Mellemnavn og efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. oktober 2016

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

I kan jo også vælge at kigge tilbage i stamtræet og kigge på forældre og bedsteforældre og se om nogen af dem har et navn i hellere kan/vil bringe videre. Så videreføre i stadig et navn fra familien.

Vi overvejede i en periode at tage et efternavn fra min mands familie, som lød godt og hvor personen havde haft betydning for min mand  

Det havde jeg også tænkt, det skulle nok være på min kæreste side vi skulle finde et "nyt navn" 

problemet er bare at han ikke kender sit stamtræ. Og den eneste han har kontakt med er hans biologiske mor. Og de har kun et efternavn på -sen, også står vi lidt i samme båd igen 

kan man finde sit stamtræ på nettet? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. oktober 2016

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar  så jeg kan få nogle måske nye input 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Tiggi

Anonym skriver:

Det havde jeg også tænkt, det skulle nok være på min kæreste side vi skulle finde et "nyt navn" 

problemet er bare at han ikke kender sit stamtræ. Og den eneste han har kontakt med er hans biologiske mor. Og de har kun et efternavn på -sen, også står vi lidt i samme båd igen 

kan man finde sit stamtræ på nettet? 

Det vil jo så ikke blive noget med betydning. 

Overordnet set kan man vidst kun finde sit stamtræ ved selv at lave det igennem data fra kirkebøgerne, men han kan jo prøve at google sit navn og se om nogen har hans navn med i deres stamtræ. 

Er selv med i 5 stamtræer, hvor jeg kun kender bagmændene bag de 3. 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Vores barn har fået fars mellemnavn og efternavn, da jeg har et ganske almindeligt -sen efternavn. 

Når vi skal giftes til sommer får jeg også min kærestes mellem og efternavn, så vi alle tre har de samme mellem og efternavne. 

I bliver jo nødt til at indgå et kompromis, og tage udgangspunkt i hvad jeres efternavne skal være når I er blevet gift. Man behøver jo ikke tage et andet navn, fordi man bliver gift, så hvis I vil beholde hver jeres, så er det jo også en mulighed. 

Og bindestreg findes jo også, så det ikke er det ene eller det andet, men begge navne som fungerer som efternavn.

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Tullepoder

Vores piger har mit mellemnavn og faderens efternavn.

Da vi blev gift valgte jeg at beholde både mit melllemnavn og efternavn, og tilføje hans efternavn.

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Anonym trådstarter

Det vil jo så ikke blive noget med betydning. 

Overordnet set kan man vidst kun finde sit stamtræ ved selv at lave det igennem data fra kirkebøgerne, men han kan jo prøve at google sit navn og se om nogen har hans navn med i deres stamtræ. 

Er selv med i 5 stamtræer, hvor jeg kun kender bagmændene bag de 3. 

Nej det jo det 

vi har googlet, og der var ingenting 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Vores barn har fået fars mellemnavn og efternavn, da jeg har et ganske almindeligt -sen efternavn. 

Når vi skal giftes til sommer får jeg også min kærestes mellem og efternavn, så vi alle tre har de samme mellem og efternavne. 

I bliver jo nødt til at indgå et kompromis, og tage udgangspunkt i hvad jeres efternavne skal være når I er blevet gift. Man behøver jo ikke tage et andet navn, fordi man bliver gift, så hvis I vil beholde hver jeres, så er det jo også en mulighed. 

Og bindestreg findes jo også, så det ikke er det ene eller det andet, men begge navne som fungerer som efternavn.

Jeg ville også helst bare have vi hed hver vores. Men igen er min kæreste lidt gamle dags, og så vil han ikke giftes. 

Og vi vil jo alligevel have dilemmaet med børnene . 

Anmeld Citér

3. oktober 2016

Ellie79

Anonym skriver:

Hey de damer, 

jeg skriver som anonym, da ingen kender til projekt baby. 

Lige et lille søndags hygge tråd, og faktisk et stort dilemma. 

Er ikke gravid endnu, men kommer jo lige pludselig, og altid godt at være forberedt med gode ideer til dilemmaet 

Min kæreste har kun et fornavn og efternavn. Jeg har både mellemnavn og efternavn. Jeg er rigtig glad for mit efternavn, fordi det kommer fra min farmor (som er den der står mig næreste og betyder alt for mig) det er et meget "kedeligt" og almindelig efternavn, men betydningen er stor for mig. Mit mellemnavn er speciel af navn og ikke mange der hedder det. Min kæreste synes det flot, og vil gerne have det. Jeg synes det grimt, og altid blevet mobbet med det, og har altid gerne ville af med det lige siden jeg kan huske. 

Min kærestes efternavn er også meget almindelig, og mange hedder det. 

Til vores kommende baby, vil vi jo gerne have navn fra os begge men tror det bliver svært at blive enige 

Vi vil også gerne giftes på sigt, men igen samme problem. 

Hvad har I gjort? Fortæl fortæl fortæl

Her har de manden mellemnavn og mit efternavn - skal vi en dag giftes beholder manden sit efternavn og jeg mit, så vi valgte egentlig bare hvert et navn der betød noget for os også lød det bare bedst med hans mellemnavn og mit efternavn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.