hvor mange scanninger var i til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.314 visninger
15 svar
0 synes godt om
4. oktober 2016

valentinbaby

Grunden til jeg spørger er ren og skær fordi jeg er nysgerrig - jeg har allerede været til (alt for mange) 8..  og jeg ved at der kommer yderligere 3 scanninger som minimum og jeg er i dag kun 21+0 ... 

Jeg er ganske enkelt træt af scanninger, selvfølgelig skal de da tjekke lille pigen hvis der er risiko for at noget er galt men 8 scanninger i løbet af 14 uger er virkelig voldsomt - godt nok har jeg selv betalt for de 2 af dem, men jeg havde da aldrig regnet med at skulle til så mange scanninger 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

Liv_86

Altså på hospitalet har jeg nf, md. Derudover har jeg i uge 24, 28, 32, 36 hvis alt er godt. Jeg venter tvillinger så det er normalt hver 4 uge. Hvis der er noget med deres vækst eller andet så skal jeg scannes oftere. 

Desuden har jeg været scannet to andre gange på hospitalet i forbindelse med et kvalme forløb og så fordi jeg kom ind med mange plukveer. 

I det private har vi snart været til 3. Tidlig scanning, kønsscanning og så har vi bestilt 3D om 2 uger. 

Det normale er 2 scanninger i det offentlige

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Roamer

Jeg er 35+2, og har kun været til 3 scanninger; lige da jeg blev gravid, NF og MD scanning ville til gengæld ønske at jeg skulle til flere 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

valentinbaby

Liv_86 skriver:

Altså på hospitalet har jeg nf, md. Derudover har jeg i uge 24, 28, 32, 36 hvis alt er godt. Jeg venter tvillinger så det er normalt hver 4 uge. Hvis der er noget med deres vækst eller andet så skal jeg scannes oftere. 

Desuden har jeg været scannet to andre gange på hospitalet i forbindelse med et kvalme forløb og så fordi jeg kom ind med mange plukveer. 

I det private har vi snart været til 3. Tidlig scanning, kønsscanning og så har vi bestilt 3D om 2 uger. 

Det normale er 2 scanninger i det offentlige

jeg ved godt det kun er normalt med NF og MD, det er også derfor jeg betalte mig fra en TS og en kønsscanning og har bestilt tid til 3D 

Men derudover har jeg været til en TS, 3 akutscanninger og skal igen i uge 28 og uge 34.. 

Men du når også op på en del kan jeg se  men man høre jo bare så meget omkring ultralyd og stråler osv. så synes mine 8 var meget voldsomt 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Zelinasmor

Jeg har været til 2 betalte pga blødning. Nf, md og kønsscanning. Skal til 3D i morgen og så på sygehuset d. 12 (uge 28) og igen i uge 32, 34 og 36 pga knuder i livmoderen. Jeg bliver aldrig træt af scanninger. Elsker at se lillesøster 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Tascha26

valentinbaby skriver:

Grunden til jeg spørger er ren og skær fordi jeg er nysgerrig - jeg har allerede været til (alt for mange) 8..  og jeg ved at der kommer yderligere 3 scanninger som minimum og jeg er i dag kun 21+0 ... 

Jeg er ganske enkelt træt af scanninger, selvfølgelig skal de da tjekke lille pigen hvis der er risiko for at noget er galt men 8 scanninger i løbet af 14 uger er virkelig voldsomt - godt nok har jeg selv betalt for de 2 af dem, men jeg havde da aldrig regnet med at skulle til så mange scanninger 

Vi var til nakkefoldsscanning i uge 12, kønsscanning i uge 14 som vi selv betalte, ekstra scanning i uge 17, MD scanning i uge 20, ekstra scanning i uge 29 pga. Fald direkte på maven, vækstscanning i uge 30 og venter en vækstscanning igen om 2,5 uge i uge 35 de ekstra scanninger vi har været til har været pga jeg er kronisk leversyg og får medicin, så derfor holder de ekstra øje med lillebror hvilket jeg kun er glad for

Anmeld Citér

4. oktober 2016

lineog4

Ved første graviditet var jeg til en scanning - dengang fandtes kun en misdannelses/terminscanning i uge 18.

Med næste barn var jeg til de to scanninger som man bliver tilbudt og blev så godt nok også scannet da baby blev vendt, men så jo selv ingen ting og de sagde ingen ting.

Fordi vi mistede vores datter til en hjertefejl blev vi tilbudt flere scanninger i de efterfølgende graviditeter og jeg kan faktisk ikke huske hvor mange, men i hvert fald en tryghedscanning før NF, NF og MD og så et par stykker mere hos fødselslæge. 

Har aldrig betalt for en scanning - er alt alt alt for nærig.

Anmeld Citér

4. oktober 2016

valentinbaby

Zelinasmor skriver:

Jeg har været til 2 betalte pga blødning. Nf, md og kønsscanning. Skal til 3D i morgen og så på sygehuset d. 12 (uge 28) og igen i uge 32, 34 og 36 pga knuder i livmoderen. Jeg bliver aldrig træt af scanninger. Elsker at se lillesøster 

Det er heller ikke det med at se hende jeg er træt af, tror egentlig mere det er transporttiden og ventetiden hvergang, vi har 49 minutter hver vej og akutscanningerne har virkelig været på trælse tidspunkter af døgnet 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

FrkC

Jeg var til 2 tidlige scanninger på klinikken hvor vi fik hjælp, nf, kønsscanning uge 17, md og så 2 fra uge 30 - 36 pga gestationel diabetes :) 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

quindelist

valentinbaby skriver:

Hver 3. Uge startende i uge 8 -pga sygdom hos mig.

Det blev ren rutine til sidst, ingen spænding over at skulle kigge ind nærmere lidt træt af at bruge så uendeligt meget tid på scanninger der heldigvis altid var helt normale 

så jeg kan godt sætte mig ind i hvordan du har det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.