På Hvidovre fik jeg ægløsningssprøjte ifm. IUI-behandling, hvilket jeg vil anbefale uanset, hvor du bliver behandlet
. Der kan være lettere bivirkninger (dem oplevede jeg selv), men chancen for at ramme rigtigt, øges. Er du medlem af gruppe 1 eller 2 i Danmark dækker de udgifterne til hormonbehandling. Blev gravid i 3. forsøg, men havde fået recept på hormoner, som jeg - efter eget valg - skulle tage ifm. 4. - 6. IUI-forsøg. Tre forskellige læger advarede mig i processen om, at chancen el. risikoen for tvillinger efter hormonbehandling ville være stor - op til 15 %, hvilket jeg overvejede grundigt, da jeg er alene. Min alder (39) talte dog for, at jeg tog imod tilbuddet, selvom alt så fint ud. Heldigvis blev jeg gravid før. Behandlingen har været gratis, da det er mit første barn. Det hele er foregået professionelt på Hvidovre. Jeg fandt en åben donor gennem European Spermbank, men måtte igennem 3 forskellige, da de to første forsvandt fra listen/ikke længere var tilgængelige. Det var svært at vælge donor, men 3. donor, som blev 'far' til mit barn, er jeg tryg ved. Jeg involverede ikke andre i mit valg. Jeg var forud tæt på at lave en aftale med en homoseksuel ven (jeg mente, at det bedste for barnet var at have en far), men er i dag glad for, at løsningen blev en donor. At blive forældre sammen var blevet kompliceret for både ham og mig - og dermed for vores barn. Vi var til en afklarende samtale om vores mulige kommende fælles forældreskab på Stork Klinik (tror, det kostede 650,-), hvilket jeg kan anbefale alle, der overvejer den løsning - altså at få et regnbuebarn ex. med en ven.
Anmeld
Citér