertralin grundet angst og depression. Synes blot at jeg føler mig endnu mere deprimeret og modløs nu,end jeg gjorde før opstart.

Er det ikke at have det sådan? Andre herinde der har prøvet sertralin og vil fortælle om deres oplevelser? 

Først et kram herfra

Det er ret almindeligt, at man får det lidt værre når man starter på antidepressiv, men det skal nok ændre sig. Det handler om, at man får en anden opfattelse af sig selv og det er en helt normal reaktion. Det er selvfølgelig frustrerende når man nu forventer at få det bedre, men det skal nok komme. Typisk så siger man den første pakke (28 tabletter) og så skulle du gerne kunne mærke en bedring. Muligvis skal der ændres i dosis, men det aftaler du selvfølgelig med din læge. Sædvanligvis vil dine omgivelser mærke en bedring før du selv vil. Det kan være din måde at tale på eller bevæge dig på.

Hold ud, selvom det er svært 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Anonym

"Anarkisten" skriver:

Først et kram herfra

Det er ret almindeligt, at man får det lidt værre når man starter på antidepressiv, men det skal nok ændre sig. Det handler om, at man får en anden opfattelse af sig selv og det er en helt normal reaktion. Det er selvfølgelig frustrerende når man nu forventer at få det bedre, men det skal nok komme. Typisk så siger man den første pakke (28 tabletter) og så skulle du gerne kunne mærke en bedring. Muligvis skal der ændres i dosis, men det aftaler du selvfølgelig med din læge. Sædvanligvis vil dine omgivelser mærke en bedring før du selv vil. Det kan være din måde at tale på eller bevæge dig på.

Basically skal du lære at regulere dine egne følelser igen og det kan godt virke hårdt. Men tro mig, det skal nok blive bedre. 

Anmeld Citér

7. oktober 2016

Kristinaaa

Jeg har ikke lige været på det medicin, men jeg har været på antidepressivt medicin. Det er slet ikke unormal at du enten ikke føler en forbedring eller at du faktisk føler det er blevet værre. Der går cirka 3 uger før pillerne virker ordentlig og man er selvfølgelig så heldigvis at få alle bivirkninger i de 3 uger.. Og en af dem er desværre mere nedtrykthed. 

Kram til dig 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

sandramor

Anonym skriver:

Hej du :-) 

først vil jeg sige.... hæng i det blir bedre 

jeg har ptsd og angst og startede for snart 3 mdr siden på sertralin 25mg og jeg synes den første uge var forfærdelig ... blev svimmel, gabte konstant, kvalme og ja efter en uge synes jeg at jeg blev mere angst og deprimeret men efter halvanden uge lettede det meget :-) 

jeg et i dag på 50mg og har ingen bivirkninger længere.... er så glad for jeg tog beslutningen om at starte på medicin.... kort sagt... det du oplever er helt normalt og det blir bedre.... bare hæng i 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

tossen93

Jeg startede op på sertralin for godt 2½ år siden.

Jeg startede ud på 100 mg....trappede selvfølgelig langsomt op, men husker ikke at jeg fik det værre.....var dog også helt nede og skrabe bunden følte jeg på forhånd, så kan jo være det.

Jeg har nu været på 200 mg. I godt 1½ år, og er lige trappet ned på 150.

Hold ud! Det bliver faktisk bedre.

Samtaler, og brug alle de redskaber du får, selvom det virker tåbeligt i starten.

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Anonym trådstarter

"Anarkisten" skriver:

Først et kram herfra

Tak for svar dejligt og høre at det bliver bedre ligenu er jeg bare ret deprimeret og modløs. Har tanket om at min mand nok ikke elsker mig mere eller gider mig mere, men tror at det er medicinen der spiller mig et puds  

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Basically skal du lære at regulere dine egne følelser igen og det kan godt virke hårdt. Men tro mig, det skal nok blive bedre. 

Tak for svar og dejligt at høre at det bliver bedre

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Anonym trådstarter

Kristinaaa skriver:

Jeg har ikke lige været på det medicin, men jeg har været på antidepressivt medicin. Det er slet ikke unormal at du enten ikke føler en forbedring eller at du faktisk føler det er blevet værre. Der går cirka 3 uger før pillerne virker ordentlig og man er selvfølgelig så heldigvis at få alle bivirkninger i de 3 uger.. Og en af dem er desværre mere nedtrykthed. 

Kram til dig 

Hej og tak for svar.  Dejligt og høre at det bliver bedre. 3 uger virker som lang tid men jeg holder ud var du også bekymret for om din mand/kæreste/familie nu også kunne lide dig? Altså som om din selvtillid blev værre? 

Anmeld Citér

8. oktober 2016

Anonym trådstarter

sandramor skriver:

Hej du :-) 

først vil jeg sige.... hæng i det blir bedre 

jeg har ptsd og angst og startede for snart 3 mdr siden på sertralin 25mg og jeg synes den første uge var forfærdelig ... blev svimmel, gabte konstant, kvalme og ja efter en uge synes jeg at jeg blev mere angst og deprimeret men efter halvanden uge lettede det meget :-) 

jeg et i dag på 50mg og har ingen bivirkninger længere.... er så glad for jeg tog beslutningen om at starte på medicin.... kort sagt... det du oplever er helt normalt og det blir bedre.... bare hæng i 

Er din angst forsvundet nu? Og tak for svar,dejligt og høre at det bliver bedre? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.