hvad laver i kreative ting

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. oktober 2016

Skouboe

Jeg syr, laver sæbe og hudpleje, fotograferer og blogger.

Og så er der sæsontingene som jeg laver med ungerne, fx juleklip eller kastanjedyr osv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Leneur skriver:

Jeg perler også i miniperler. Denne lille fætter er jo også i din nye perlebog. 

Ja de er rigtig søde

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Jeg syr, laver sæbe og hudpleje, fotograferer og blogger.

Og så er der sæsontingene som jeg laver med ungerne, fx juleklip eller kastanjedyr osv.

Det var en del ting

Jeg kigger også lidt rundt hvad der er af jule ting jeg kan lave

Manden er allerede tæt af at jeg kigger efter ideer til juletiden, da han syntes det er for tidligt

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Det var en del ting

Jeg kigger også lidt rundt hvad der er af jule ting jeg kan lave

Manden er allerede tæt af at jeg kigger efter ideer til juletiden, da han syntes det er for tidligt

Ja, jeg har behov for variation indimellem. Jeg laver også smykker og fletter pil, men det er lidt mere sporadisk

Hvis du har mulighed for det, er pileflet dejligt meditativt.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Ja, jeg har behov for variation indimellem. Jeg laver også smykker og fletter pil, men det er lidt mere sporadisk

Hvis du har mulighed for det, er pileflet dejligt meditativt.

Jeg har faktisk altid gerne ville lære at lave pileflet. Men har bare aldrig fået det gjort 

Det kunne være jeg skulle kigge nærmere på det.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Skouboe

Anonym skriver:

Jeg har faktisk altid gerne ville lære at lave pileflet. Men har bare aldrig fået det gjort 

Det kunne være jeg skulle kigge nærmere på det.

Det synes jeg du skal. Det er en ting man virkelig kan fordybe sig i, og man kan følge sin egen udvikling. Og så kan man lave en masse fede ting

Der er andre ting man også kan flette, fx peddigrør. De er måske lidt nemmere at få fat i på denne årstid - det ved jeg faktisk ikke.

http://www.tempa.dk/index.php/component/virtuemart/33/kurvefletning/peddigror 

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonym trådstarter

Skouboe skriver:

Det synes jeg du skal. Det er en ting man virkelig kan fordybe sig i, og man kan følge sin egen udvikling. Og så kan man lave en masse fede ting

Der er andre ting man også kan flette, fx peddigrør. De er måske lidt nemmere at få fat i på denne årstid - det ved jeg faktisk ikke.

http://www.tempa.dk/index.php/component/virtuemart/33/kurvefletning/peddigror 

tak

Anmeld Citér

6. oktober 2016

StineW79

Profilbillede for StineW79

Når jeg har tid og mulighed for det, går jeg til "sløjdt" ved en jeg kender.

Der saver jeg med dekopørsav, hvor jeg feks laver krybespil, bordskåner i masser af vis og feks skjold til æredsporte.

Så syr jeg, når jeg har tid og overskud. Feks bukser til ungerne, barselsgaver og pachwork tæpper. Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

7. oktober 2016

ErDuHerIkkeSnart

Jeg laver alt hvad jeg kan finde til - og finde ud af Jeg er bedst til ting der har en nytteværdi, det giver mig følelsen af at være mere produktiv - altså noget der bruges med konkret formål - ikke så meget til pynt og nips.

Det hele er komplet autodidakt og må nogle gange se spøjst ud for en "rigtig" håndværker - men det er sjovt, billigt og jeg lærer en masse. 

Efterhånden er det blevet til en del: En del tøj, en seng til min datter, en slyngevugge, en sengerand, nogle legetæpper og stræklagener, solskærm til barnevogn, dynebetræk, mørklægningsgardiner, noget legetøj, en uro, et par kommoder, et bord, og en hel masse strik  

Anmeld Citér

18. oktober 2016

Anonym trådstarter

SANIE89 skriver:

Jeg laver også perler. både motiver til børn og portrætter Har et kæmpe lager af perler efterhånden.  

Der kommer en ny perlebog af samme forfatter som perlevenner her 10 november med juletema og juledyr. Den var måske noget for dig. den kan forudbestilles mange steder fra i dag af  

Har du lavet nogen af dyrene fra perlevenner? Hvordan stryger du den så den holder?

Jeg har lige fået lavet en men fordi den er så stor så er den jo ikke rigtig til at stryge som de almindelige (er nervøs for at ødelægge perle pladen)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.