Børnehave start 2,6 år. Mine muligheder ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.828 visninger
15 svar
10 synes godt om
14. september 2016

Tystys14

Ved i hvad mulighederne er for at få sit barn rykket i børnehave allerede som 2,6 år ? I vores kommune står der at de først starter i børnehave fra de er 2,10år. 

vores datter går pt. I en offentlig vuggestue, men pga. Hun er meget fremme på både det sociale og motoriske er de begyndt at lade hende komme ud på legepladsen med de "store" børnehavebørn. Må indrømme jeg ikke er så glad for dette, da der kun er 2-3 pædagoger på en MEGET store legeplads med mange børn, og derfor finder jeg ofte min datter alene helt nede i den ene ende. Da jeg spurgte pædagogerne om de ikke holder øje med hende når nu hun trods alt er blandt de to mindste derude, svarede de at det kan de ikke. (Fair nok der er mange børn). 

Planen har hele tiden været at hun skal over i en lille privat børnehave hvor hendes storesøster også er, men det efter reglerne først når hun er 2,10år altså til januar. 

Det simpelthen for lang tid synes vi. Hun er helt sikkert klar til børnehave hvis altså der ikke er for mange "store" og/eller nogen der rent faktisk holder øje med de små. 

Ved i om det er muligt at få hende rykket i privatbørnehave nu ? Eller hvordan er mulighederne ? 

Havde tænkt mig at få en snak med lederen i børnehaven i løbet af imorgen, men ville godt høre jere erfaringer.  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2016

Muffinmus

Du vil rykke hende i børnehave før tid fordi hun lukkes ud med de store?? 

DeER store inørnejaven hun kommer i også, og ja,der vil også være dårligere normering,  for sådan er det i børnehaven i fat vuggestuen. 

Så jeg er lidt undrende omkring dit ønske? 

Hvad forventer du af en anden børnehave?  små børn? Meget mere personale end der hvor hun er nu?

Anmeld Citér

14. september 2016

Tystys14

Viwisa skriver:

Du vil rykke hende i børnehave før tid fordi hun lukkes ud med de store?? 

DeER store inørnejaven hun kommer i også, og ja,der vil også være dårligere normering,  for sådan er det i børnehaven i fat vuggestuen. 

Så jeg er lidt undrende omkring dit ønske? 

Hvad forventer du af en anden børnehave?  små børn? Meget mere personale end der hvor hun er nu?

Der er væsentligt forskel på de to børnehaver både i størrelse og hvor mange pædagoger der er i forhold til børn. Så ja hellere den anden børnehave end som det er nu. 

Anmeld Citér

14. september 2016

klmf

Vi prøvede at flytte fra vuggestue til BH før tid, fik afslag fra Pladsanvisningen. Det var 3 lange måneder før vi kunne rykke videre Håber I kan få lov, mit bedste bud er nok at tage kontakt til børnehaven og høre om de er villige til / må se bort fra aldersgrænsen. 

Anmeld Citér

14. september 2016

Soonmom

Jeg forstår det ikke 

Du vil ikke have din datter ud på legepladsen pga. Børnehaven har  Få voksne til flere børn så istedet vil du rykke din datter permanent  til en børnehave før tid.  -  den er muligvis privat,  men der er stadig lagt dårligere nomering end i vuggestuen,  hvor din datter er hovedparten af tiden. -  jeg må indrømme  jeg ikke forstår dit valg.  Havde det været en offentlig ville du ikke kunne,  hvis den private har plads kan du muligvis,  hvis de er med på den

Anmeld Citér

14. september 2016

MissTas

Tystys14 skriver:

Ved i hvad mulighederne er for at få sit barn rykket i børnehave allerede som 2,6 år ? I vores kommune står der at de først starter i børnehave fra de er 2,10år. 

vores datter går pt. I en offentlig vuggestue, men pga. Hun er meget fremme på både det sociale og motoriske er de begyndt at lade hende komme ud på legepladsen med de "store" børnehavebørn. Må indrømme jeg ikke er så glad for dette, da der kun er 2-3 pædagoger på en MEGET store legeplads med mange børn, og derfor finder jeg ofte min datter alene helt nede i den ene ende. Da jeg spurgte pædagogerne om de ikke holder øje med hende når nu hun trods alt er blandt de to mindste derude, svarede de at det kan de ikke. (Fair nok der er mange børn). 

Planen har hele tiden været at hun skal over i en lille privat børnehave hvor hendes storesøster også er, men det efter reglerne først når hun er 2,10år altså til januar. 

Det simpelthen for lang tid synes vi. Hun er helt sikkert klar til børnehave hvis altså der ikke er for mange "store" og/eller nogen der rent faktisk holder øje med de små. 

Ved i om det er muligt at få hende rykket i privatbørnehave nu ? Eller hvordan er mulighederne ? 

Havde tænkt mig at få en snak med lederen i børnehaven i løbet af imorgen, men ville godt høre jere erfaringer.  

Jeg ville klart vente..hun er endnu for lille til at skulle færdes i en børnehave på lige fod med de andre børn. De måneder gør virkelig meget og er sikker på hun ikke tager skade af at blive i vuggestue de sidste måneder. Tværtimod tror jeg ikke det vil gavne hende allerede at komme i børnehave. 

Anmeld Citér

14. september 2016

MissTas

Tystys14 skriver:

Der er også en grund til det hedder 2,10 år  

Anmeld Citér

14. september 2016

Chantie

Det kan godt lade sig gøre. Hvis børnehaven vil gå med til det, og hvis de kan få dispensation fra kommunen. Jeg arbejder i privat institution og vi har næsten altid godt kunne tage børnene ind tidligere hvis vi vurderede at de var klar. Men for nyligt fik vi pludselig besked om det ikke kunne lade sig gøre pga driftsaftalen, så skal man søge dispensation. 

Jeg kan godt forstå dig hvis de meget af tiden sender hende ud og lege alene med de store børn. Så ville jeg også vælge privat institution hvis de har en bedre normering og bedre overblik over børnene

Anmeld Citér

14. september 2016

A-1995

Jeg har en søn på 2.4 år som også er langt fremme socialt, og han keder sig i dagplejen fordi de 3 andre er helt små. I vores kommune er børnehave først fra 2.11 år, og vi venter indtil da selvom han keder sig. Hellere kede sig lidt inden børnehavestart, end at starte lidt for tidligt og vise sig egentlig ikke at være helt klar. 

Uanset om det er en privat børnehave du vil have din datter i, er normeringen altså bare dårligere end i en vuggestue, og selvfølgelig vil der også være store børnehavebørn. 

Vent for Guds skyld for din datters skyld. Og Så ville jeg bede om at hun ikke blev sendt ud og lege med børnehaven hvis du er utryg ved det. 

Anmeld Citér

14. september 2016

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Uanset hvor godt mine børn er med - så ville jeg aldrig rykke dem tidligere end de 2,10 måneder. der er kun 4 måneder til og i virkeligheden måske kun tre, da jeg går ud fra at de starter indkøringen en måned før. 

Bare lige nysgerrig - men hvordan ser normeringen ud indenfor det private? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.