Ved i hvad mulighederne er for at få sit barn rykket i børnehave allerede som 2,6 år ? I vores kommune står der at de først starter i børnehave fra de er 2,10år.
vores datter går pt. I en offentlig vuggestue, men pga. Hun er meget fremme på både det sociale og motoriske er de begyndt at lade hende komme ud på legepladsen med de "store" børnehavebørn. Må indrømme jeg ikke er så glad for dette, da der kun er 2-3 pædagoger på en MEGET store legeplads med mange børn, og derfor finder jeg ofte min datter alene helt nede i den ene ende. Da jeg spurgte pædagogerne om de ikke holder øje med hende når nu hun trods alt er blandt de to mindste derude, svarede de at det kan de ikke. (Fair nok der er mange børn).
Planen har hele tiden været at hun skal over i en lille privat børnehave hvor hendes storesøster også er, men det efter reglerne først når hun er 2,10år altså til januar.
Det simpelthen for lang tid synes vi. Hun er helt sikkert klar til børnehave hvis altså der ikke er for mange "store" og/eller nogen der rent faktisk holder øje med de små.
Ved i om det er muligt at få hende rykket i privatbørnehave nu ? Eller hvordan er mulighederne ?
Havde tænkt mig at få en snak med lederen i børnehaven i løbet af imorgen, men ville godt høre jere erfaringer.
Anmeld
Citér