Samle sengen - må/må ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.877 visninger
12 svar
7 synes godt om
6. september 2016

Nakedasja

(Jeg er ikke sikker på om emnet er rigtigt kategoriseret, men pyt)

Vi har købt både en bedside crib, til når baby er lille og en tremmeseng.

Men ifølge gammel overtro må man jo ikke samle sengen, før baby er ankommet?

Hvordan er jeres holdninger til det? Tror I på det? Følger I udsagnet?

Eller samler I sengen og klargør det hele inden ankomst?

Det er min første, så jeg er helt "grøn" i forhold til alle disse her myter, råd og udsagn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. september 2016

LilleAsMor

Det er min første, så jeg er helt "grøn" i forhold til alle disse her myter, råd og udsagn

Vælger du at følge overtroen, så må du gerne samle sengen, men ikke rede den med madras, lagen og sengetøj mm før baby er kommer hjem:-)

Iøvrigt fulgte vi som sådan ikke myter mm. Men fik et værre hyr med bedsteforældrene, hvorfor barnevognen først kom hjem efter fødslen. Gør bare, som du har lyst! Det gør ingen forskel!

Anmeld Citér

6. september 2016

AnoMom

Nakedasja skriver:

Sengen må gerne samles. Den må bare ikke reddes. 

barnevognen må købes, men ikke komme hjem. 

Men husk på det kun er gammel overtro og har ingen hold i sig. Ligesom den sorte kat over vejen og 13 til bords osv. Gør hvad du føler for ;-)

Anmeld Citér

6. september 2016

Nakedasja

LilleAsMor skriver:

Vælger du at følge overtroen, så må du gerne samle sengen, men ikke rede den med madras, lagen og sengetøj mm før baby er kommer hjem:-)

Iøvrigt fulgte vi som sådan ikke myter mm. Men fik et værre hyr med bedsteforældrene, hvorfor barnevognen først kom hjem efter fødslen. Gør bare, som du har lyst! Det gør ingen forskel!

Åh okay, jeg troede man slet ikke måtte samle den..

Altså, barnevognen står ude hos min far, da vi fik at vide den ikke måtte komme hjem.. Det vidste jeg så heller ikke

Men jeg ved ikke rigtig om jeg vil følge myterne eller ej.. Jeg synes det er meget hyggeligt med gammel overtro og traditioner mv..

Men mit (meget) praktiske jeg vil gerne have børneværelset klar, og generelt have så meget klar som muligt

Anmeld Citér

6. september 2016

serinasmor

Du bestemmer selv hvad du gør  

Vi var så klar som muligt  

Anmeld Citér

6. september 2016

Sprit25

Vi redte den ikke. Min mor tog hjem og gjorde det inden vi kom hjem, hvor hun også lige fyldte køleskabet, støvsugede og vaskede op! Det var så lækkert!

Samtidig kunne vi mærke på min mor, hun var lidt stolt over at have redt hendes barnebarns første seng <3 Lang historie kort vi gjorde det ikke

Anmeld Citér

6. september 2016

Nakedasja

Sprit25 skriver:

Vi redte den ikke. Min mor tog hjem og gjorde det inden vi kom hjem, hvor hun også lige fyldte køleskabet, støvsugede og vaskede op! Det var så lækkert!

Samtidig kunne vi mærke på min mor, hun var lidt stolt over at have redt hendes barnebarns første seng <3 Lang historie kort vi gjorde det ikke

Årh hvor dejligt, så har hun også været lidt en del af det på sin egen måde Og hvor skønt at hun lige gør lidt rent også

Vi skal så have hjemmefødsel, og det er kun min kæreste og jeg der skal være hjemme (udover jordemoder self.)..

Men jeg troede slet ikke man måtte samle den, så jeg tænker at vi kan samle den og lægge al sengetøjet klar

Anmeld Citér

6. september 2016

helle85

Nakedasja skriver:

Her er jeg ikke særlig overtroisk.

Med begge børn har vi haft alle ting klare, og de har det helt fint

Min søn er godt nok letter mental retarderet og har selektiv mutisme og letter autisme inden for alle spektrum,  men jeg tvivler på at det er det der har gjort det

Anmeld Citér

6. september 2016

Guldlok88

Jeg tror overhovedet ikk på det.. Vi havde lige fået alle tingene hjem da jeg fødte min søn. Havde jeg haft mulighed for at samle møblerne inden jeg fødte, så havde jeg gjort det.. Og jaa, barnevognen stod inde i stuen 

Anmeld Citér

6. september 2016

Liv_86

Vi har købt en brugt med madres så den er klar. Men vil ikke redde den, har dog ikke noget med overtro at gøre men mere fordi jeg synes baby skal lægges i noget rent sengetøj der ikke har samlet støv. 

Så jeg redder først seng når vi kommer hjem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.