Mellemnavn og efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.616 visninger
27 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. oktober 2016

Anonym trådstarter

Hey de damer, 

jeg skriver som anonym, da ingen kender til projekt baby. 

Lige et lille søndags hygge tråd, og faktisk et stort dilemma. 

Er ikke gravid endnu, men kommer jo lige pludselig, og altid godt at være forberedt med gode ideer til dilemmaet 

Min kæreste har kun et fornavn og efternavn. Jeg har både mellemnavn og efternavn. Jeg er rigtig glad for mit efternavn, fordi det kommer fra min farmor (som er den der står mig næreste og betyder alt for mig) det er et meget "kedeligt" og almindelig efternavn, men betydningen er stor for mig. Mit mellemnavn er speciel af navn og ikke mange der hedder det. Min kæreste synes det flot, og vil gerne have det. Jeg synes det grimt, og altid blevet mobbet med det, og har altid gerne ville af med det lige siden jeg kan huske. 

Min kærestes efternavn er også meget almindelig, og mange hedder det. 

Til vores kommende baby, vil vi jo gerne have navn fra os begge men tror det bliver svært at blive enige 

Vi vil også gerne giftes på sigt, men igen samme problem. 

Hvad har I gjort? Fortæl fortæl fortæl

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hey de damer, 

jeg skriver som anonym, da ingen kender til projekt baby. 

Lige et lille søndags hygge tråd, og faktisk et stort dilemma. 

Er ikke gravid endnu, men kommer jo lige pludselig, og altid godt at være forberedt med gode ideer til dilemmaet 

Min kæreste har kun et fornavn og efternavn. Jeg har både mellemnavn og efternavn. Jeg er rigtig glad for mit efternavn, fordi det kommer fra min farmor (som er den der står mig næreste og betyder alt for mig) det er et meget "kedeligt" og almindelig efternavn, men betydningen er stor for mig. Mit mellemnavn er speciel af navn og ikke mange der hedder det. Min kæreste synes det flot, og vil gerne have det. Jeg synes det grimt, og altid blevet mobbet med det, og har altid gerne ville af med det lige siden jeg kan huske. 

Min kærestes efternavn er også meget almindelig, og mange hedder det. 

Til vores kommende baby, vil vi jo gerne have navn fra os begge men tror det bliver svært at blive enige 

Vi vil også gerne giftes på sigt, men igen samme problem. 

Hvad har I gjort? Fortæl fortæl fortæl

Min datter har fået mit efternavn til mellemnavn og så fars efternavn. 

Hun har fået det navn fra hver af os som vi selv synes bedst om. - Mit specielle familienavn og fars specielle efternavn

Og så var det også et spørgsmål om hvad der lød bedste, da vi begge havde flere navne (jeg har dog siden skiftet navn).

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Mine drenge har fars mellemnavn til mellemnavn og mit mellemnavn til efternavn

fsrs mellemnavn er specielt og kun 7 hedder det i dk. 

Mit mellemnavn er kort og ikke en sen navn og det var de to navne der klingede bedst. 

Mit efternavn stammer fra min far og selvom han døde da jeg var teenager og jeg måske burde fører det videre til mine børn da det eller ikke kommer videre i min gren af familien så har jeg altid hader det navn. Når mine børn bliver store ksn de selv tage det hvis de får lyst. Min mands efternavn er et enmandsejede men da vi har et ret anstrengt forhold til svigermor vil jeg ikke mindre om hende hver gang jeg hører mine børns fulde navn. Af samme grund hedder jeg det heller ikke 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym trådstarter

MummiT skriver:

Min datter har fået mit efternavn til mellemnavn og så fars efternavn. 

Hun har fået det navn fra hver af os som vi selv synes bedst om. - Mit specielle familienavn og fars specielle efternavn

Og så var det også et spørgsmål om hvad der lød bedste, da vi begge havde flere navne (jeg har dog siden skiftet navn).

Ja okay, det var smart 

problemet er bare at vores efternavne ikke passer sammen, og lyder virkeligt dårligt sammen 

min kæreste er lidt gamledags, og synes kvinden tager mandens efternavn 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Pianisten

Åhhh gud, står i samme dilemma.. her er det bare sådan at både min kæreste og jeg gerne vil give vores kommende bebs vores efternavne. Jeg vil gerne have at bebsen får mit efternavn fordi det er noget særligt - ikke ret mange hedder det i Danmark, og det er et navn der går langt, langt tilbage i vores slægt. Min kæreste vil gerne have at bebsen får hans efternavn, fordi han ikke har andet end for- og efternavn, og han vil jo gerne give bebsen et eller andet med fra hans familie - hvilket jeg fuldt ud forstår.. men samtidig er hans efternavn også et ganske almindeligt dansk efternavn som en milliard mennesker hedder  Det er ikke nemt! Folk har foreslået at vi bare tager begge vores efternavne og bruger det ene som mellemnavn til bebs, men jeg synes ikke det duer da de begge ender på -en, og personligt synes jeg ikke man kan have et -en navn som mellemnavn efterfulgt af endnu et -en navn  SUK!! Det bliver også problematisk hvis vi nogensinde skal giftes 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

Mine drenge har fars mellemnavn til mellemnavn og mit mellemnavn til efternavn

fsrs mellemnavn er specielt og kun 7 hedder det i dk. 

Mit mellemnavn er kort og ikke en sen navn og det var de to navne der klingede bedst. 

Mit efternavn stammer fra min far og selvom han døde da jeg var teenager og jeg måske burde fører det videre til mine børn da det eller ikke kommer videre i min gren af familien så har jeg altid hader det navn. Når mine børn bliver store ksn de selv tage det hvis de får lyst. Min mands efternavn er et enmandsejede men da vi har et ret anstrengt forhold til svigermor vil jeg ikke mindre om hende hver gang jeg hører mine børns fulde navn. Af samme grund hedder jeg det heller ikke 

vores efternavne kommer bare ikke til at lyde godt sammen 

også ligger det også i, at jeg ikke har lyst til at hedde hans efternavn. Det kommer for hans ikke biologiske "far" og de ses ikke særlig meget. Hans mor hedder det samme efternavn, trods de er skilt og hun har ny kæreste. 

Jeg synes ikke hans "far" skal synes det lækkert hans navn videreføres, når jeg ved han ikke får et forhold til det kommende barn. Da han dårlig nok ser og kontakter min kæreste. 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym trådstarter

Pianisten skriver:

Åhhh gud, står i samme dilemma.. her er det bare sådan at både min kæreste og jeg gerne vil give vores kommende bebs vores efternavne. Jeg vil gerne have at bebsen får mit efternavn fordi det er noget særligt - ikke ret mange hedder det i Danmark, og det er et navn der går langt, langt tilbage i vores slægt. Min kæreste vil gerne have at bebsen får hans efternavn, fordi han ikke har andet end for- og efternavn, og han vil jo gerne give bebsen et eller andet med fra hans familie - hvilket jeg fuldt ud forstår.. men samtidig er hans efternavn også et ganske almindeligt dansk efternavn som en milliard mennesker hedder  Det er ikke nemt! Folk har foreslået at vi bare tager begge vores efternavne og bruger det ene som mellemnavn til bebs, men jeg synes ikke det duer da de begge ender på -en, og personligt synes jeg ikke man kan have et -en navn som mellemnavn efterfulgt af endnu et -en navn  SUK!! Det bliver også problematisk hvis vi nogensinde skal giftes 

Så står vi jo i total samme båd 

vores begge efternavne ender på -sen, og de to navn kan bare ikke sammen sættes. 

Ved ikke hvad vi skal gøre 

jeg bliver "ked af det" bare ved tænken om jeg skal slette mit efternavn 

men forstå også godt min kæreste vil videreføre hans navn. 

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Mulllesmor

Anonym skriver:

vores efternavne kommer bare ikke til at lyde godt sammen 

også ligger det også i, at jeg ikke har lyst til at hedde hans efternavn. Det kommer for hans ikke biologiske "far" og de ses ikke særlig meget. Hans mor hedder det samme efternavn, trods de er skilt og hun har ny kæreste. 

Jeg synes ikke hans "far" skal synes det lækkert hans navn videreføres, når jeg ved han ikke får et forhold til det kommende barn. Da han dårlig nok ser og kontakter min kæreste. 

kan sagtens følge dig.....

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Mulllesmor

jeg kender en der hedder Poulsen hansen til efternavn.. i starten synes jeg det lød sært men man vender sig til det og det var jo nu engang de navn forældrene havde...

Anmeld Citér

2. oktober 2016

Anonym trådstarter

Mulllesmor skriver:

kan sagtens følge dig.....

Er jeg glad for, så er jeg ikke helt gal på den 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.