Hvad skal være købt inden babys ankomst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. september 2016

Anonym

Ikke noget man SKAL, men noget der er rart at have.

Tøj

bleer 

Skumklude

pudder 

stofbleer 

barnevogn 

Lift 

Sengetøj

autostol

regnslag 

myggenet

Når der så er gået fire fmåneder, så er der et nyt hold ting man får brug for

skeer

skråstol

trip trap stol

legetøj

kravlegård 

tremmeseng

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2016

M&Ms

Da vi skulle have vores førstefødte fik vi følgende fra min søster:

- barnevogn + lift

-bæresele  (brugt minimalt)

- autostol

Vi købte selv:

- tremmesengen (Ikea)

- madrasser til barnevogn, lift og tremmeseng (ca 1500 kr)

- puslebord + pusleplade (800 kr)

- ammepude, stofbleer (500 kr)

- dyne + sengetøj (1000 kr)

Derudover tøj i de første 3 størrelser, bleer, skumklude og 2 slags creme fra apotekte (tjæresalve og bretan), negleklipper og arpkam.

Mere havde vi faktisk ikke brug for det første stykke tid. Pusletasken sprang vi over, da jeg nægtede at give 800 kr for en. Vi købte en billig alm. taske til 100 kr og deri kan alt være.

Vi brugte måske 4000 kr. - og så havde vi en undskyldnibg for at komme ud med baby for at købe, hvad vi ellers havde brug for.

Bedste investering har nok efterfølgende været en stor yogabold, da vores søn var meget urolig om aftenen. Jeg satte mig på den med ham på ammepuden på lårene og hoppede, indtil han faldt i søvn. Den var guld værd og bliver også taget i brug her med nr. 2 ��

Anmeld Citér

13. september 2016

Sega15

M&Ms skriver:

Da vi skulle have vores førstefødte fik vi følgende fra min søster:

- barnevogn + lift

-bæresele  (brugt minimalt)

- autostol

Vi købte selv:

- tremmesengen (Ikea)

- madrasser til barnevogn, lift og tremmeseng (ca 1500 kr)

- puslebord + pusleplade (800 kr)

- ammepude, stofbleer (500 kr)

- dyne + sengetøj (1000 kr)

Derudover tøj i de første 3 størrelser, bleer, skumklude og 2 slags creme fra apotekte (tjæresalve og bretan), negleklipper og arpkam.

Mere havde vi faktisk ikke brug for det første stykke tid. Pusletasken sprang vi over, da jeg nægtede at give 800 kr for en. Vi købte en billig alm. taske til 100 kr og deri kan alt være.

Vi brugte måske 4000 kr. - og så havde vi en undskyldnibg for at komme ud med baby for at købe, hvad vi ellers havde brug for.

Bedste investering har nok efterfølgende været en stor yogabold, da vores søn var meget urolig om aftenen. Jeg satte mig på den med ham på ammepuden på lårene og hoppede, indtil han faldt i søvn. Den var guld værd og bliver også taget i brug her med nr. 2 ��

Tak for svar  Smart med yogabolden. Det må jeg huske 

Anmeld Citér

13. september 2016

anonym12

Anonym skriver:

Ikke noget man SKAL, men noget der er rart at have.

Tøj

bleer 

Skumklude

pudder 

stofbleer 

barnevogn 

Lift 

Sengetøj

autostol

regnslag 

myggenet

Når der så er gået fire fmåneder, så er der et nyt hold ting man får brug for

skeer

skråstol

trip trap stol

legetøj

kravlegård 

tremmeseng

Skråstol har vi nu aldrig haft brug for. Triptrap stol eller lignende er vel først fra de er ca 6 mdr og de kan sidde? Vi havde ihvertdfald ikke brug for den før og selv da han var 6 mdr sad han ikke stabilt nok, så han sad på skødet i starten da vi introducerede mad

Kravlegård har vi aldrig haft brug for og skeer.....ja, vi har dem. Men en teske kunne vi godt ha nøjes med (og igen det har vi først haft brug for fra 6 mdr af, da vi har givet d dråber direkte i munden). 

Legetøj har vi haft brug for allerede fra små 3 mdr, hvor han begyndte at gribe.

Vi kunne ikke leve uden:

Vores vikle, barnevogn (incl lift), dyne, sengetøj, tøj, bleer, skumklude, puslepude, tøj, babynest (men det er vist en smagssag . Resten kunne vi ha købt hen a vejen. Vi havde dog en bedside tremmeseng, som han stadig sover i (10mdr).

Anmeld Citér

13. september 2016

Anonym

anonym12 skriver:

Skråstol har vi nu aldrig haft brug for. Triptrap stol eller lignende er vel først fra de er ca 6 mdr og de kan sidde? Vi havde ihvertdfald ikke brug for den før og selv da han var 6 mdr sad han ikke stabilt nok, så han sad på skødet i starten da vi introducerede mad

Kravlegård har vi aldrig haft brug for og skeer.....ja, vi har dem. Men en teske kunne vi godt ha nøjes med (og igen det har vi først haft brug for fra 6 mdr af, da vi har givet d dråber direkte i munden). 

Legetøj har vi haft brug for allerede fra små 3 mdr, hvor han begyndte at gribe.

Vi kunne ikke leve uden:

Vores vikle, barnevogn (incl lift), dyne, sengetøj, tøj, bleer, skumklude, puslepude, tøj, babynest (men det er vist en smagssag . Resten kunne vi ha købt hen a vejen. Vi havde dog en bedside tremmeseng, som han stadig sover i (10mdr).

Ja du er vist en smags sag.

Vikle har vi ikke haft.

Puslepude har vi ikke haft.

Babynest har vi ikke haft.

nu skrev jeg os bare hvad vi herhjemme har haft brug for i starten, jeg skrev det ikke til mindste detalje, for jeg regner med at ts os kan tænke selv. 

Men dejligt at man ikke er ens  med alt man bruger

Anmeld Citér

13. september 2016

Babilooo

Vi brugte sikkert 30.000kr det første år. Og fik endda en hel del tøj foræret. Barnevognen kostede 10.000kr. 

Så var der en voksi pose, bæresele (ca. 3000 tilsammen). 

Trip trap stol. (1400kr)

Skråstol 400kr

flasker og pumpe (600-700kr)

Legetøj (1-2000kr)

ammepude (400kr)

dyne +pude

autostol ( 2000kr)

dem der siger 3-4000kr tæller færre ting med.

Det er forholdsvist dyrt med børn. Meget af vores var dog nyt. Men selv en brugt autostol koster 400kr

og barnevogne der holder får du ikke for meget under 1-2000kr

Anmeld Citér

13. september 2016

lineog4

Da vi skulle have første barn sammen var pengene ikke  store, det lærte mig at alle de lister med babyting man bør have er meget længere end hvad man egentlig bør have, så da vi fik de næste børn holdt vi fast i den skrabede model ikke fordi pengene var små men fordi vi nu vidste vi ikke havde det store behov.

Til vores første barn havde vi inden hun blev født kæbt:

- brugt barnevogn i en butik så der var nye madrasser i lift - den kostede 2000

- brugt 500 ligeledes med madras

- lånt en barneseng som er en mellemting mellem vugge og tremmeseng. Jeg syede sengetøj og sider til

- vi satte en plade på vores kommode og kæbte en puslepude til

- hylder med flerkurve til tøj

- 10 stofbleer

- havde strikket et tæppe og lidt hue, vanter mm.

- alle mulige gratispakker

Derudover fik vi hhurtigt brug for:

- babybadekar

- aktivitetsstativ

- autostol

- en bæresele/vikle eller....

- mange bodystockinger (det købte folk sjovt nok ikke i gave)

- legetøj

- inden for det første år også en høj stol

Til de næste børn vidste jeg lidt mere om tøj og havde strikket og syet en del inden de kom (kendte også kønnet)

Anmeld Citér

14. september 2016

MissMoon

Lidt bleer, evt nøjes med dem man kan få i gratis pakkerne, og se hvilket mærke i bedst synes om, nogle børn slår ud og udvikler allergier af et bestemt mærke bleer, så vent med at købe et helt lager ind af fx Pampers, bare fordi man skulle mene det er et af de gode mærker, det ku være den lille ikke kunne tåle dem og så ville det være ærgeligt at have købt en masse ind på forhånd. 

Sink salve, babyshampoo, olie og vådservietter fås somregl også i baby pakkerne. Så spar der også.

Tremmesenge kan fås billigt i IKEA og de er super fine til en 500-600 kr 

Alt efter årstid så det nødvendige overtøj til den lille. 5 sæt tøj er egentlig nok, da folk elsker at kæbe babytøj for i sikkert en del af familie og nærmeste, så spar der. 

En pakke modermælkes erstatning og en sutteflaske i tilfælde af det blir nødvendigt hvis amningen ikke fungere.

stofbleer, engangs vaskeklude og en puslepude. 

Personligt synes jeg pusleborde er overvurderet, jeg køber selv en solid kommode til min datters tøj (termin 3 feb.) og en puslepude til at lægge ovenpå, det ender nok med at jeg pusler hende alle andre steder end der alligevel Med min ældste brugte jeg kun puslebordet i starten, og ellers så blev det på en puslepude på sengen eller gulvet. 

Barnevogn kan man få i mange pris klasser, jeg gav selv 3700kr for en kombivogn med autostol og klapvognsdel, regnslag, myggenet, lift og pusletaske. Købte den på en polsk hjemmeside, så leveringen var knap en måneds tid, og har ikke været andet end glad for den. Køber fra samme side igen denne gang.

Baby dyne har jeg to af, en til barnevognen og en til sengen. Har 3 sæt sengetøj til, og 4 lagner. 

6000-7000kr med det hele tænker jeg er nok 

men det jo også helt forskelligt hvad ens behov er, har en veninde der fx har brugt 11.000kr bare på barnevognen. Så det kan sagtens blive dyrt, men også gøres meget billigere , også uden det er brugt 

Anmeld Citér

14. september 2016

Louise1984

1. Kombivogn (Kan varmt anbefale kombivogn, istedet for de store barnevogne) Kan bruges fra fødsel til 4-5 år. 

2. Babydyne med sødt betræk. Den skal du have med på sygehuset. 

3. Puslebord med puslepude. Uro eller ophæng kan du købe senere. 

4. Bæresele/vikle (har du allerede) 

5. Tremmeseng med madras (har du allerde) 

Det var vist de ALLER vigtigste ting. Du har masser af tid i din barsel til babytøj, og får sikkert en masse i barselsgave. 

Louise 

Anmeld Citér

14. september 2016

mortilnoahogmelina

Det er en stor smagssag hvad man ønsker at have fra start af ... 

Vi havde købt næsten alt udentaget klapvogn , men ellers manglede vi intet fra start og havde mere end vi nok havde brig for at forskellige ting... Vi fik en del af min mor  så som autostol ny tremmeseng vugge pluds tilbehør . Vores barnevogn kostede 10.000 kr med lift pusletaske og madrasser ... 

Vi brugte ca 30.000 kr alene på alt ... Det er mange mange penge , i dag ville jeg købe noget brugt og ville ikke køb alt fra start, 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.