Jeg har lige været igennem fødsel nr 2 og kan 100 % genkende dine tanker. Begge mine fødsler var vidt forskellige med dertilhørende forskellige følelser bagefter.
Nr. 1 var hurtig og uden bristninger eller komplikationer overhovedet. Dog gik den alt for stærkt til at jeg følte, jeg var med mentalt. Fra første ve til baby var ude gik der 12 timer, og jeg kunne slet ikke kommunikere undervejs, fordi det hele (smerten, situationen osv) kom rigtig meget bag på mig. Der gik ca et halvt år, før jeg glemte smerten.
Nr. 2 er født på 3 timer (fra jeg vækkede manden) og uden så meget som en panodil, men med en bristning og problemer med at få moderkagen ud. Jeg har det dog meget bedre mentalt med denne gang og her 10 dage efter har jeg glemt smerten helt. Det eneste, der ærger mig, er, at jeg skulle ende på operationsbordet for at få moderkagen helt ud, men det tager jeg som en oplevelse.
Min holdning før hver fødsel har været, at hospitalet og min krop har helt styr på, hvad der skal ske og at jeg ikke selv kan styre forløbet. Derfor er det også minimalt, hvad jeg har læst om fødsler og det gav mig faktisk ro at have den holdning.
Held og lykke og masser af vestøv til dig
Anmeld
Citér