Gravid med sæddonor fra fertilitetsklinik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2016

dorthemus

esioul skriver:

Jeg tror heller ikke man kan undgå medicin. 

Det er jo for de kan styre ens cyklus, så man bliver insemineret på rette tid. 

Det er i hvert fald på medicin chancerne er størst. 

Jeg fik ikke hormoner men blev graviditet min egen cyklus ....i første forsøg som 38 årig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2016

esioul

dorthemus skriver:

Jeg fik ikke hormoner men blev graviditet min egen cyklus ....i første forsøg som 38 årig 

Jeg ved godt at det lykkedes nogle uden, men der er nok større chance med, fordi der tit er 2-3 æg og at det bliver timet.  

Anmeld Citér

14. september 2016

CK81

Hvis en cyklus er i tip top orden - hvorfor så få kunstige hormoner? ....

Anmeld Citér

17. september 2016

IMEN

På Hvidovre fik jeg ægløsningssprøjte ifm. IUI-behandling, hvilket jeg vil anbefale uanset, hvor du bliver behandlet . Der kan være lettere bivirkninger (dem oplevede jeg selv), men chancen for at ramme rigtigt, øges. Er du medlem af gruppe 1 eller 2 i Danmark dækker de udgifterne til hormonbehandling. Blev gravid i 3. forsøg, men havde fået recept på hormoner, som jeg - efter eget valg - skulle tage ifm. 4. - 6. IUI-forsøg. Tre forskellige læger advarede mig i processen om, at chancen el. risikoen for tvillinger efter hormonbehandling ville være stor - op til 15 %, hvilket jeg overvejede grundigt, da jeg er alene. Min alder (39) talte dog for, at jeg tog imod tilbuddet, selvom alt så fint ud. Heldigvis blev jeg gravid før. Behandlingen har været gratis, da det er mit første barn. Det hele er foregået professionelt på Hvidovre. Jeg fandt en åben donor gennem European Spermbank, men måtte igennem 3 forskellige, da de to første forsvandt fra listen/ikke længere var tilgængelige. Det var svært at vælge donor, men 3. donor, som blev 'far' til mit barn, er jeg tryg ved. Jeg involverede ikke andre i mit valg. Jeg var forud tæt på at lave en aftale med en homoseksuel ven (jeg mente, at det bedste for barnet var at have en far), men er i dag glad for, at løsningen blev en donor. At blive forældre sammen var blevet kompliceret for både ham og mig - og dermed for vores barn. Vi var til en afklarende samtale om vores mulige kommende fælles forældreskab på Stork Klinik (tror, det kostede 650,-), hvilket jeg kan anbefale alle, der overvejer den løsning - altså at få et regnbuebarn ex. med en ven.

Anmeld Citér

18. september 2016

L-mor

CK81 skriver:

Hvis en cyklus er i tip top orden - hvorfor så få kunstige hormoner? ....

Der er mange former for hormoner, der kan have forskellige effekter på ens muligheder for at blive gravid.

Nogle 'timer' ægløsningen, så den passer til inseminationstidspunktet. Nogle sikrer at man modner flere æg. Nogle styrker slimhinderne, så sandsynligheden for at det befrugtede æg sltter sig fast øges, osv., osv. 

Anmeld Citér

18. september 2016

nanan78

Profilbillede for nanan78

Jeg vil egentlig bare gøre opmærksom på, at de hormoner man får, om det er follikelstimulerende eller ægløsnings inducerende, er nøjagtig de samme hormoner der dannes i hypofysen. Så det er ikke kunstige hormoner.

Anmeld Citér

21. september 2016

CK81

Kære Nanan78.

Om det ee kunstigt eller ej - så påvirkerdet ens eget system. Når der bliver tilført tror kroppen at den skal stoppe med selv at producere og dermed går der koks i systemet... �� Ikk særlig fedt efter min mening.

Anmeld Citér

16. februar 2017

bardur55

CK81 skriver:

Hej 

Er der nogen der har erfaring med at blive gravid med sæddonor fra fertilitetsklinik - gerne fra Cryos i Århus? 

Det er selvvalgt insimination fordi jeg ønsker at blive moder. Er 35 år.

Hvad koster det? 

Hvad er kriterierne? 

Hvad forlanger de af mig?

Hvad skal jeg være forberedt på? 

... måske du ved mere end hvad jeg lige spørger om - så vil jeg meget gerne vide besked. 

På forhånd tak - Mvh CK81. 

læs min bruger texst profil

Anmeld Citér

17. februar 2017

Tante15

Jeg vil bare lige gøre opmærksom på Gaia, som også er i Randers, og de har en hjemmeside med info.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.