Hvad skal være købt inden babys ankomst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.901 visninger
19 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. september 2016

Sega15

Mig og min kæreste gik og snakkede om hvad vi skal have købt inden babys ankomst og om hvad babyudstyr koster generelt. Han er ikke vokset op i en familie med små børn, ligesom mig, så han var lidt chokeret da jeg mente et realistisk bud på en pris ville være 10-15.000 kr. 

Så han kunne godt tænke sig at se hvad der skal købes ind, så vi kan lave en lille seddel omkring hvor mange penge vi kan sætte af, så han har lidt nemmere ved at forholde sig til det 

Kan i hjælpe mig lidt. Hvad er nødvendigt inden babys ankomst og hvad kan vi vente med at købe/ønske os efterfølgende? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2016

Mullesmith

Man behøver jo reelt set ikke købe andet end bleer og måske 5 sæt tøj  men altså de fleste vil nok gerne have en barnevogn med lift og pusletaske, en Tremmeseng med Sengerand eller vugge, madrasser og lagner dertil, puslepude og puslebord, stofbleer, sutter, babydyne og sengetøj samt lagner og madras til barnevogn, Fluenet og regnslag, sele til barnevogn, ammepude, evt en enkelt sutteflaske hvis amningen ikke går som planlagt, modermælkserstatning. Og så tøj til årstiden til baby, om vinter og kolde måneder en heldragt med varmt foer, futter og evt uld bodystocking og hue. Og til sidst autostol med eller uden isofix eller Selebase. Prisen på det samlet, afhænger af hvor man handler og om man kan købe noget brugt. Puslebord og Tremmeseng og autostol kan man med fordel købe brugt, og så bare købe ny madras til Tremmeseng selvfølgelig 

Anmeld Citér

12. september 2016

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg synes også 10-15000 kr er meget, men det koster det vel næsten hvis alt skal være nyt. Jeg brugte ca 3000 kr på alt udstyr inden fødslen og manglede intet. Men købte også næsten alt brugt og arvede en del.

Anmeld Citér

12. september 2016

Mullesmith

Købte en trille barnevogn på tilbud til 3500kr med punkterfrie hjul, lift og pusletaske, tilkøbte gode madrasser, den er ganske fin  vil sige du godt kan nøjes med max 8000kr i alt for udstyr

Anmeld Citér

12. september 2016

grinny

Meget er nice-to-have, men jeg synes selv en del er need-to-have

Kan prøve at lave en liste med hvad vi har ca. har brugt.

Barnevogn + pusletaske + lift + helsemadras - 7.000 kr.
Regnslag - 300 kr.
Myggenet - 50 kr.

Tremmeseng (brugt) - 350 kr.
Vugge (brugt) - 250 kr.
Sengerand, puslepude + ammepude (brugt) - 400 kr. 
Sengetøj (indtil videre 5 sæt á ca. 200 kr. pr. stk) - 1.000
Puslebord (brugt) - 300 kr.

Tøj - 2.500 - 3.000 kr.

Pynt til værelset - 1.000 kr.

Det bliver et sted mellem 13.000 - 15.000 kr.

Så er der garanteret en masse småting som jeg har glemt, og jeg har selv købt alt alt alt for meget tøj og så er der nogle ting der stadig mangler, jeg vil foreksempel meget gerne have en strækvikle jeg kan bære hende rundt i  Men det er sådan ca. 

Skal alt købes fra ny kommer man selvfølgelig højere op, det er kun barnevognen, af de større ting, som vi har købt hel ny 

Bleer, sutter, skumklude, cremer, vådservietter m.m. har jeg ikke købt noget af da man får så meget i de der gratispakker man kan hente forskellige steder, så vil lige afprøve sutter og bleer inden jeg køber flere af en slags 

Anmeld Citér

13. september 2016

mija

Igen, så er det jo hvad i gør det til og hvordan i køber ind Vi har købt både nyt og brugt og har ca brugt 15.000. Man kan virkelig spare mange penge ved at købe brugt!

Det vi har købt som vi synes er vigtigt:

- Barnevogn/lift/pusletaske

- Puslebord/pude/bleer/cremer mm.

- Bedside crib/dyne/lagner/madras mm.

- En masse stofbleer

- Tøj i forskellige størrelser 

- Nussebamser

Så er der selvfølgelig en masse 'nice to have' som babynest, voksipose, ammepude, bløde tæpper, dekoration, uro osv osv. 

Men man kan SAGTENS købe ind for langt mindre penge, og stadig få en masse gode ting! 

Anmeld Citér

13. september 2016

Sega15

Kan godt se det er meget blandet! Men ser også ud til det sagtens kan gøres uden at ligge mange tusinde. Så bliver han glad herhjemme

Indtil videre har vi fået tremmeseng, sengehimmel, vugge og bæresele, så der er selvfølgelig allerede sparet lidt

Tak for jeres gode svar

Anmeld Citér

13. september 2016

Zelinasmor

Sega15 skriver:

Mig og min kæreste gik og snakkede om hvad vi skal have købt inden babys ankomst og om hvad babyudstyr koster generelt. Han er ikke vokset op i en familie med små børn, ligesom mig, så han var lidt chokeret da jeg mente et realistisk bud på en pris ville være 10-15.000 kr. 

Så han kunne godt tænke sig at se hvad der skal købes ind, så vi kan lave en lille seddel omkring hvor mange penge vi kan sætte af, så han har lidt nemmere ved at forholde sig til det 

Kan i hjælpe mig lidt. Hvad er nødvendigt inden babys ankomst og hvad kan vi vente med at købe/ønske os efterfølgende? 

Det kan gøres billigere hvis i køber alting brugt. Jeg har købt alt af nyt denne gang og jeg tror der er brugt i omegn af 25.000kr. De 5000 er bare på tøj.

Anmeld Citér

13. september 2016

Sega15

Zelinasmor skriver:

Det kan gøres billigere hvis i køber alting brugt. Jeg har købt alt af nyt denne gang og jeg tror der er brugt i omegn af 25.000kr. De 5000 er bare på tøj.

Hold da fast. Hvem der dog bare havde råd til det!

Jeg ville elske det! 

Anmeld Citér

13. september 2016

MissTas

Mullesmith skriver:

Man behøver jo reelt set ikke købe andet end bleer og måske 5 sæt tøj  men altså de fleste vil nok gerne have en barnevogn med lift og pusletaske, en Tremmeseng med Sengerand eller vugge, madrasser og lagner dertil, puslepude og puslebord, stofbleer, sutter, babydyne og sengetøj samt lagner og madras til barnevogn, Fluenet og regnslag, sele til barnevogn, ammepude, evt en enkelt sutteflaske hvis amningen ikke går som planlagt, modermælkserstatning. Og så tøj til årstiden til baby, om vinter og kolde måneder en heldragt med varmt foer, futter og evt uld bodystocking og hue. Og til sidst autostol med eller uden isofix eller Selebase. Prisen på det samlet, afhænger af hvor man handler og om man kan købe noget brugt. Puslebord og Tremmeseng og autostol kan man med fordel købe brugt, og så bare købe ny madras til Tremmeseng selvfølgelig 

Altså vi har givet 7000kr for barnevogn og en voksipose. 

Så har vi købt tremmeseng, sengerend, dyne og pude, sengelinned 3 sæt, lagner, madras, sutter, stofbleer, bleer, MME, babyalarm, kravlegård og tilbehør til den, højstol, pusletaske, tøj fra str. 50-68, overtøj, spisesmække. 

Jeg synes der er rigeligt vi gerne ville ha inden babys ankomst. Men jo forskelligt hvor meget man har behov for at have inden og efter. Afhænger også af om alt er købt nyt eller brugt. 

Det eneste vi har købt brugt er barnevognen og kravlegården. Ellers har vi købt alt nyt og vi har hvert fald brugt noget mere end 15.000kr

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.