Brug for trøstende ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
12 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2016

Anonym trådstarter

Min søn på 6 måneder er begyndt at sidde selv iaften mistede han så lige balancen det eneste side hvor der ikke var puder og de bløde gulv brikker ved ikke lige hvad de kaldes? Men han knalder så sit hoved direkte i gulvet og der lyder et ordenligt bom han begynder og græde men er heldigvis nem at trøste - hvor meget kan de tåle de små pus er så ked af det os selvom han virker ok 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Min søn på 6 måneder er begyndt at sidde selv iaften mistede han så lige balancen det eneste side hvor der ikke var puder og de bløde gulv brikker ved ikke lige hvad de kaldes? Men han knalder så sit hoved direkte i gulvet og der lyder et ordenligt bom han begynder og græde men er heldigvis nem at trøste - hvor meget kan de tåle de små pus er så ked af det os selvom han virker ok 

De små pus kan heldigvis tåle rigtig rigtig meget. De er lavet til at overleve knubs.

Og får nok mange flere i løbet af de næste par måneder (år). Særligt når han lærer at rejse sig op af ting også og giver slip uden at have balance til at stå selv. Det er en del af læringsprocessen, og ikke noget de tager skade af.

Anmeld Citér

26. september 2016

baby_drømme

Anonym skriver:

Det er jo sådan noget der kan ske  

Kan huske da min egen søn begyndte at sidde selv, der skete det altså også et par gange, hvor han knaldede hovedet ned i gulvet (lyder værre end det var)

De kan heldigvis tåle meget de små pus og så længe han er til at trøste og ikke virker påvirket af f.eks hjernerystelse, så tag det bare helt roligt  

Anmeld Citér

26. september 2016

MorTil3+

Anonym skriver:

Rolig nu, det kan de sagtens klare. Vores søn faldt fra 1,5 meter og med hovedet ned i et beton gulv forrige fredag og han har klaret den. Han er desværre et af de børn der klatrer op på alt, han er 1,5 år, vi kalder ham abekatten. Så han har fået en del knubs på den konto. Men denne her gang var det lige voldsomt nok og fik derfor tjekket ham for hjernerystelse, men der var ingenting. Han har været lidt pylret hvilket lægen mener skyldes hovedpine.

Anmeld Citér

26. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Kan han selv sætte sig op? For det er netop en af årsagerne til man ikke må hjælpe dem op og sidde før de selv kan. Deres balance og evne til at tage fra skal være udviklet før de må sætte sig op. 

Du kan evt teste hans evner ved at lægge ham på maven på en stor pilates bold og køre den fremad så han ryger ned med hovedet. Hvis han tager fra er evnen ved at være udviklet. 

Når det er sagt skal det nok gå. Min sundhedsplejerske sagde at man skulle søge læge hvis de faldt fra noget højere end dem selv ellers bare holde øje. 

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym

Mariehøne123 skriver:

Kan han selv sætte sig op? For det er netop en af årsagerne til man ikke må hjælpe dem op og sidde før de selv kan. Deres balance og evne til at tage fra skal være udviklet før de må sætte sig op. 

Du kan evt teste hans evner ved at lægge ham på maven på en stor pilates bold og køre den fremad så han ryger ned med hovedet. Hvis han tager fra er evnen ved at være udviklet. 

Når det er sagt skal det nok gå. Min sundhedsplejerske sagde at man skulle søge læge hvis de faldt fra noget højere end dem selv ellers bare holde øje. 

Hmm vil lige sige at min søn altså bestemt ingen evne har til at tage fra når han falder og han er altså næsten gående. 

Som lille da han selv satte sig var den såkaldte evne altså heller ikke voldsomt til stede. 

Og han er helt normal i udvikling. Så ved ikke hvor du har det fra?

til ts. Ro på. Børn kan klarer meget. Min dreng er faldet ned fra min seng med hovedet først. Hold nu op en forskrækkelse og var sikker på han havde brækket nakken og hovedet og ryggen. Men han kom intet til udover en stor blå bule i panden.  

han er også falder ned af sofaen hvor han bankede hovedet ind i sofabordet. Igen slap han med en bule

Anmeld Citér

27. september 2016

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Vores datter faldt ned fra ca 1 meters højde da hun var 3 mdr. Min mand havde sat hende i en højstol uden at spænde hende fast, så bøjede hun sig frem og faldt ned. Ramte gulvet med den ene kind/side af hovedet. 

Hun var utrøstelig og begyndte straks at kaste op. Ringede 112 og blev hentet i ambulance. Hun græd i 4 timer uden pauser. Kastede op flere gange. Var indlagt i lidt over et døgn. Hun havde helt klart fået hjernerystelse. Det var helt vildt forfærdeligt.

Men jo, de er nogle hårdføre små skabninger og jeg er sikker på at der ikke er sket noget Vores datter har også siden hen haft mange uheld og fald. Især da hun lige lærte at gå.  

Anmeld Citér

27. september 2016

Anonym trådstarter

Mariehøne123 skriver:

Han tager fra netop det trick med bolden der men   Kan vel ske de alligevel mister balancen tænker jeg  

Anmeld Citér

27. september 2016

Anja4321

Som de andre skriver, de er robuste små skabninger, han skal nok klare det  Og hvis du føler der er noget anderledes ved ham eller bare for at være 100% sikker på at han er ok, så smut forbi lægen en gang  

Anmeld Citér

27. september 2016

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123
Anonym skriver:

Han tager fra netop det trick med bolden der men   Kan vel ske de alligevel mister balancen tænker jeg  

Selvfølgelig kan de det, det var bare hvis han ikke satte sig selv op og du ikke var klar over at de ikke må sidde før de sætter sig selv. Ser desværre alt for mange der sætter deres børn op før de motorisk et klar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.