Altså.. Kan de tælle nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

725 visninger
17 svar
0 synes godt om
1. oktober 2009

Helle30

Sofie har lige brillieret med at tælle til 10.
Jeg tog hende op fra sin lur for lidt siden, og nu har hun lige stået ved hendes magnet-whiteboard i køkkenet og leget med tal (magnetiske tal).
Så tager hun pludselig et éttal og sætter op, mens hun siger ét. Og så fortsætter hun med at tælle op til ti (dog uden at tage tallene frem).
Jeg er helt rystet - og selvfølgelig lidt stolt - men er det helt normalt? Hvad gør jeres ud af, hmmm - sådan noget?

- Helle - nu med dygtig datter og uduelig bil

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2009

Kaufie

William kan også tælle til 10. Jeg tror det kommer sig af, at hans far har brugt ham som vægtstang og derved talt til 10 højt mange, mange gange.

William elsker tælle-bøger - men jeg tror dog ikke helt han har fattet hvad det er han gør, for der er ofte 10 selvom der i virkeligheden kun er 5. Og nogen gange siger han 1,2,5,8,10 - men det sker efterhånden tit, at han rammer den rigtige rækkefølge.

Han kan også næsten ABC-sangen.

Dygtige børn vi har!

Anmeld

1. oktober 2009

heaven

Lasse tæller også, dog kun til 7.... og han kan alle grundfarver, altså blå og ikke lyseblå, rød men ikke lyserød osv.....

Jannie

Anmeld

1. oktober 2009

linemus

Signe og Nanna tæller også. Signe lidt mere end Nanna. Der har vist ikke været en klokkeren tællen til 10, men ofte lyder det 1 2 3 4 5 6 8 10 De peger rundt på ting i bøger og tæller, men rammer ikke altid rigtigt mht. antal. Det er vist mere held end forstand

Anmeld

1. oktober 2009

Plysbjørnen

Laura kan ikke

Anmeld

1. oktober 2009

Joan ( Smallie )

heaven skriver:

Lasse tæller også, dog kun til 7.... og han kan alle grundfarver, altså blå og ikke lyseblå, rød men ikke lyserød osv.....

Jannie

Niels gør også meget i farver lige nu men det er gog mest på traktor. Altså en grøn traktor er jo helt sikkert en john dera. ( Staves ) og så kan han lyserød men det er fordi den karklud Anne har er lyserød og hans er blå.  Og hans ynglings kop er orange så det kan han.
Han begynder også at tælle. Men tror ikke han fatter det som sådan. Jo ind til 2 så er det slut. Han kan godt sige 2 traktor.

Joan

Anmeld

1. oktober 2009

Marco2

Jo, Emily tæller også. Hun stod her i weekende i den ene ende af stuen og pludselig lød der: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11.......... whåårt?

Men skal hun bare tælle hvis vi sidder med nogen ting kan hun kun tælle til 3. Hun kan ikke sidde med seks ting og så tælle sig frem til at der er 6. Det er kun til 3.

AG

Anmeld

1. oktober 2009

Lulle25

Mathilde har kunnet tælle til ti længe, men hun har jo hørt det rigtig meget når jeg har lavet matematik med cecilie. Mathilde tæller også tit til 5 på engelsk. Men hun snakker også lige så godt som sin kusine på 4 år 
De er godt nok ved at være sjove de små banditter
knus louise

Anmeld

1. oktober 2009

Tynen

Stella kan ikke.
Vi øver ellers i vildskab (Nok derfor hun nægter   )

Når hun skal hoppe ned fra noget og vi tæller "1, 2, 3" siger hun bare "Ge, Ga, Geee"
Little rat

Anmeld

1. oktober 2009

Monica

Gustav kan også tælle... Det er fordi vi synger den bamse sang,  1, 2, 3, du må ikke se, osv... Har længe kunne 1,2,3, for til svømninig skal man sige 1,2,3,hop...

Farverne er han ikke god til han siger sort om alt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.