Lidt bleer, evt nøjes med dem man kan få i gratis pakkerne, og se hvilket mærke i bedst synes om, nogle børn slår ud og udvikler allergier af et bestemt mærke bleer, så vent med at købe et helt lager ind af fx Pampers, bare fordi man skulle mene det er et af de gode mærker, det ku være den lille ikke kunne tåle dem og så ville det være ærgeligt at have købt en masse ind på forhånd.
Sink salve, babyshampoo, olie og vådservietter fås somregl også i baby pakkerne. Så spar der også.
Tremmesenge kan fås billigt i IKEA og de er super fine til en 500-600 kr
Alt efter årstid så det nødvendige overtøj til den lille. 5 sæt tøj er egentlig nok, da folk elsker at kæbe babytøj for i sikkert en del af familie og nærmeste, så spar der.
En pakke modermælkes erstatning og en sutteflaske i tilfælde af det blir nødvendigt hvis amningen ikke fungere.
stofbleer, engangs vaskeklude og en puslepude.
Personligt synes jeg pusleborde er overvurderet, jeg køber selv en solid kommode til min datters tøj (termin 3 feb.) og en puslepude til at lægge ovenpå, det ender nok med at jeg pusler hende alle andre steder end der alligevel
Med min ældste brugte jeg kun puslebordet i starten, og ellers så blev det på en puslepude på sengen eller gulvet.
Barnevogn kan man få i mange pris klasser, jeg gav selv 3700kr for en kombivogn med autostol og klapvognsdel, regnslag, myggenet, lift og pusletaske. Købte den på en polsk hjemmeside, så leveringen var knap en måneds tid, og har ikke været andet end glad for den. Køber fra samme side igen denne gang.
Baby dyne har jeg to af, en til barnevognen og en til sengen. Har 3 sæt sengetøj til, og 4 lagner.
6000-7000kr med det hele tænker jeg er nok
men det jo også helt forskelligt hvad ens behov er, har en veninde der fx har brugt 11.000kr bare på barnevognen. Så det kan sagtens blive dyrt, men også gøres meget billigere , også uden det er brugt