hvor mange scanninger var i til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. oktober 2016

Soonmom

Første gang : terminsscaning,  akutscanning,  nf,  kønsscanning, md, og scanning pga jeg ikke havde mærket ham,  scanning pga.  For meget fostervand -  7

Denne gang har jeg været til terminsscaning,  tryghedsscanning,  nf,  kønsscanning,  md,  og så skal jeg til ekstra scanning i uge 33 -  5 scanninger

- jeg elsker scanninger,  dog kunne jeg godt have undværet bekymringerne omkring de ekstra 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

Liv_86

valentinbaby skriver:

jeg ved godt det kun er normalt med NF og MD, det er også derfor jeg betalte mig fra en TS og en kønsscanning og har bestilt tid til 3D 

Men derudover har jeg været til en TS, 3 akutscanninger og skal igen i uge 28 og uge 34.. 

Men du når også op på en del kan jeg se  men man høre jo bare så meget omkring ultralyd og stråler osv. så synes mine 8 var meget voldsomt 

Ja det høre nan lidt om. 

Men tænker der er en grund til du får ekstra scanninger? Jeg kan ikke rigtig læse mig til andet end påstande om at det kan være farligt med stråler. Har ikke fundet fakta endnu. Men personligt tænker jeg at de jo gør det for at se om ens barn trives hvis der har været grund til at tro andet. 

Jeg føler mig i hver fald tryg ved det og glæder mig over at at jeg kan se dem tit

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Frk.S

Første gang blev jeg scannet 4 gange: NF, MD, selvbetalt 3D og en enkelt gang pga mistanke om for tidlig vandafgang

Anden gang blev jeg scannet nogle flere gange: stadig NF og MD, selvbetalt 3D 3 gange (fordi de havde svært ved at få nogle gode billeder af hende pga den måde hun lå på - så jeg blev tilbudt nye scanninger) og så blev jeg vel scannet en 3 gange så vidt jeg husker da vi gerne ville holde øje med hendes vækst for at få et en bedre ide om at hun ikke blev alt for stor (som en del af min fødselsplan efter et ret grimt AKS første gang)

Her 3. gang er jeg indtil videre kun blevet scannet til NF. Skal også have MD og vi vil også købe en 3D scanning denne gang.

Jeg elsker at få et kig ind til bebs. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Benjamins'mor

valentinbaby skriver:

Grunden til jeg spørger er ren og skær fordi jeg er nysgerrig - jeg har allerede været til (alt for mange) 8..  og jeg ved at der kommer yderligere 3 scanninger som minimum og jeg er i dag kun 21+0 ... 

Jeg er ganske enkelt træt af scanninger, selvfølgelig skal de da tjekke lille pigen hvis der er risiko for at noget er galt men 8 scanninger i løbet af 14 uger er virkelig voldsomt - godt nok har jeg selv betalt for de 2 af dem, men jeg havde da aldrig regnet med at skulle til så mange scanninger 

Jeg var til 5 scanninger i alt på sygehuset, 3 før NF for at fastlægge termin samt pga blødning. 

Og så var jeg til 1 selvbetalt. Dette var vel at mærke i 2. graviditet. Kan ikke huske fra første graviditet udover NF og MD. 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Scanning på hospitalet i uge 6 på grund af stærke smerter. 

Tryghedsscanning privat i uge 8. 

NF scanning uge 12+4

Kønsscanning privat uge 14.

MD scanning uge 19+5

Vægtscanning uge 36.

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Leneur

NF og MD scanning. Fik så en ekstra NF, da hun lå forkert og dermed synes de at nakkefolden så for tyk ud men der var ikke noget galt med hende 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.