Gravid med sæddonor fra fertilitetsklinik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.467 visninger
18 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
10. september 2016

CK81

Hej 

Er der nogen der har erfaring med at blive gravid med sæddonor fra fertilitetsklinik - gerne fra Cryos i Århus? 

Det er selvvalgt insimination fordi jeg ønsker at blive moder. Er 35 år.

Hvad koster det? 

Hvad er kriterierne? 

Hvad forlanger de af mig?

Hvad skal jeg være forberedt på? 

... måske du ved mere end hvad jeg lige spørger om - så vil jeg meget gerne vide besked. 

På forhånd tak - Mvh CK81. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2016

Musen91

CK81 skriver:

Hej 

Er der nogen der har erfaring med at blive gravid med sæddonor fra fertilitetsklinik - gerne fra Cryos i Århus? 

Det er selvvalgt insimination fordi jeg ønsker at blive moder. Er 35 år.

Hvad koster det? 

Hvad er kriterierne? 

Hvad forlanger de af mig?

Hvad skal jeg være forberedt på? 

... måske du ved mere end hvad jeg lige spørger om - så vil jeg meget gerne vide besked. 

På forhånd tak - Mvh CK81. 

Hvis du vælger og gå igennem det offentlige, såfremt du ikke har barn i forvejen er det gratis for dig. 

Det eneste du så betaler for er det medicin som der evt skal bruges. 

Angående donor har klinikkerne (offentlig) enten nogle anonyme eller åbne donorer som man kan vælge imellem, ønsker man andre mener jeg man selv skal betale for det og så bliver det jo en tand dyrere end igennem det offentlige. 

Kriterierne er jeg ikke så meget inde i, udover jeg ved offentligt går meget op i BMI og man ikke må være over 40 år. 

De forlanger som sådan ikke noget af dig udover du skal til en samtale og igennem nogle undersøgelser før du kan starte op. 

Håber det gav lidt svar. 

Anmeld Citér

11. september 2016

CK81

Hej Musen91 :-) 

Jeg har tænkt det med det offentlige - men er bare i tvivl ift det store Cryos - som virker til at have meget mere styr på det. 

Jeg må få ringet til sygehuset og høre og så må de jo sende mig videre, hvis det er det jeg ender ud i fremfor en "regnbuefar". 

Tak for svar - det var fint :-) 

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym

Du skal først henvende dig hos din egen læge, som så skal give dig en henvisning videre.

I det offentlige er 1. barn gratis, men vælger du en privatklinik i stedet for, betaler du selv for evt hormonmedicin ( sorry, gør du også i det offentlige ) og for sæden. 

I det private kan du så også få en henvisning til barn nr 2 eller flere, hvor du så igen har et vist antal insemineringer gratis, men er det ikke nok, skal du selv betale. Skal du jo selvfølgelig også ved barn nr 1, hvis det viser sig, at du kræver flere insemineringer end de giver, eller du kræver anden behandling end det.

Anmeld Citér

11. september 2016

Becks

Anonym skriver:

Du skal først henvende dig hos din egen læge, som så skal give dig en henvisning videre.

I det offentlige er 1. barn gratis, men vælger du en privatklinik i stedet for, betaler du selv for evt hormonmedicin ( sorry, gør du også i det offentlige ) og for sæden. 

I det private kan du så også få en henvisning til barn nr 2 eller flere, hvor du så igen har et vist antal insemineringer gratis, men er det ikke nok, skal du selv betale. Skal du jo selvfølgelig også ved barn nr 1, hvis det viser sig, at du kræver flere insemineringer end de giver, eller du kræver anden behandling end det.

Der må jeg lige rette dig ☺️

Der kom nye regler november 2015, så man kan ikke få henvisning til nr. 2 i det private længere..

Anmeld Citér

11. september 2016

CK81

Jeg har Googlet fertilitetsklinik og den tætteste på mig er Randers - af offentlige. Det ser dog kun ud til at der er fertilitetsbehandling til forældre der har problemer med at blive gravide. Jeg har været ordentlig inde at se på Cryos og det er nok dem jeg hælder til. 

Ang. hormonbehandling: NEJ TAK! ikke nødvendigt og skal ikke have sådan noget skidt i min krop og have forstyrret mit hormonsystem! :-( 

Anmeld Citér

11. september 2016

CK81

Hvad mener I med henvisning? Jeg har været hos min læge og hun foreslog bare en privatklinik i Aalborg... 

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym

Becks skriver:

Der må jeg lige rette dig ☺️

Der kom nye regler november 2015, så man kan ikke få henvisning til nr. 2 i det private længere..

Okay, var jeg ikke klar over. Så har de ændret dem siden jeg var det igennem tidligere på året..

Anmeld Citér

12. september 2016

Zelinasmor

Så vidt jeg ved skal du have henvisning fra læge uanset om det er i det private eller ej, men du må ikke hænge mig op på det. I det private er der flere ting gældende og priserne er højere. Jeg troede faktisk at alle skulle have en form for hormon hjælpende medicin i det system. Det skulle jeg i hvert fald selvom jeg intet fejler (her er det kun min kæreste)

Anmeld Citér

12. september 2016

esioul

Zelinasmor skriver:

Så vidt jeg ved skal du have henvisning fra læge uanset om det er i det private eller ej, men du må ikke hænge mig op på det. I det private er der flere ting gældende og priserne er højere. Jeg troede faktisk at alle skulle have en form for hormon hjælpende medicin i det system. Det skulle jeg i hvert fald selvom jeg intet fejler (her er det kun min kæreste)

Jeg tror heller ikke man kan undgå medicin. 

Det er jo for de kan styre ens cyklus, så man bliver insemineret på rette tid. 

Det er i hvert fald på medicin chancerne er størst. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.