Børnehave start 2,6 år. Mine muligheder ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2016

Tystys14

Jeg har læst alle svar, og taget imod alle synspunkter. Men det ændre ikke på at jeg og min mand ikke er trygge eller okay med at hun bliver sluset ud til børnehavebørnene.

1. Hun skal Ikke skal gå i børnehave derovre når hun er 2,10 uanset hvad.

2. De har ikke nok pædagoger til at passe alle børn, og da vores datter er en af de mindst, er vi ikke trygge ved det. 

3. Jeg er ikke utryg for om hun kan klare at være sammen med "store" børn, det har hun bevist hun kan. (Vi bryder os simpelthen ikke om forholdene derovre, vuggestuen var god, men det er børnehaven ikke). 

4. Til jer der siger hun formentligt ikke er klar osv. Hvilken forskel gør det om hun kommer over i en børnehave med gode forhold, få børn og gode pædagoger nu modsat hvor hun er nu, hvor hun alligevel fra kl 12 til 15-16 er i børnehave delen, med minimal opsyn og pædagoger der end ikke ved hvem hun er? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tystys14 skriver:

Jeg har læst alle svar, og taget imod alle synspunkter. Men det ændre ikke på at jeg og min mand ikke er trygge eller okay med at hun bliver sluset ud til børnehavebørnene.

2. De har ikke nok pædagoger til at passe alle børn, og da vores datter er en af de mindst, er vi ikke trygge ved det. 

3. Jeg er ikke utryg for om hun kan klare at være sammen med "store" børn, det har hun bevist hun kan. (Vi bryder os simpelthen ikke om forholdene derovre, vuggestuen var god, men det er børnehaven ikke). 

4. Til jer der siger hun formentligt ikke er klar osv. Hvilken forskel gør det om hun kommer over i en børnehave med gode forhold, få børn og gode pædagoger nu modsat hvor hun er nu, hvor hun alligevel fra kl 12 til 15-16 er i børnehave delen, med minimal opsyn og pædagoger der end ikke ved hvem hun er? 

Jeg ville så heller ikke synes det var pkay hun er i børnehave fra 12-16 når hun er så lille

Anmeld Citér

15. september 2016

MissTas

mor:) skriver:

Jeg ville så heller ikke synes det var pkay hun er i børnehave fra 12-16 når hun er så lille

Enig her ville lade hende blive i vuggestuen indtil hun er 2,10 år og så snakke med pædagogerne om at hun ikke skal ud i børnehavedelen. 

Anmeld Citér

15. september 2016

Guldlok88

Det kan godt være at i føler hun er klar, men det er ikke ensbetydende med at hun er det.. Det kan godt få konsekvenser hvis hun bliver rykket for tidligt.. 

Jeg ville helt klart bede dem om ikke at sende hende ind til børnehaven.. 

Anmeld Citér

17. september 2016

Rsa

Tystys14 skriver:

synes du skal tilkendegive jeres holdning omkring, at jeres datter ikke skal befinde sig i børnehaven fra 12-15/16 hver dag... hun er sådan set stadig et vuggestuebarn og det er også de omstændigheder I betaler for der.. Tidligere børnehave start er jeg ikke tilhænger af og kunne forestille mig, at hun "ender" i børnehaven fordi der måske er ressource mangel i vuggestuen eller de mener, at det gavner hende.

har de i vuggestuen begrundet, hvorfor de gør som de gør ig har I spurt til/berettet jeres holdning? 

hilsen vugge gog'en 

Anmeld Citér

18. september 2016

GrønStjerne

Jeg ville tage en snak med børnehaven hvor hun er nu.

Da I betaler for at hun er i vuggestuen synes jeg I skal holde fast på at hun ikke skal derud, når de ikke holder øje med hende. Det holder jo overhovedet ikke at de gør det.

Udover det ville jeg nok lige snakke med den nye børnehave hvordan deres muligheder er, og om de vurderer at det er en god ide. Både i forhold til hvor klar hun er, og deres normering.

De har jo heller ikke vuggestue-normeringer - selvom den sikkert er bedre end den offentlige...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.