Tøj under fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.025 visninger
13 svar
18 synes godt om
6. oktober 2016

Nel

Ja jeg sidder og tænker over, hvilket tøj jeg vil have på til min fødsel (Som bliver min første). Jeg har også google lidt rundt, og fundet andre debatter hvor de snakker om det, men det kunne være meget sjovt at høre jeres ideer/erfaringer med hvad der er bedst at have på.

Mange foreslår skjorter, da de kan åbnes op foran, uden at man skal smide hele trøjen for at få adgang til maven/brystet. Det tænker jeg også lyder fornuftigt. 

Er der nogen som har erfaring med hvad for noget hospitalstøj Herlev hospital tilbyder? er det f.eks. en langærmet eller kortærmet skjorte?

Kom bare med alle de indputs i vil

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

De tilbyder en langærmet hvid skjorte, som er ekstremt stor. 

Det lignede et telt Men den var super fin at føde i. 

Og så havde jeg nogle nettrusser på med et kæmpe bind i, som først blev taget af da jeg skulle presse. 

Man er virkelig yndig, og tro mig, du er hammer ligeglad.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Lucinde

Profilbillede for Lucinde

Ja, jeg havde også en langærmet hvid hospitalsskjorte på. Det fungerede fint. Havde det dog så varmt, at den for det meste stod åben, mens jeg hang skrigende halvt ud af vinduet på 8. etage for at få luft. Kønt syn.  Håndværkerne nedenfor kiggede... meget. Og så ret skræmte ud.  Jeg var ret ligeglad. Og i øvrigt nøgen en del af tiden, fordi jeg var i badekar som smertelindring.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Jeg havde også den hvide langærmede skjorte på. Dog havde jeg også min bh på da jeg er meget følsom på brysterne og de helst gerne skal være "pakket" ind og beskyttet. Tog den af sidst i forløbet så der var fri adgang. 

Jeg vil helt sikkert anbefale dig skjorten. Den dækker også godt ned over rumpetten, så man ikke er bar når man står. 

Du kan evt have en kimono med, husk bare på at alt fylder i tasken

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Nel

EBK skriver:

De tilbyder en langærmet hvid skjorte, som er ekstremt stor. 

Det lignede et telt Men den var super fin at føde i. 

Og så havde jeg nogle nettrusser på med et kæmpe bind i, som først blev taget af da jeg skulle presse. 

Man er virkelig yndig, og tro mig, du er hammer ligeglad.

Haha  ej det lyder rigtig fint, jeg vil nemlig gerne have noget som er lidt stort og med lange ærmer. Og man er der jo alligevel ikke for at se godt ud Det handler for mig bare om at have noget på som jeg har det godt i. Det lyder også dejligt med trusserne!! hehe

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Anonymor

Det er vist typisk bare en stor skjorte. Men altså. Min blufærdighed røg fuldstændig, så jeg stod egentlig nøgen det meste af tiden første gang, og anden gang skiftevis med og uden fordi jeg vekslede mellem  at fryse og svede

Anmeld Citér

6. oktober 2016

Nel

SDD skriver:

Jeg havde også den hvide langærmede skjorte på. Dog havde jeg også min bh på da jeg er meget følsom på brysterne og de helst gerne skal være "pakket" ind og beskyttet. Tog den af sidst i forløbet så der var fri adgang. 

Jeg vil helt sikkert anbefale dig skjorten. Den dækker også godt ned over rumpetten, så man ikke er bar når man står. 

Du kan evt have en kimono med, husk bare på at alt fylder i tasken

Det synes jeg også umiddelbart lyder godt, med sådan en skjorte. Og praktisk. Jeg kommer garanteret til alligevel at tage for meget tøj med, ligesom når man skal ud og rejse.. HVIS nu man lige skulle få brug for den eller den bluse  hehe.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

MorTil3+

Ved mine de to første nåede jeg ikke at skifte tøj så fødte i en undertrøje begge gange som de klippede i stykker efter fødslen så jeg ku få lagt dem til, de var alligevel smurt ind i blod og snask. Sidste gang her var det en hospitalstrøje da jeg blev sat i gang men det gik så stærkt at jeg ikke nåede at få bukserne af, havde et par store joggingbukser på og ja han kom ud samtidig med de hev bukserne af mig.

Anmeld Citér

6. oktober 2016

2babygirls

Nel skriver:

Ja jeg sidder og tænker over, hvilket tøj jeg vil have på til min fødsel (Som bliver min første). Jeg har også google lidt rundt, og fundet andre debatter hvor de snakker om det, men det kunne være meget sjovt at høre jeres ideer/erfaringer med hvad der er bedst at have på.

Mange foreslår skjorter, da de kan åbnes op foran, uden at man skal smide hele trøjen for at få adgang til maven/brystet. Det tænker jeg også lyder fornuftigt. 

Er der nogen som har erfaring med hvad for noget hospitalstøj Herlev hospital tilbyder? er det f.eks. en langærmet eller kortærmet skjorte?

Jeg har begge gange haft en tanktop på, hvor jeg kunne trække stroppen ned. Første gang bedste jeg dem dog klippe den af mig, fordi den var fuld af blod og afføring fra baby!

Anmeld Citér

6. oktober 2016

AnoMom

Nel skriver:

Jeg havde intet tøj på overhovedet. Var nøgen helt fra jeg kom ind på fødestuen. Magtede slet ikke at have tøj på. Husker dog ikke om jeg fik et lagen over mig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.