Hej allesammen 
Jeg har på det sidste gået lidt og søgt og søgt, med hensyn til mad og hvad der egentlig er kroppens rigtige måde at skulle spise på for at kroppen har det bedst muligt.. Og er efterhånden nået frem til at det som der anbefales rundt omkring er det med at man ikke får et stort måltid med kød, ris/kartofler flere forskellige grønsager om aftenen da det er vægt tyngende og tager cirka 5-6 timer at fordøje, plus det kan give nogle problemer med søvn.. Derfor bør det varme måltid ligge til middag, og et let måltid til aften.
Og når jeg kigger tilbage så har jeg været bedst velfungerende med kroppen da jeg gik på efterskole hvor man lige præcis fik det store varme måltid til frokost.. Tog voldsomt på efter jeg kom hjem fra efterskole, på trods af at jeg ikke spiste meget anderledes andet end at (hvad jeg ser nu) at aften og middags måltidet var byttet om.
Nå men til spørgsmålet. I dagens DK arbejder vi jo tit om dagen, og børn er i skole. Vi er mig, min mand (og hans datter 5 ud af 14 dage som jo går i skole). Og så skal man jo være lidt kreativ, har muligvis fundet en særlig lavet termo madkasse som kan holde maden varm i op til 6 timer efter det er kommet i uden der er risiko for bakterier. Nu tænker jeg så, hvad ville være strategisk godt at gøre med hensyn til tilberedning af det her varme mad?
For vil under ingen omstændigheder stå op kl 5 for at lave varm mad fra bunden, max lige varme det op om morgenen til at det er klar. Men hvordan gør man det bedst? Også så det ikke kommer til at blive fesent i smagen eller konsistensen?
Ved ikke hvor mange andre der gør sig i det her, da jeg godt ved det er bøvlet, men vil så gerne kunne få det til at fungere, da jeg tror på det egentlig er sådan vi burde spise
Tusind tak fordi i læste med! ^^
Anmeld
Citér