Nyt køkken, når man har børn :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.831 visninger
13 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. oktober 2016

SofiaMik

Hej piger

Skal vælge nyt køkken, men er helt på bar bund angående materialer og leverandør. Det skal holde til at vokse med små børn. Vi har tegning på plads og ved at farven skal være grå, sort eller lignende, men..

Låger og bordplade: Vælger man laminat, finer eller træ? Gåde råd modtages med glæde.

Er der nogle køkkenleverandører, man skal styre uden om?

Hvad har i valgt og hvorfor?

På forhånd tak

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2016

ønskebørn74

SofiaMik skriver:

Hej piger

Skal vælge nyt køkken, men er helt på bar bund angående materialer og leverandør. Det skal holde til at vokse med små børn. Vi har tegning på plads og ved at farven skal være grå, sort eller lignende, men..

Låger og bordplade: Vælger man laminat, finer eller træ? Gåde råd modtages med glæde.

Er der nogle køkkenleverandører, man skal styre uden om?

Hvad har i valgt og hvorfor?

På forhånd tak

IKEA det er til at betale 

Anmeld Citér

4. oktober 2016

SofiaMik

ønskebørn74 skriver:

IKEA det er til at betale 

Tak for rådet, men min mand har lagt veto imod Ikea blandt andet fordi vi har været mindre heldige med dette, da vi boede i lejlighed. Vores budget er også bedre denne gang

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Mortilah

Jeg er vild med træbordplader pga udseendet- men er bare så træt af at de ikke kan tåle det samme som laminat eller sten. Konstant skal jeg gå og tørre op efter børn (og gæster) der sætter våde kopper på træet så det laver mærker på bordet.. næste gang vælger jeg noget mindre sart så de kan grisse ud over det hele uden at skulle lege bordpladepoliti

Anmeld Citér

4. oktober 2016

årgang84

Profilbillede for årgang84

Vælge vælge med hvad der nu falder jer ind. 

Vælg skabe i mål hvor i kan sætte nye op når ungerne er blevet større indmaden pleæjer at holde længst. 

Vi har kun skuffe moduler også på hjørneskab ogopvasker. 

Vi valgte træ valnød. Ja det kræver mere hvis det skal se fejlfri ud. Men jeg kan nu gode lide når et køkken ikke kun er en udstillings køkken

Farve hmm. Vi har sort på badeværelset det kan nemt se en del nusset ud i sollys når ungerne har væretigangg

Anmeld Citér

4. oktober 2016

SofiaMik

årgang84 skriver:

Vælge vælge med hvad der nu falder jer ind. 

Vælg skabe i mål hvor i kan sætte nye op når ungerne er blevet større indmaden pleæjer at holde længst. 

Vi har kun skuffe moduler også på hjørneskab ogopvasker. 

Vi valgte træ valnød. Ja det kræver mere hvis det skal se fejlfri ud. Men jeg kan nu gode lide når et køkken ikke kun er en udstillings køkken

Farve hmm. Vi har sort på badeværelset det kan nemt se en del nusset ud i sollys når ungerne har væretigangg

Hm havde faktisk også tænkt på valnød. Hvor har i købt jeres og går ud fra det er finer?

Anmeld Citér

4. oktober 2016

SofiaMik

Mortilah skriver:

Jeg er vild med træbordplader pga udseendet- men er bare så træt af at de ikke kan tåle det samme som laminat eller sten. Konstant skal jeg gå og tørre op efter børn (og gæster) der sætter våde kopper på træet så det laver mærker på bordet.. næste gang vælger jeg noget mindre sart så de kan grisse ud over det hele uden at skulle lege bordpladepoliti

Rigtig god pointe, det er ikke kun børn, der grisser!

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Anonym

Vi har fra tvis, et barn på 10 år og nu en dreng på 1,5 år.... Det køkken det fungere bare.... Bordpladen har min datter kommet til at sætte en ekstrem varm gryde på, skaden er så lille at man nærmest ikke kan se det

Og så var det til at betale....  Vi har hvid køkken, med grå/sort bordplade  

Anmeld Citér

4. oktober 2016

Kasand

Hejsa.

Jeg er uddannet køkkenkonsulent og har solgt køkkener de sidste to år.

Først og fremmest vil jeg anbefale jer at tage ud til forskellige leverandører og få tilbud fra hver af dem, det giver det bedste helhedsbillede.

Derudover skal i være meget bevidste om jeres budget og fortælle konsulenten hvor meget i ønsker at bruge på køkkenet, ellers får konsulenten meget svært ved at vejlede jer rigtigt ��

Når i har børn vil jeg anbefale en laminat eller stenbordplade, da der er mindst vedligehold i disse. Vælger i en compositbordplade, skal i være opmærksomme på at denne ikke kan tåle varme, ligesom laminaten heller ikke kan. En træbordplade holder enormt længe, men kræver en del vedligehold. Stenbordpladen, eller compositbordpladen holder også enormt længe men kræver ikke vedligehold. Personligt ville jeg gå efter sten eller composit.

Gå efter en underlimet eller planlimet vask - de har længere holdbarhed, er mere skånsomme for bordpladen og er nemmere at holde rene i de områder hvor de er hæftet til bordpladen. Gå desuden efter skuffer med fuldt udtræk og softclose,samt softclose på lågerne.

Lågerne/fronterne er oftest lavet i MDF eller Spån. MDF har en hårdere kerne og er derfor mere slagfaste.

Det er forskelligt om lågerne er beklædt med folie eller melamin eller om de er malet. Folie og melaminlåger har længere holdbarhed, er mere salgfaste og gulner ikke så hurtigt som malede låger. Modsat er en malet låge mere farveægte, farven kan ændres nemt hvis i skulle få lyst til det om nogle år og hvis der kommer en skade på lågen kan den repareres, hvorimod en folie/melaminlåge vil skulle skiftes helt.

Der skal i mærke efter hvad der er vigtigst for jer og i skal ud og se de forskellige lågetyper, så i kan få indtryk af hvad i synes er pænest :-)

Du skal være meget velkommen til at sende mig en PB hvis du/i har spørgsmål :-)

Anmeld Citér

4. oktober 2016

SofiaMik

Hejsa.

Jeg er uddannet køkkenkonsulent og har solgt køkkener de sidste to år.

Først og fremmest vil jeg anbefale jer at tage ud til forskellige leverandører og få tilbud fra hver af dem, det giver det bedste helhedsbillede.

Derudover skal i være meget bevidste om jeres budget og fortælle konsulenten hvor meget i ønsker at bruge på køkkenet, ellers får konsulenten meget svært ved at vejlede jer rigtigt ��

Når i har børn vil jeg anbefale en laminat eller stenbordplade, da der er mindst vedligehold i disse. Vælger i en compositbordplade, skal i være opmærksomme på at denne ikke kan tåle varme, ligesom laminaten heller ikke kan. En træbordplade holder enormt længe, men kræver en del vedligehold. Stenbordpladen, eller compositbordpladen holder også enormt længe men kræver ikke vedligehold. Personligt ville jeg gå efter sten eller composit.

Gå efter en underlimet eller planlimet vask - de har længere holdbarhed, er mere skånsomme for bordpladen og er nemmere at holde rene i de områder hvor de er hæftet til bordpladen. Gå desuden efter skuffer med fuldt udtræk og softclose,samt softclose på lågerne.

Lågerne/fronterne er oftest lavet i MDF eller Spån. MDF har en hårdere kerne og er derfor mere slagfaste.

Det er forskelligt om lågerne er beklædt med folie eller melamin eller om de er malet. Folie og melaminlåger har længere holdbarhed, er mere salgfaste og gulner ikke så hurtigt som malede låger. Modsat er en malet låge mere farveægte, farven kan ændres nemt hvis i skulle få lyst til det om nogle år og hvis der kommer en skade på lågen kan den repareres, hvorimod en folie/melaminlåge vil skulle skiftes helt.

Der skal i mærke efter hvad der er vigtigst for jer og i skal ud og se de forskellige lågetyper, så i kan få indtryk af hvad i synes er pænest :-)

Du skal være meget velkommen til at sende mig en PB hvis du/i har spørgsmål :-)

Tak for den udførligt vejledning. Jamen jeg har været ude flere steder. Problemet er bare, at jeg er mere forvirret, da nogle af konsulenterne decideret bagtalte konkurrentens køkken. Pris og tegning er fast. Men blev især i tvivl om kvaliteten af melamin lågerne, som jeg først så i Vordingborg køkkener. Bryder mig ikke om de malede fra Svane. Og også i tvivl om bordplade fordi de sagde så meget forskelligt. Var også i hth og kvik. Overvejer invita også.

Vordingborg har 50 % på skabe men nævnte at man aldrig købte det til prisen

Invita tilbyder 25.000 til hvidevarer ved en mindstepris på 75.000 på resten og hth har bi rabat hos via arbejde.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.