Hejsa.
Jeg er uddannet køkkenkonsulent og har solgt køkkener de sidste to år.
Først og fremmest vil jeg anbefale jer at tage ud til forskellige leverandører og få tilbud fra hver af dem, det giver det bedste helhedsbillede.
Derudover skal i være meget bevidste om jeres budget og fortælle konsulenten hvor meget i ønsker at bruge på køkkenet, ellers får konsulenten meget svært ved at vejlede jer rigtigt
Når i har børn vil jeg anbefale en laminat eller stenbordplade, da der er mindst vedligehold i disse. Vælger i en compositbordplade, skal i være opmærksomme på at denne ikke kan tåle varme, ligesom laminaten heller ikke kan. En træbordplade holder enormt længe, men kræver en del vedligehold. Stenbordpladen, eller compositbordpladen holder også enormt længe men kræver ikke vedligehold. Personligt ville jeg gå efter sten eller composit.
Gå efter en underlimet eller planlimet vask - de har længere holdbarhed, er mere skånsomme for bordpladen og er nemmere at holde rene i de områder hvor de er hæftet til bordpladen. Gå desuden efter skuffer med fuldt udtræk og softclose,samt softclose på lågerne.
Lågerne/fronterne er oftest lavet i MDF eller Spån. MDF har en hårdere kerne og er derfor mere slagfaste.
Det er forskelligt om lågerne er beklædt med folie eller melamin eller om de er malet. Folie og melaminlåger har længere holdbarhed, er mere salgfaste og gulner ikke så hurtigt som malede låger. Modsat er en malet låge mere farveægte, farven kan ændres nemt hvis i skulle få lyst til det om nogle år og hvis der kommer en skade på lågen kan den repareres, hvorimod en folie/melaminlåge vil skulle skiftes helt.
Der skal i mærke efter hvad der er vigtigst for jer og i skal ud og se de forskellige lågetyper, så i kan få indtryk af hvad i synes er pænest :-)
Du skal være meget velkommen til at sende mig en PB hvis du/i har spørgsmål :-)
Anmeld
Citér