Jeg øsnker mig barn nr.4

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.977 visninger
13 svar
2 synes godt om
10. september 2016

Anonym trådstarter

Jeg er simpelthen så skruk igen, min søster har fået et barn for nylig, og jeg har selv er barn på 8mdr samt tvillinge piger på 6 år. Og tanken om ikke at skulle være gravid igen er så trist! Men jeg er fyldt 32 og jeg kan også mærke at kroppen er lidt slidt efter 2 graviditeter med bækkenløsning. Manden ønsker ikke flere børn men han er ikke sådan TOTAL afvisende alligevel. Jeg ved ikke hvordan det vil være praktisk at have 4 børn, vi skal da ihvertfald have en størrer bil og skal også have et af vores store værelser opdelt i 2 så vi har nok til endnu en i flokken. Hmm jeg synes det er så svært, men bliver jeg ikke for gammel hvis vi skal have en mere om måske 3-4 år og vil det blive for uoverskueligt? Tja det er nok ikke til at svare på, men jeg føler mig lidt snydt for en graviditet kan man sige i og med at vi fik tvillinger. Jeg har virkelig nydt at være gravid trods bækkenproblemer og ekstreme mængder vand i kroppen samt kæmpe vægtøgning hver gang, men jeg ville da elske at gøre det hele igen. Hvordan har i andre det med tanken om ikke at skulle have flere børn, hvis i har taget den beslutning? God weekend til alle 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

10. september 2016

MissTas

Anonym skriver:

Jeg er simpelthen så skruk igen, min søster har fået et barn for nylig, og jeg har selv er barn på 8mdr samt tvillinge piger på 6 år. Og tanken om ikke at skulle være gravid igen er så trist! Men jeg er fyldt 32 og jeg kan også mærke at kroppen er lidt slidt efter 2 graviditeter med bækkenløsning. Manden ønsker ikke flere børn men han er ikke sådan TOTAL afvisende alligevel. Jeg ved ikke hvordan det vil være praktisk at have 4 børn, vi skal da ihvertfald have en størrer bil og skal også have et af vores store værelser opdelt i 2 så vi har nok til endnu en i flokken. Hmm jeg synes det er så svært, men bliver jeg ikke for gammel hvis vi skal have en mere om måske 3-4 år og vil det blive for uoverskueligt? Tja det er nok ikke til at svare på, men jeg føler mig lidt snydt for en graviditet kan man sige i og med at vi fik tvillinger. Jeg har virkelig nydt at være gravid trods bækkenproblemer og ekstreme mængder vand i kroppen samt kæmpe vægtøgning hver gang, men jeg ville da elske at gøre det hele igen. Hvordan har i andre det med tanken om ikke at skulle have flere børn, hvis i har taget den beslutning? God weekend til alle 

Sys ikke du blir for gammel om 3 års tid, hvis det er det i ønsker jeg har en datter på knapt 5 år og vi venter en søn til november. Vi er afklaret med ikke at skal have flere. Jeg er 26 og min mand 31

her er det en masse sygdom der spiller ind. Jeg blev kronisk leversyg efter graviditeten med vores datter og det er ikke helt komplikationsfrit for hverken mig eller barnet. Derudover har vores datter været meget syg og ind og ud af sygehuset siden hun var 1,5 år. Langt om længe fandt man ud af da hun knapt var 4 år hvad der var galt og hun var gennem en større operation i Odense pga tarmslyng og fik fjernet 25cm tyktarm. 

Så jeg tror bare vi er nået dertil at vi priser os lykkelige for de to dejlige børn vi snart har og nyder dem hvert sekund i stedet for at sætte endnu en til verden 

Anmeld Citér

10. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg tror det er meget normalt, at blive lidt panik-skruk, når man har fået sit "sidste" barn og pludselig er fyldt 30 år.

I har trods alt en lille baby nu, så giv det tid.. Måske skal I have en mere om 3 år, måske tænker du "No Way in hell", når de alle tre er selvstændige til den tid.

Anmeld Citér

10. september 2016

Anonym trådstarter

EBK skriver:

Jeg tror det er meget normalt, at blive lidt panik-skruk, når man har fået sit "sidste" barn og pludselig er fyldt 30 år.

I har trods alt en lille baby nu, så giv det tid.. Måske skal I have en mere om 3 år, måske tænker du "No Way in hell", når de alle tre er selvstændige til den tid.

Kan sku godt være jeg bare er panik skruk, en del af mig tænker også at det bliver rart med alene tid engang og ikke en baby på armen hele tiden. Det er bare den der følelse af graviditet, spændingen ved at gå igang med projekt baby, at føde og den første spæde tid der bare er mega kort, som jeg gerne vil opleve  men kan godt ske jeg bare skal prise mig lykkelig over de 3 sunde og raske børn vi har og så lige tage det med ro. Men ja lidt panik skruk er jeg nok, mest fordi jeg er over de 30 nu og så synes jeg at jeg er ved at være gammel 

Anmeld Citér

10. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Kan sku godt være jeg bare er panik skruk, en del af mig tænker også at det bliver rart med alene tid engang og ikke en baby på armen hele tiden. Det er bare den der følelse af graviditet, spændingen ved at gå igang med projekt baby, at føde og den første spæde tid der bare er mega kort, som jeg gerne vil opleve  men kan godt ske jeg bare skal prise mig lykkelig over de 3 sunde og raske børn vi har og så lige tage det med ro. Men ja lidt panik skruk er jeg nok, mest fordi jeg er over de 30 nu og så synes jeg at jeg er ved at være gammel 

Jeg er kun 25 år (Puha, 26 om et øjeblik), og jeg ved at den næste graviditet bliver den sidste for mit vedkommende. 

Det er super sørgmodigt at tænke på, for det bliver ikke større end at skabe et barn i sin mave, føde det og blive helt tryllebunden forelsket. Det ér jo magisk, og det er da fantastisk! 

Men jeg (vi) er bare af den holdning, at vi stopper mens legen er god, og vi endnu ikke er alt for gamle. Jeg orker ikke at have hjemmeboende børn, når jeg er 50.

men der er vi jo alle vidt forskellige. Nogen synes ikke familien er komplet, før de har fået 5 børn, og andre stopper efter 2.. Og jeg tror det er sørgmodigt for kvinden uanset om det er barn nummer 2 eller nummer 8 som bliver det sidste.

Anmeld Citér

11. september 2016

hautecouture

Profilbillede for hautecouture
Det bliver en lillesøster
Anonym skriver:

Tror I virkeligheden du skal mærke godt efter inde i dig selv - for var du også skruk inden folk omkring dig blev gravide eller er det lige kommet og hvordan føler du når der er gået yderligere 6 mdr? Det handler vel i bund og grund om lysten og overskuddet til en baby nr 4 - og ikke så meget om alderen 

Jeg har altid ønsket mig 3 børn og da jeg fødte den første som 24-årig tænkte jeg, at det måske kunne passe med, at jeg fødte nr 3 omkring de 30 og så var det slut. Nu ville omstændighederne det helt anderledes og er først nu, som 29-årig, gravid med nr 2. Men du kan tro, at jeg stadig skal have mit barn nr 3!!  Jeg bliver sikkert 32-33, men ved du hvad? Det er fuldstændig ligemeget selvom jeg havde en anden Forestilling fra start og det er det jeg tror du skal mærke efter; om det føles rigtigt med jeres 3 børn eller om det er tankerne om 4 børn der føles rigtige 

Alt held og lykke 

Anmeld Citér

11. september 2016

CC79

Profilbillede for CC79
Mor til dreng 2002, dreng 2011, pige 2012 og dreng 2017.

Da jeg var 33 fik vi vores tredie barn og ka huske jeg ved fødslen sagde. Det her gør jeg ikke igen. Vi var afklaret indtil for 4 mdr siden omkring dette. Nu er jeg gravid igen  da vi pludselig blev enige om at vi ville fortryde ik at få en mere. Fylder 37 til november så måske er det lidt  panik inden udløbsdato men ved jo vi aldrig ville fortryde et barn mens sandsynligheden for at fortryde ik at få barn nr 4 er meget sandsynlig. Så ja man har en holdning til man evt ombestemmer sig og ja har da også en storesøster der sidste år fik sit 4. barn i en alder af 41. Der kan ske meget i ens liv der gør man tager nogle nye beslutninger og I ka da vist godt nå at ændre holdning eller også forbliver I bare afklaret med at I har de børn I ønsker jer nu.

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym trådstarter

hautecouture skriver:

Tror I virkeligheden du skal mærke godt efter inde i dig selv - for var du også skruk inden folk omkring dig blev gravide eller er det lige kommet og hvordan føler du når der er gået yderligere 6 mdr? Det handler vel i bund og grund om lysten og overskuddet til en baby nr 4 - og ikke så meget om alderen 

Jeg har altid ønsket mig 3 børn og da jeg fødte den første som 24-årig tænkte jeg, at det måske kunne passe med, at jeg fødte nr 3 omkring de 30 og så var det slut. Nu ville omstændighederne det helt anderledes og er først nu, som 29-årig, gravid med nr 2. Men du kan tro, at jeg stadig skal have mit barn nr 3!!  Jeg bliver sikkert 32-33, men ved du hvad? Det er fuldstændig ligemeget selvom jeg havde en anden Forestilling fra start og det er det jeg tror du skal mærke efter; om det føles rigtigt med jeres 3 børn eller om det er tankerne om 4 børn der føles rigtige 

Alt held og lykke 

Ja jeg tror mest det er fordi jeg nu sidder med en følelse af at de sidste 8mdr med baby er gået alt alt for hurtigt og jeg kan slet ikke huske at han har været spæd mere. Og så får min søster en baby og så bliver jeg for alvor tændt på tanken om endnu et nyt lille liv. Synes bare det er så fantastisk og stort at få et barn at jeg bare gerne vil opleve det igen. Og jeg tænker tit at alt det praktiske det finder man vel ud af hen af vejen med størrer bil og børnene kan vel også dele værelse osv. Men jeg må hellere bare nyde min store baby som jeg har og mine to store unger og så slå koldt vand i blodet. Jeg vil jo også gerne have råd til at få en masse oplevelser med de børn jeg har og har, og det er jo ikke sikkert man kan det med 4 børn. Men tanken om endnu er barn fylder lige en del for tiden, jeg vil også gerne være færdig med at få bærn når jeg er omkring 35, så får de 2 mindste nok mest ud af det med hinanden, hvor de to store har hinanden altid. 

Anmeld Citér

11. september 2016

Anonym trådstarter

CC79 skriver:

Da jeg var 33 fik vi vores tredie barn og ka huske jeg ved fødslen sagde. Det her gør jeg ikke igen. Vi var afklaret indtil for 4 mdr siden omkring dette. Nu er jeg gravid igen  da vi pludselig blev enige om at vi ville fortryde ik at få en mere. Fylder 37 til november så måske er det lidt  panik inden udløbsdato men ved jo vi aldrig ville fortryde et barn mens sandsynligheden for at fortryde ik at få barn nr 4 er meget sandsynlig. Så ja man har en holdning til man evt ombestemmer sig og ja har da også en storesøster der sidste år fik sit 4. barn i en alder af 41. Der kan ske meget i ens liv der gør man tager nogle nye beslutninger og I ka da vist godt nå at ændre holdning eller også forbliver I bare afklaret med at I har de børn I ønsker jer nu.

Hvad gør i med bil og har i værelser nok osv?  og tillykke med den kommende lille ny

Anmeld Citér

12. september 2016

CC79

Profilbillede for CC79
Mor til dreng 2002, dreng 2011, pige 2012 og dreng 2017.

Hvad gør i med bil og har i værelser nok osv?  og tillykke med den kommende lille ny

Tak. Indtil videre afventer vi stadig lidt da vi kun lige har ramt 12 uge og skal til skanning på fredag. Så førend planlægger vi ikke så meget. Med tiden og hvis tingene går som det skal er der selvfølgelig nogle praktiske ting som bil der skal løses og det har vi hele tiden vidst. Det første halvandet år skal en baby jo sove i vores værelse så der har vi også tid til at indrette os hvad det angår. Men vi ved jo også at tilpasse sig det blir man jo nødt til når situationen er der så det skal vi nok finde ud af. Det skal i hvert fald ikke være det praktiske der begrænser os, men derimod er ønsket om en stor familie det som skal være afgørende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+