Skriger/græder når han ikke får sin vilje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.962 visninger
15 svar
7 synes godt om
8. september 2016

Vivienne

hejsa

min dreng bliver snart 2 og de sidste par uger har han reageret voldsomt hver gang han ikke har fået sin vilje. Det er blevet til en evig kamp. 

Her er et eks. 

Når vi spiser, får han en hagesmæk på, som han så vælger at tage af efter noget tid. Så får han at vide at han ingen suppe får medmindre han får hagesmækken på igen. Så græder han i noget tid (næsten en time idag) og når han indser at han ikke får sin vilje, så går han med til at få hagesmækken på og spiser færdig. 

Eks. 2

vi står ude i køkkenet og skal tilbage i stuen, så vil han have at jeg bærer ham. Jeg tilbyder ham min hånd, men han vil ikke have den og begynder at græde. Jeg forlader køkkenet og så kommer han trillende efter mig. 

Han prøver det også i vuggestuen men der er der klare regler om hvem der bestemmer, så som regel giver han sig hurtigt. 

Har I også oplevet jeres børn sådan da de var omkring 2 år?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2016

sommerfuglen82

Det lyder ganske normalt  
Mine to store gjorde det samme og min yngste på 2 gør det nu  
Der er ikke så meget andet at gøre end at holde fast i jeres regler og ikke give jer  det er mega hårdt og til tider opslidene, men det giver pote i sidste ende  

Anmeld Citér

8. september 2016

Vivienne

sommerfuglen82 skriver:

Det lyder ganske normalt  
Mine to store gjorde det samme og min yngste på 2 gør det nu  
Der er ikke så meget andet at gøre end at holde fast i jeres regler og ikke give jer  det er mega hårdt og til tider opslidene, men det giver pote i sidste ende  

Jeg ved det godt. Jeg forsøger virkelig også at holde fast i at det er mor der bestemmer, men i og med at jeg er gravid, så er der ikke altid nemt at have overskud til at tage kampen op. Heldigvis er min mand god til at overtage hvis han kan se at jeg ikke magter det i det øjeblik. 

Men det gør det altid lidt nemmere at høre at ikke kun ens barn opfører sig sådan 

Anmeld Citér

8. september 2016

EKAB

Profilbillede for EKAB

Min dreng som bliver 2 år til oktober, er på præcis samme måde. 

Jeg siger til mig selv tusind gange om dagen, at det er en fase. Bare hold ud, og hav helt klare grænser og hold for Guds skyld fast. 

Det er mega hårdt, men det lønner sig i sidste ende.

Anmeld Citér

8. september 2016

lineog4

Min datter fik en morgen et hysterisk anfald over jeg havde tisset først på toilettet og krævede jeg tog det op igen 

2 årige er så helt igennem fantastiske, synes det er den tid jeg husker bedst med glæde, grin men så sandelig også skrig, vil bestemme alt og en utrolig stædighed 

Anmeld Citér

8. september 2016

modesty

hejsa

min dreng bliver snart 2 og de sidste par uger har han reageret voldsomt hver gang han ikke har fået sin vilje. Det er blevet til en evig kamp. 

Her er et eks. 

Når vi spiser, får han en hagesmæk på, som han så vælger at tage af efter noget tid. Så får han at vide at han ingen suppe får medmindre han får hagesmækken på igen. Så græder han i noget tid (næsten en time idag) og når han indser at han ikke får sin vilje, så går han med til at få hagesmækken på og spiser færdig. 

Eks. 2

vi står ude i køkkenet og skal tilbage i stuen, så vil han have at jeg bærer ham. Jeg tilbyder ham min hånd, men han vil ikke have den og begynder at græde. Jeg forlader køkkenet og så kommer han trillende efter mig. 

Han prøver det også i vuggestuen men der er der klare regler om hvem der bestemmer, så som regel giver han sig hurtigt. 

Har I også oplevet jeres børn sådan da de var omkring 2 år?

Fuldstændig normal adfærd. 

Anmeld Citér

8. september 2016

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Min dreng på 21 måneder har lige skreget en halv time, fordi jeg ikke ville lukke vinduet...

Anmeld Citér

8. september 2016

Sprit25

Min datter skreg i et kvarter over min mand og jeg drak ingefær juice. Det er mormors!!!!

Anmeld Citér

8. september 2016

ung-mor-2014

det vist meget normalt

min datter er ikke engang 2 år endnu, men hun har allerede været i den fase i nogle måneder nu, hun skriger og græder nogle gange bare jeg siger hun skal rykke sig så jeg kan åbne f.eks. havelågen omme ved dagplejen så vi kan komme hjemad, det skete faktisk i dag xD

Anmeld Citér

8. september 2016

Vivienne

Hahah det er sjovt at læse nogle af jeres historier. De minder lidt om det samme som jeg oplever hver dag her på det sidste. 

Hvor lang tid varer denne fase??? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.